If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cu alte cuvinte, procesul de autodescarcare al unei baterii se traduce prin pierderea energiei stocate, fara a fi conectata la o sarcina exterioara; functie de gradul de autodescarcare si timp, acumulatorul poate fi distrus iremediabil.
Referitor la faptul ca tensiunea din baterie se scurge la...pamant, sau ca aceasta consuma singura curentul din ea, le consider doar niste formulari absolut ...nefericite.
evident ca nu se scurge la pamant... o parte din electroni se strica..fac mucigai si sunt aruncati la tomberon.
totusi, autodescarcarea are la baza faptul ca in baterie apar niste fenomene care o transforma intr-un mic consumator.
Bateria mea a cedat ieri dupa 4 ani si cateva zile si de data asta am zis sa iau ceva mai bun, voi vedea in timp daca a meritat sau nu...
[ATTACH]487121[/ATTACH]
Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
Cam nasol,
Stiu ca pusesem ochii pe ea cand ai venit la mine, avand o baterie suficient de puternica sa pornesti un motor de 2500 Cmc... parca era un Rombat Tornada daca tin bine minte de 70-74 AH? sau ma insel?
On topic Bannerul meu are 5 ani si 9 luni, 70 Ah 640 EN, m-a lasat fulia de la alternator (ambreiajul ei) si am fost nevoit sa merg in cateva randuri pe baterie, ultimul drum si cel mai lung pana la service vreo 10 km pe baterie. De mentionat ca in fiecare dimineata tensiunea la borne nu depaseste 12.4 iar in pornire scade pana la 10.7
Ma astept la iarna la surprize surprize daca vor fi geruri mari.
Stiu ca e posibil sa ma despart de ea la iarna dar o las sa imi faca figura singura, de mentionat ca iarna statea la 11.98 volti, cu atat o gaseam dimineata si tot pornea la -17 grade cea mai joasa valoare vazuta pe bord
Stiu ca pusesem ochii pe ea cand ai venit la mine, avand o baterie suficient de puternica sa pornesti un motor de 2500 Cmc... parca era un Rombat Tornada daca tin bine minte de 70-74 AH? sau ma insel?
Exista un tester pentru baterii care va poate spune starea de sanatate a bateriei. Testerul acesta verifica mai multe chestii, nu doar tensiunea la borne.
In Sibiu exista un nene cu firma Alin Electric sau ceva de genul acesta. Atunci cand masina avea 5 ani (citisem pe forum ca la majoritatea loganurilor atat tine bateria din fabrica) am mers la acel atelier, a pus testerul pe baterie si mi-a zis ca bateria are capacitatea la limita fata de cat ar trebui sa fie.
Am cumparat o baterie Rombat Premier si am inlocuit bateria uzata.
Recomand celor care au baterii mai vechi de 5 ani sa le verifice starea de sanatate cu acel tester. Este mai bine sa schimbi bateria uzata preventiv decat sa te lase in drum.
Testul de baterie nu m-a costat nimic, iar Premier ul l-am cumparat de la un magazin diferit de Alin Electric.
Sa stii ca nu ai nevoie de mare tester sa iti dai seama de o baterie.
Un simplu voltmetru pus pe ea dupa 1zi/2 zile de stat spune totul despre acea baterie.
De ex:
-bateria mea de 5 ani si 9 luni are vara dupa 2 zile nepornita o tensiune de 12.2 volti adica descarcata
-iarna trecuta aceiasi baterie avea current in stationare 11.98 cu toate ca o zi inainte a stat pe redresor
-dupa ce sta pe redresor fara sa ii fac nimic ajunge in cateva ore la 12.4v stand pe balcon
Cu toate ca nu mai are voltaj si nu mai tine curentul in ea, masina porneste foarte bine.
Dar sunt lamurit in privinta ei, nu voi iesi din iarna decat daca o sa avem 10 grade noaptea.
Stand tot timpul spre 12.2 volti bateria e supusa sulfatarii in mod constant cu fiecare zi care trece.
O sa anunt decesul in curand si s-a zis cu ea.
Oscilez intre:
varta black de 70 ah 640 EN
rombat calciu de 62 Ah si 510 EN
bateria auto Dacia 70 Ah 720 EN
Toate costa in Autovit intre 180-230 de ron.
Cred ca dau cu banul la fata locului ca altfel nu am cum sa aleg. Varta as lua pentru nume si pretul rezonabil- nu stiu cat e de durabila, Baterie auto Dacia as lua pentru curentul de descarcare 720 EN-iar nu stiu cat e de durabila, Calciu as lua ca am avut pe logan si l-am vandut dupa 5 ani cu aceasta baterie si pornire impecabila- la fel nu stiu daca tine acesta bateria ca una de prim montaj la fabrica.
@ Sam toate sunt ieftine 180-230 ron e cam gama de low budget
@NDL- ai prea multe prejudecati- tu pierzi daca nu cumperi, acum doar nu crezi ca noaptea firmele din autovit se apuca sa faca baterii printr-un garaj la Zetari, Zabrauti, e vorba de concurenta, adaosuri mici, Marfa proaspata ca sa nu stea pe stoc
@Einstein baterie auto Dacia, e un calciu dar e un calciu mai puternic decat gama dedicata Calciu si face concurenta la pret acestei game
atunci, daca esti sigur de produse, ia baterie dacia, fiindca are cel mai mare curent de descarcare la rece.
iar in legatura cu prospetimea, de unde stii ? au coduri stantate pe carcasa ?
ca pe etichete...
in ce-i priveste pe romani, nu poti avea niciodata suficiente prejudecati.
in materie de inselaciune si furt batem orice popor. suntem genii.
Hoo la tata ca nu am dat apa la vaca impreuna. Am intrebat eu ce baterie e aia undeva ? L-am intrebat daca ii surade ideea unei baterii dacia din Mioveni, unde sunt mai ieftine de obicei. Calitatea e stiuta ca fiind ok la ele, daca gasea si pret bun.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment