Salutare. Am masina din sept. 2004 si aveam acumulatorul din fabrica. Inca pornea bine dar deja imi era frica de iarna asta , mai ales ca ma duc destul de des la socrii de langa Miercurea Ciuc unde destul de des se intampla sa fie si -30 grade C. Asa ca mai bine n-am asteptat sa-si deie sufletul exact in cel mai mare frig posibil si am cumparat un Rombat Premier de 60Ah. Am predat pe cel vechi la cei de la Rombat si asa m-a costat 200 lei exact. Daca si asta ma tine cam 5 ani atunci o sa fiu multumit. Weekend placut.
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
[QUOTE=AG 23 YNG;467527]
Dar am masurat de curand bateria care am schimbat-o,si am vazut ca are 12,6V.
Cind voi avea timp o voi pune,sa vad daca mai poate invarti(porni)motorul.
Pina sa schimb bateria,am pornit masina cu niste cabluri.A mers masina la relantiu cam 1 ora.Am incercat sa opresc motorul si sa-l pornesc din nou,sa vad daca mai porneste si.....deabia se aprindeau citeva leduri la bord.
Abia atunci am decis ca trebuie schimbata.[QUOTE]
Dupa cum scri mai sus ai facut bine ca ti-ai cumparat baterie, dupa 1 ora de mers trebuia sa porneasca fara probleme. Nu o mai pune pe masina, risti sa-ti arzi releul, grupul de diode.
Comment
-
Salut.
Da,si eu cred ca am procedat corect.
Inainte am intrebat pe cineva care lucreaza in domeniu.
Eu ma gindeam ca sa ars releu sau alte chestii mai urate.
O voi proba pe o dacie mai veche,sa vad daca mai poate face ceva.Daca nu o voi baga pe redresor si cred ca (daca nu are element intrerupt)ar mai merge ceva timp.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Salut.
Ochiul magic,e inca verde.Dar nu mai merge.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
La scurtul pe care il faci cu ampermetru la o baterie incarcata exista riscul ca aceasta sa bubuie. Am vazut asa ceva la o baterie de 160 de A, in momentul in care a fost impinsa in locasul pentru baterie, fiind mai inalta decat cea folosita inainte a facut scurt, pur si simplu o bucata dintr-un element a iesit prin caroserie. Deci pentru a masura curentul nu puneti aparatul in paralel pe acumulator auto, trebuie sa ai cel putin un consumator, aparatul se inseriaza si practic masori ce curent ia acel consumator. Pentru cine vrea sa masoare curenti mari sa spunem curentul luat la pornire de electromotor, poate folosi ditzul, avantajul acestuia este ca nu intervi asupra circuitului ci pui clestele pe cablul care merge la acel consumator. Poti masura curentul cu apartul in paralel la acumulatorii mici de 1,2, 3,6V dar si la acestia pe o perioada foarte scurta si sa ai o valoare de comparatie. AG 23 YNG, a mai spus cineva mai inainte, ai tensiune dar nu ai curent, pune un bec sau doua de 50-100 de W si masoara tensiune, sigur aceasta tensiune de 12,6 V se apropie de zero.
Comment
-
Salut.
Multumesc tuturor pt. raspunsuri.
Numai bine.
ps:e adevarat are tensiune,dar nu are amperajul necesarUn Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Originally posted by Revulsin View PostA mea(cea din fabrica) tocmai ce a facut 3 ani, si masina la fel. Inca merge bine, dar nu stiu cum se va descurca peste iarna la -20 grade. Sper sa ma treaca iarna asta.
Urmatoarea baterie va fi Fulmen, fara discutie.
Am avut pe vechea dacie pana prin 2001 un Fulmen de 70 A si m-a tinut exact 7 ani.
Exceptionale acumulatoare, dar si foarte scumpe.
Dimineata am plecat la servici cu masina si a pornit la sfert de cheie. Am lasat-o in parcare si la sfarsitul programului cand sa plec cucu baterie. Ma uit, ma sucesc, ma-nvartesc sa vad ce am lasat aprins, nimic in neregula. Bateria avea putin curent, la modul ca lumina din habitaclu sau la portbagaj mergea la fel ca inainte, insa cand punem contactul murea totul si o lua alarma razna.
Am adus pe cineva si am dat curent cu cablurile, nimic, nu se incarca deloc si nici la automat nu pornea pentru ca erau cablurile prea subtiri ca sa aduca curent suficient de la cealalta baterie.
Pana la urma am lasat-o nitel sa ia ceva curent si i-am dat un branci si a pornit imediat.
Am mers o jumatate de ora cu masina si nu a luat deloc curent.
Azi am fost la reprezentanta Rombat si mi-au spus ca s-a intrerupt undeva la ultima pornire si ca e terminata.
Daca tot am ajuns la ei am luat alta, un Rombat Premier de 65A parca.
Tocmai ce imi luasem cauciucuri de iarna si nu mi-am mai permis un Fulmen cum imi doream.
Deci, in concluzie, Rombat(cea din fabrica) tine aproximativ 3 ani, mai mult sau mai putin.
Comment
-
Eu am bateria originala de acu 4 ani si inca merge! a facut 4 ani pe 15 iulie. Sper sa mearga si iarna asta cu toate ca la un moment dat facea figuri , invartea dar nu pornea. In cele din urma mi-am dat seama ca era din cauza benzinei de la PETROM, dar si-a revenit dupa ce am facut 2 plinuri cu EFIX de la ROMPETROL! Nu stiu daca conteaza , dar anul trecut am mai completat nivelul la baterie cu electrolit, iar anul asta iam mai pus apa distilata!sigpic
Comment
-
Tata are pe Logan o baterie de 45Ah, din septembrie 2005 si inca nu da semne de oboseala.
Poate mai trece si de iarna asta.
Nici nu speram sa tina atat o baterie pe care initial o consideram subdimensionata.ECUFix
Please don't visit my homepage!
Comment
Comment