hai sa va povestesc ceva acum cu magia craciunului care a trecut dar este ceva real ,eu am facut un pariu cu socrul meu ca bateria mea o sa depaseasca 3 ani a lui a tinut 3 ani si 1 luna ,masini avem amandoi diesel dar eu am trisat putin daca pot sa spun asa nu ma rabdat si am desfacut dopurile si ce sa vezi surpriza apa era sub nivel asa ca am completat cu aproximativ o jumatate de litru de apa distilata sa speram ca apuc si eu macar 3 ani si o luna ies din iarna ,apropo mai sus spunea ceva de ochiu magic ca la el arata altfel sa stea linistit ca socru meu eu am schimbat bateria si m-am uitat la marele ochi magic si era perfect verde asa ca este de tot rahatul faza cu ochiu magic .
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Originally posted by usr1 View PostAm masurat bateria... afara 2 C; cu motorul oprit aveam 12.46 V iar cu motorul pornit erau 14.48V. Spuneti-mi va rog daca trebuie sa existe 14 V pe baterie cu cu motorul oprit? Oricum de data asta masina a pornit la sfert.
Originally posted by gelica75 View Post... am desfacut dopurile si ce sa vezi surpriza apa era sub nivel asa ca am completat cu aproximativ o jumatate de litru de apa distilata sa speram ca apuc si eu macar 3 ani si o luna ies din iarna ,apropo mai sus spunea ceva de ochiu magic ca la el arata altfel sa stea linistit ca socru meu eu am schimbat bateria si m-am uitat la marele ochi magic si era perfect verde asa ca este de tot rahatul faza cu ochiu magic .
am luat baterie noua si m-am dus la verificat pentru garantie. tanti de acolo a fost foarte de treaba si mi-a explicat o gramada de chestii, cum ar fi si e valabil doar la bateriile cu Calciu:
- bateriile nu se intretin (adica nu se completeaza cu apa/electrolit)
- nu suporta descarcari complete, scade drastic perioada de viata a bateriei. dupa o descarcare completa, pentru regenerare insemna 48 ore pusa la incarcare lenta, deci foarte mult si inconvenabil pentru majoritatea posesorilor.
- incarcarea nu trebuie sa fie peste 14V, este limita maxima. daca este voltaj mai mare, mai ales vara, se supraincalzeste si se evapora electrolitul
- iarna pornirile la intervale scurte sunt dezastruoase. la pornire se descarca mai mult decat apuca sa se incarce, ceea ce duce la primul punct. dupa o pornire, ar trebui lasata macar 15 minute lasat motorul sa mearga, indiferent daca ai sau nu consumatori in acel timp.
Tanti mi-a explicat ca la mine bateria a intrat in scurt din cauza ca nu mai aveam aproape deloc electrolit in baterie. si asta din cauza ca am incarcarea peste 14V, nu mai retin cat dar foarte putin peste. mi-a zis sa las asa pe timp de iarna deoarece nu apuca sa se incalzeasca cat sa se evapore electrolitul si eu cum parcurg distante foarte scurte, e chiar indicat.
chiar daca completez cu electrolit, nu rezolvam absolut nimic, e pur si simplu la noroc. cel mai bine e sa intretii si sa previi descarcarea completa, supraincarcarea si pornirile dese.Last edited by crististreulea; 29 December 2009, 01:57.Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan
Comment
-
crististreulea cred ca nimeni nu este atat de sadic incat sa-si maltrateze singur bateria. Daca am nevoie sa fac 10 drumuri de 3 minute, pai le fac ca de asta am dat banii pe masina... altfel mergeam cu autobuzul. Ar fi chiar culmea sa mai am si grija bateriei pe cap... pe langa cea a locului de parcare.
Eu am schimbat anul asta bateria ( avea fix 4 ani) si inca mai mergea. Era un rombat d-ala fara intretinere si mergea ceas. Am reusit sa o descarc complet o data si am chinuit-o cu muzica pe la gratare, ajutat alte masini sa porneasca, etc. Acum am una de 70 ah (cred)... d-aia de logan diesel. Sper sa ma tina si asta tot cam atat.sigpic
Comment
-
mi-e doar 2 ani mi-a tinut bateria
Comment
-
cristi, tensiunea cu motorul pornit trebuie sa fie intre 14,4 si 14,8 V. Daca e mai putin sau mai mult, regulatorul e defect. Rolul regulatorului de tensiune este de a mentine valoarea tensiunii indiferent de turatia motorului (alternatorului). Tanti de la magazin a grsit cand ti-a zis ca peste 14 e rau.
Iar bateriile "fara intretinere" sunt baterii care nu trebuie sa tina mai mult de 3-4 ani din considerente economice. Adica producatorul trebuie sa vanda constant cat mai mult. Compromisul este: te tine mai putin dar nu-ti bati capul cu intretinerea.
Imagineaza-ti un manager neamt la care-i spui ca trebuie sa toarne apa distilata prin nush ce capacele nush ce cantitate pana la liniuta max... si-l va tine 5 ani. Sau ia o baterie la care nu-i faci nimic si tine 3. De care crezi tu ca va alege (cand se va opri din injurat binenteles)?Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...
Comment
-
Nu numai un manager neamt ar alege un acumulator fara intretinere, ci orice om din lumea civilizata. Adica nu stiu... eu mi-am luat masina ca sa ma duc unde am nevoie, cand am nevoie. Nu trebuie decat sa ma duc in service cand imi spune constructorul pentru revizie, fara sa ma mai preocupe altceva decat sa pun benzina in intervalul dintre revizii.
Destul de corect, nu?sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Intreb ca si eu am auzit acum 10 minute un vecin cum injura bateria care subit i-a crapat.
In cazul tau, a crapat de la frig, daca inca aveai garantie se schimba oare in service sau cade in sfera indatoririlor soferului sa aibe grija de temperatura de afara? Astept si eu un raspuns daca trebuie sa avem grija si de baterie pe vremea asta, sa o bagam in casa sau mai stiu eu ce ...Logan PH2 1.4 MPI ABS+AFU+GPL ProiectoareEchilibru perfect.
Comment
Comment