3 ani si gata
[QUOTE=ZFMFLORIN;1677995]
De ieri nu mai sunt asa norocos..., a murit bateria, subit.
Cu o zi inainte am circulat ca de obicei, iar ieri dimineata, descui masina din butonul de pe cheie, pun contactul si incep sa tacane niste relee, becurile in bord clipesc, kilometrajul se reseteaza, eu panica - ce sa aiba?
Desfac cutia de sigurante de la motor apas pe ele, mai ma uit pe acolo ca broasca-n teava si pun iar contactul - e, parca isi revenise - dau cheie si se repeta figura. Radioul funtiona, luminile de stationere fuctionau cam anemic, dar faruri, nimic.
Imi zic sa masor bateria. Dau sa inchid masina ca sa aduc din casa un multimetru, dar si asta, pas. Dupa ce masor tensiunea la borne vad ca am 10.55V.
Bun, sunat socru care om prevazator, stiind ca bateria (zap) de pe masina lui are ~8 ani, are inca una noua de anul trecut si pe care le utilizeaza alternativ. Cea noua era acum in portbagaj si mi-a dat-o ca sa-mi rezolv treaba, urmand sa o i-au pe cea veche si sa o mai utilizez cat o duce. Asa il scap de rotitul bateriilor
Asta de a 'crapat', am luat-o in casa, si verificat nivel electrolit=bun, densitate=ok, voltaj=10.5. Zic totusi hai sa o pun la incarcat, dar degeaba initial arata 12.8 si daca o misc/zgaltii un pic revine la acel 10.5-10.7.
O bateri asemanatoare cu a mea, am gasit la 188 lei, tot rombat calciu 62Ah si 510A. Dar voi mai utiliza acel Zap cat mai duce.
[QUOTE=ZFMFLORIN;1677995]
Originally posted by Fratello
View Post
Originally posted by Ampt
View Post
Cu o zi inainte am circulat ca de obicei, iar ieri dimineata, descui masina din butonul de pe cheie, pun contactul si incep sa tacane niste relee, becurile in bord clipesc, kilometrajul se reseteaza, eu panica - ce sa aiba?
Desfac cutia de sigurante de la motor apas pe ele, mai ma uit pe acolo ca broasca-n teava si pun iar contactul - e, parca isi revenise - dau cheie si se repeta figura. Radioul funtiona, luminile de stationere fuctionau cam anemic, dar faruri, nimic.
Imi zic sa masor bateria. Dau sa inchid masina ca sa aduc din casa un multimetru, dar si asta, pas. Dupa ce masor tensiunea la borne vad ca am 10.55V.
Bun, sunat socru care om prevazator, stiind ca bateria (zap) de pe masina lui are ~8 ani, are inca una noua de anul trecut si pe care le utilizeaza alternativ. Cea noua era acum in portbagaj si mi-a dat-o ca sa-mi rezolv treaba, urmand sa o i-au pe cea veche si sa o mai utilizez cat o duce. Asa il scap de rotitul bateriilor
Asta de a 'crapat', am luat-o in casa, si verificat nivel electrolit=bun, densitate=ok, voltaj=10.5. Zic totusi hai sa o pun la incarcat, dar degeaba initial arata 12.8 si daca o misc/zgaltii un pic revine la acel 10.5-10.7.
O bateri asemanatoare cu a mea, am gasit la 188 lei, tot rombat calciu 62Ah si 510A. Dar voi mai utiliza acel Zap cat mai duce.
Comment