Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ivan Marian View Post
    se opreste vreo 2 secunde, dar cand motorul porneste, imediat si radio mp3-ul porneste.
    La fel este setat din fabrică şi la mine.

    Comment


    • vin si eu cu cateva precizari.
      completarea cu apa distilata sau electrolit se face doar la bateriile cu plumb(Pb). o baterie cu plumb pornirea este "vizibil" mai greoaie daca este descarcata 50%. nu sunt atat de pretentioase la descarcari sau socuri.
      incarcarea se face rapid sau lent cu scoaterea in prealabil a dopurilor de pe fiecare element.
      nu necesita regenerare dupa o descarcare.

      la o baterie cu calciu(Ca) nu se completeaza cu absolut nimic, practic ii reduci durata de viata. aceste baterii sunt foarte sensibile la socuri cum ar fi datul de curent si mai ales descarcarile complete. o baterie cu calciu este vioaie chiar si daca este descarcata foarte mult, pornirea este la fel si daca are doar 30% curent in ea.
      incarcarea se face doar in modul lent fara sa scoti dopurile. dupa o descarcare completa sau aproape completa, se recomanda o incarcare lenta de regenerare de 72 ore.

      interesanta teoria cu pornirea unui consumator mai mare timp de cateva secunde... ma cam indoiesc ca ar fi necesara in cazul unei baterii cu calciu. acum cateva saptamani am aprins proiectoarele vreo 20 secunde si aproape ca nu mi-a mai pornit motorul. ce-i drept, bateria este praf si ar trebui sa o schimb.
      Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

      Comment


      • Eu am incarcat la redresor, in urma cu aproximativ 2 ani, bateria Rombat Calciu 40 Ah fabricata in 2007. Era descaracata complet (plafoniera nu se mai aprindea, ceasul mort). A fost prima si ultima data cand am facut acest lucru. Curent cu cabluri nu am luat si nici nu am dat. (O singura data m-a rugat un coleg sa-i dau curent si l-am refuzat; a luat de la altcineva, dar s-a suparat un pic; masina mea era noua, in garantie iar el avea o masina mult mai mare, un mercedes clasa C.) Am incarcat bateria timp de 12 ore fara sa scot dopurile pentru ca nu am reusit (am incercat). Am un redresor vechi, rusesc, luat inainte de 1990 pe care nu cred ca l-am folosit de mai mult de 10 ori. Are un buton de unde se regleaza, in trepte, curentul de incarcare. Are pozitia 0, min, med si max. L-am dat la max. Are si un indicator pentru intensitatea curentului care arata aproximativ 1 Amper (indicatorul arata de la 0 la 6 A). Dupa incarcare arata aproximativ 2 A. Daca mutam butonul la med. sau min. valoarea aratata de indicator scadea aproape de zero. Este OK?
        Last edited by abc; 24 November 2014, 13:07.

        Comment


        • la mine redresorul este mai simplu, are un comutator HI / LOW. mi-am prins urechile la ce mi-ai scris tu acolo
          in principiu e simplu sa-ti dai seama daca este pe incarcare rapida, dupa jumatate de ora pui urechea langa baterie si o auzi cum fierbe. daca etse incarcare lenta, vei auzi doar ceva bule prin interior
          Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

          Comment


          • Multumesc pentru raspuns!

            Observatie: reusite si foarte utile tutorialele pt. Logan. (desi eu prefer sa merg la service)

            Comment


            • Originally posted by Ivan Marian View Post
              Daca lui NDL i se opreste si numai porneste automat radio, inseamna ca are el ceva la aparat.
              porneste. asa a facut mereu, nu tine de baterie. se opreste cand dai cheie si apoi porneste singur.

              Originally posted by vitriol View Post
              Nu se recomanda sa pornesti motorul cu farurile aprinse in ideea ca toata energia bateriei trebuie sa fie centralizata spre demaror.
              asa stiam si eu. si mai stiam ca forteaza nasol bateria.
              Last edited by B997NDL; 24 November 2014, 15:21. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Originally posted by crististreulea View Post
                vin si eu cu cateva precizari.
                completarea cu apa distilata sau electrolit se face doar la bateriile cu plumb(Pb). o baterie cu plumb pornirea este "vizibil" mai greoaie daca este descarcata 50%. nu sunt atat de pretentioase la descarcari sau socuri.
                incarcarea se face rapid sau lent cu scoaterea in prealabil a dopurilor de pe fiecare element.
                nu necesita regenerare dupa o descarcare.

                la o baterie cu calciu(Ca) nu se completeaza cu absolut nimic, practic ii reduci durata de viata. aceste baterii sunt foarte sensibile la socuri cum ar fi datul de curent si mai ales descarcarile complete. o baterie cu calciu este vioaie chiar si daca este descarcata foarte mult, pornirea este la fel si daca are doar 30% curent in ea.
                incarcarea se face doar in modul lent fara sa scoti dopurile. dupa o descarcare completa sau aproape completa, se recomanda o incarcare lenta de regenerare de 72 ore.

                interesanta teoria cu pornirea unui consumator mai mare timp de cateva secunde... ma cam indoiesc ca ar fi necesara in cazul unei baterii cu calciu. acum cateva saptamani am aprins proiectoarele vreo 20 secunde si aproape ca nu mi-a mai pornit motorul. ce-i drept, bateria este praf si ar trebui sa o schimb.
                Eu zic sa mai citesti. Bateriiile "cu calciu" au tot 98% plumb in gratare doar ca e aliat cu calciu in loc de antimoniu ca sa reduca (nu le elimina complet tot are gaura de ventilare) pierderile de apa. Ea tot o baterie plumb acid ramane, si se trateaza ca atare. Si in niciun caz o baterie SLI nu trebuie decsracta sub 50%, indiferent de tip.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Originally posted by Ampt View Post
                  Coincidenţă sau nu, de când am completat bateria cu apă distilată, dimineaţa la prima pornire nu îmi mai rămâne aprins martorul de ABS. Ce-i drept că şi temperaturile înregistrate dimineaţa nu au fost mai mici de 8-9 grade Celsius, astfel încât şi "efortul" depus de baterie a fost mai mic.
                  Revin cu feed-back despre activarea (aprinderea) martorului ABS la prima pornire, abia după ce temperaturile vor scădea sub 0 grade Celsius.
                  Nu a fost nevoie ca temperatura exterioară să scadă sub 0 grade Celsius, întrucât azi dimineaţă, la o temperatură de 3 grade Celsius, martorul ABS a rămas din nou aprins după pornirea motorului timp de 1-2 secunde.
                  Important este că bateria "învârte" normal, aşa că mergem cu încredere înainte.

                  Comment


                  • asa mi-a facut si mie. de pornit porneste binisor la prima cheie, dupa care foarte bine. a mea face in iunie 6 ani.
                    ma astept sa n-o scot din iarna, mai ales ca nu m-am atins de ea pentru completari sau redresari.

                    Comment


                    • Originally posted by B997NDL View Post
                      ...a mea face in iunie 6 ani.
                      Pentru un motor Diesel te-a ţinut foarte bine, ce mai vrei de la ea?
                      P.S Cu puţina şansă (porniri şi drumuri zilnice, dar nu în regim de taxi mai mult fără clienţi) s-ar putea să ieşi cu ea şi din iarna aceasta.
                      Baftă!

                      Comment


                      • multumesc ! cata vreme nu vine o zapada "de neam prost", merg zilnic cu ea.
                        dar neavand parcarea mea, atunci nu-mi mai da mana sa plec, ca nu mai gasesc nimic, mai ales ca 80% dintre cei cu masini nu le mai misca.
                        lantul slabiciunilor...

                        Comment


                        • Originally posted by IancuMIC View Post
                          In momentul acesta bateria se afla in Statie, deconectata de la sursa, iar maine dimineata pun testerul pe ea.
                          Voi reveni cu rezultatele masuratorilor.
                          Incercarile de resuscitare n-au dat rezultatul dorit. Dupa ~36 ore, bateria s-a autodescarcat, prin urmare urmeaza o noua baterie, care va fi Rombat Premier 75Ah.
                          Attached Files
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • De premier se plange toata lumea ca mor subit dupa ce ies din garantie, inclusiv electricianul care a verificat vechea baterie mi-a recomandat bosch orice gama...
                            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                            Comment


                            • Bateria la care făcea referire colegul @IancuMIC nu era Rombat Premier, ci era chiar acumulatorul din echiparea de origine, mai mult ca sigur un Rombat Calciu de 60 Ah.
                              @IancuMIC: Mulţumim pentru feed-back!

                              Comment


                              • Exact, Calciu 60Ah 600A EN.
                                Repet, masina aia daca nu are 30-40 de porniri pe zi, atunci nu mai are. Eu spun ca 3 ani si peste 150.000km, chiar chiar au fost destui.
                                ...
                                Cu multa placere, ca intotdeauna.
                                Last edited by IancuMIC; 24 November 2014, 18:56.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google