Rombat Calciu 50 Ah de 4 ani jumate, am masurat azi dimineata tensiunea inainte de pornire (temperatura de cateva grade cu plus) si era 12,4 V. E ok?
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Bateria mea are 6 ani si 8 luni (ombat calciu 60A), masurata acum 5 minute are 12,24V , porneste la prima cheie , mai lasati site-urile si virgulele, atata timp cat porneste fara sa fie nevoie s-o pui la incarcat ai baza pe baterie, restul sunt povesti .
Comment
-
Originally posted by madi View PostBateria mea are 6 ani si 8 luni (ombat calciu 60A), masurata acum 5 minute are 12,24V , porneste la prima cheie , mai lasati site-urile si virgulele, atata timp cat porneste fara sa fie nevoie s-o pui la incarcat ai baza pe baterie, restul sunt povesti .
SOC=87%
SOH= 62%.
Bineinteles ca e o presupunere, avand in vedere varsta si tensiunea de la borne.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Test baterie Rombat Premier 65 Ah, 640A, 14 luni vechime; testul s-a facut dupa 4 zile de stationare a masinii.
Interpretarea masuratorilor;
-stare sanatate 99%
-tensiune la borne 12,7v
-incarcare 100%
-curent disponibil 638A
-rezistenta interna 4,87 mohmi
-tensiune de incarcare 14,44v, fara nici un consumator important.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Nu se poate masura rezistenta interna a unui acumulator cu un multimetru; pentru acest lucru e necesar un tester, care foloseste un algoritm de calcul pe baza celorlalte marimi masurate.
Cresterea rezistentei interne e unul din indiciile privind starea unui acumulator; descarcare sau stare de sanatate precara. (SOH)Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Astăzi m-am încumetat şi am umblat un pic pe la baterie, celebrul model de acum, fără întreţinere. Ţinând cont că au trecut 3 ani şi 8 luni de când o am pe maşină (este bateria originală Dacia) am vrut să-i verific nivelul electrolitului, motivat fiind şi de faptul că de când s-a răcit afară, dimineaţa, la prima pornire, îmi rămânea aprins martorul de ABS preţ de vreo 2 secunde.
Înarmat cu un patent cu fălci lungi, apă distilată, o seringă gradată şi o lanternă, am purces liniştit la treabă. Am desfăcut pe rând toate cele 6 capace şi am constatat că în niciunul dintre compartimente nivelul electrolitului nu era sub minim, dimpotrivă acoperea chiar cu aproximativ 1-1,5cm plăcile din interiorul acumulatorului. Am completat cu cca 3ml apă distilată în 4 compartimente (de la dreapta la stânga), iar în primele două compartimente din stânga bateriei, cum te uiţi la motor, am turnat în interior cca 4ml apă distilată, probabil partea aceasta aflându-se mai aproape de motor a fost mai expusă la căldura generată de acesta.
Am reînfiletat dopurile şi am plecat într-o tură scurtă cu maşina de vreo 1h şi 30min prin oraş şi o ieşire pe A1 până la Km.36 şi înapoi. Sunt curios ce efect va avea mentenanţa descrisă mai sus, conştient fiind că bateriei de pe maşină i-ar mai trebui măcar vreo 3-4 ore de funcţionare a motorului pentru o încărcare cât mai apropiată de valoarea maximă. Revin cu detalii pe măsură ce le voi avea.
P.S Dopurile s-au "şifonat" un pic la desfacaere, dar nu atât de rău încât să nu mai fie funcţionale şi estetice.
Comment
-
Daca dupa aproape 4 ani nivelul este +1 cm inseamna ca intr-adevar la bateria fara intretinere nu trebuie umblat. Eu am incercat sa desfac dopurile cand s-a descarcat prima (si singura) data bateria in urma cu aproximativ 2 ani dar nu am reusit. (am pus bateria la redresor si stiam ca trebuie scoase dopurile) Ulterior am renuntat la intentia de a mai umbla la baterie. Acum are 7 ani si 9 luni si totul este ok.
Comment
-
Originally posted by madi View PostBateria mea are 6 ani si 8 luni (ombat calciu 60A), masurata acum 5 minute are 12,24V , porneste la prima cheie , mai lasati site-urile si virgulele, atata timp cat porneste fara sa fie nevoie s-o pui la incarcat ai baza pe baterie, restul sunt povesti .
Si eu am avut 12,3V dimineata si am mai dus-o fara probleme doua ierni (n-am masurat-o in ziua schimbarii) doar ca am patit de cateva ori sa nu mai invarta (lasata pe avarii 15 minute si mai o data luminile pronite 2 minute).
Plus ca la rece se observa clar ca invarte mai anemic.
Dupa ce am pus baterie noua, mi-am dat seama ca aia veche invartea anemic indiferent de vreme )
Originally posted by Ampt View Post..............de când s-a răcit afară, dimineaţa, la prima pornire, îmi rămânea aprins martorul de ABS preţ de vreo 2 secunde.
............................Sunt curios ce efect va avea mentenanţa descrisă mai sus, conştient fiind că bateriei de pe maşină i-ar mai trebui măcar vreo 3-4 ore de funcţionare a motorului pentru o încărcare cât mai apropiată de valoarea maximă. Revin cu detalii pe măsură ce le voi avea.
...........................
Martorul ABS asa face la rece (la dizal mai pronuntat din cauza curentului mai mare la pornire), sta aprins 1-2 sec pt ca la pornire are tensiune prea mica de alimentare si citeste prostii, dar isi revine repede.
Cu cat bateria e trecuta mai mult de prima tinerete, cu atat sta o ideea mai mult ABS-ul aprins la prima cheie la rece, oricum tot in intervalul 1-2 sec.
PS: si la altele straineze face la fel (ex Golf 1.9 dizal).
Comment
Comment