If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Voi inca n-ati inteles ca bateria e pentru...pornire? Ati calculat voi si v-a dat cu virgula, in ceea ce priveste curentul de pornire necesar unui motor de pe Logan?
In ultimii ani, majoritatea producatorilor auto si-au revizuit cheltuielile.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
eu nu cred ca una cu descarcare mai mica are aceeasi viata cu un cu descarcare mai mare. asa n-ar mai exista categorii premium, fiindca pana la urma, aparent e singurul lucru care deosebeste.
la aceeasi capacitate au curent de descarcare mai mare.
nu mai zic ca ai putea avea consumatori extra.
dar nici loganurile noi nu mai pupa acumulatori ca cei din fabrica de pe ph1 si ph2. am vazut ca acumulatorii de 60Ah au acum 510 A curent de descarcare la rece fata de 600A cat aveau cei de pe logan 1.
Sper sa mai trec inca o iarna cu acumulatorul asta , oricum pe gerurile care au fost pana acum , la ultimul am avut impresia ca invarte cel mai greu la prima pornire dimineata , o sa ma declar multumit daca mai rezista inca un an , pentru mine va reprezenta o "viata" cat de cat ok pentru un acumulator avand in vedere ca mai folosesc si gps destul de frecvent + in permanenta cat conduc o camera video auto + sistemul audio.
a mea face 6 ani la inceputul lui iunie. porneste bine spre foarte bine, dar tot se mai aprinde martorul abs. nu prea am sperante sa mai prind o iarna cu ea,
dar voi astepta pana moare de tot, dupa care voi lua una de la o firma cu livrare si teste gratuite.
Vin cu rugamintea sa imi (ne) explici ce parametrii ai masurat si care sunt semnificatia lor (vreo doi cred ca i-am identificat). Multumesc!
@all
Dupa stiinta mea valorile de 500A, 600A, etc. semnifica valorile maxime ale bateriei la curentul de pornire. Nu au legatura cu capacitatea de descarcare a ei pentru diversi consumatori, nici la rece si nici in mers.
Daca cumva gresesc astept contraargumente.
In context, consumatorii suplimentari (GPS, radio, etc) impiedica incarcarea deplina a bateriei (in mers). Mai mult cand mergi cu luminile aprinse; de aceea , pe cat posibil, opresc luminile cand cred ca nu risc vreo intalnire cu... organele. Am un voltmetru electronic montat la bricheta si se observa clar acest lucru.
P.S. Putin relevant, dar zic: diferentele dintre calitatea unei baterii la masina noua si celelalte constau in tipurile de separatoarele dintre placile de plumb (impanate cu oxid de plumb). Acestea au un pret ridicat. La cat costa o masina noua pretul bateriei chiar nu mai conteaza dar producatorul face reclama pentru sine dar si pentru bateria utilizata.
In prima poza, aparatul indica tensiunea din baterie, 12,71v si curentul disponibil in acel moment, adica 642A. Acest curent de descarcare, scade odata cu reducerea starii de sanatate si gradul de incarcare al bateriei.
In cea de a doua poza avem gradul de incarcare SOC, exprimat in procente, precum si rezistenta interna a bateriei, care creste odata cu descarcarea sau reducerea duratei de viata a acesteia.
In ultima poza avem indicat in procente starea de sanatate SOH.
...
Un alternator de pe Logan debiteaza peste 75% din puterea sa la 2000rpm (46A la 1000rpm); daca luam ca fiind 75A cel mai mic curent al unui alternator, vom avea cca 60A disponibili, din care o baterie de 60Ah, ia doar 6A; restul sunt la dispozitia altor consumatori.
In concluzie, bateria nu se va incarca suficient doar in situatiile extreme, adica mersul la turatii joase cu, consumatori gen subwoofer la maxim.
Azi m-a parasit acumulatorul original al masinii ! Rombat Calciu 60 ah ! Fabricatie octombrie 2006 ! Parerea mea ca a fost excelent, nu l-am pus niciodata pe redresor ! Sunt la a doua experienta placuta cu Rombat ! Am mai avut unul care m-a tinut 8 ani, pe o 1310 ! Asa ca l-am inlocuit cu Cyclon 66 ah ! Daca ma tine macar 4 ani si asta , m-am scos !
Am o baterie de peste 8 ani.
Iarna cand sunt temperaturi negative motorul se invarte mai greu la pornire mai ales daca masina nu a fost folosita cateva zile. Perfect normal!
Am observat zilele acestea, cand in Bucuresti a fost destul de cald, ca motorul se invarte mai greu la pornire, chiar daca am folosit masina zilnic. Dimineata cand este racoare porneste aproape la sfert, dar daca vreau sa o pornesc cand motorul este cald (dupa un drum sau/si dupa ce a stat in soare) motorul invarte greu. Este de vina doar bateria sau e vorba de alta problema? (cei drept porneste la prima cheie intotdeauna)
Altfel spus temperatura ridicata afecteaza functionarea bateriei ca si temperatura scazuta? (obs. cum am spus e vorba de o baterie uzata)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment