Originally posted by spik
View Post
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Last edited by abc; 14 January 2016, 14:12.
-
Am rezolvat si eu cu bateria, dupa un drum prin bucuresti de vreo 10 km, pus testerul imediat pe ea cu motorul oprit, 300 curent pornire, necesita inlocuire.
Dupa ce am trecut prin banner, rombat, bosch, caranda, moll, si exceptand din start varta (nu stiu nici eu de ce, dar asa pornisem la drum cu piticul pe creier) am ajuns la un ... varta silver dynamic de 52 ah cu 520 pornire, fabricata in iunie 2015.
La venerabilul pret de 230 de lei cu garantie 2 ani cu certificat, bon de casa si bourile scoase de aparatul de testare (un junghi magnetti mareli) am zis ca aia e, am zis ca merita 30-40 de lei in plus pentru un acumulator, sper, mai bun decat varianta black.
Nenea Iancu :
premierul dumitale nu trebuia sa descarce un minim de 640 cca la -18 grade ? acum e scazut la 579 ?
o saptamana de repaus nu-i mult deloc pentru o baterie de 2 ani si daca intrebarea de mai sus are un raspuns afirmati, mi se pare ca s-a degradat prea repede ...Attached FilesLast edited by 827sam; 14 January 2016, 14:39.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Varta Black Dynamic 56Ah 480A, 3 ani si 1 luna, a inceput sa invarta cam anemic la pornire cand au fost -12 grade in Bucuresti. Am oprit la un centru de baterii din drumul meu si am rugat un nene sa-mi spuna care-i treaba cu ea. A venit cu un "divais", dar nu asa avansat ca cel pe care il are nenea Iancu, si mi-a zis ca nu mai are capacitate. Am cerut mai multe explicatii, iar nenea ala mi-a explicat ca "divaisul" ala, care avea un cadran si o limba, masoara capacitatea bateriei (probabil "starea de sanatate") si la mine limba aia indica foarte aproape de zona rosie. Ideea e ca mi-a confirmat ce stiam deja, asa ca am inceput sa caut, excluzand din start Varta si Rombat. Am intrebat peste tot de Tudor, dar nimeni nu avea pe stoc si toti ma indrumau catre Exide. A urmat Fullmen, dar cand am vazut preturile m-am lasat pagubas. Un comerciat m-a indrumat catre Moll, dar cei 420A la 55Ah nu m-au convins.
Asa ca am ales un Exide Premium 53Ah 540A de la niste baieti care au venit unde le-am spus eu, au demontat bateria veche, au montat-o pe aia noua, au masurat incarcarea alternatorului si mi-au dat garantie pe loc. Chiar si acum dupa o saptamana am impresia ca imi da motorul peste cap la pornire, obisnuit fiind cu mortaciunea de Varta.
Rombat-ul de fabrica a pornit fara nicio emotie pana la 5 ani si 10 luni, atunci cand l-am schimbat preventiv. Partea proasta la Rombat (din ce am citit si din ce am auzit) este ca te lasa fara sa dea niciun semn, in schimb ce Varta te avertizeaza inainte.Last edited by vitriol; 14 January 2016, 17:47.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Am vorbit si cu @prometheus in privat si acum vreau sa aflu si parerile voastre. Mai merita pusa pe redresor? Alte teste nu i-am mai facut ca nu am avut timp.Attached FilesLast edited by 77sky; 14 January 2016, 20:39.
Comment
-
Originally posted by 827sam View Post
Nenea Iancu :
premierul dumitale nu trebuia sa descarce un minim de 640 cca la -18 grade ? acum e scazut la 579 ?
o saptamana de repaus nu-i mult deloc pentru o baterie de 2 ani si daca intrebarea de mai sus are un raspuns afirmati, mi se pare ca s-a degradat prea repede ...
In cazul meu bateria are incarcare (SOC) 81% asa ca e explicabila scaderea curentului disponibil; ingrijotator era daca SOC=100%, iar CCA 500A.
Despre starea de sanatate am vorbit. SOH=89%, adica 11 procente pierdute in 28 de luni nu e mare bai. E in grafic si daca nu vor fi alte neprevazute, duce peste 4 ani fara probleme.Last edited by IancuMIC; 14 January 2016, 21:12.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Originally posted by einstein1984 View PostDa, iti da sms.Last edited by vitriol; 15 January 2016, 08:35.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Ironia vad ca a trecut total pe langa tine de unde si badaranaia melteneasca de mai sus. Ce descrii tu sunt si semnele unei baterii descarcate sau care se comporta normal la frig, dar altminteri sanatoasa, daca o schimbi pentru atata lucru dai banii degeaba (rombatul meu a mai dus 2 ierni dupa cateva episoade de genul asta, fiind schimbata preventiv la aproape 6 ani ).Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Pentru cei aflati in cautarea unui redresor simplu si bun, luni aduc la Lidl un redresor destul de apreciat, pret 72 lei.Attached FilesZambeste, maine poate fi mai rau!
Comment
-
Originally posted by vitriol View PostPartea proasta la Rombat (din ce am citit si din ce am auzit) este ca te lasa fara sa dea niciun semn, in schimb ce Varta te avertizeaza inainte.
Comment
-
Asta cu "pana in ultimul moment" nu ma ajuta deloc. Te lasa pe cine stie unde si apoi dai banii pe taxi de doua ori, esti obligat sa cumperi ce gasesti pe stoc la un pret nu tocmai ok si pierzi timp - banuiesc ca daca pleci cu masina ai undeva de ajuns si ceva de facut, nu doar sa te plimbi ca sa arzi gazul.
Einstein, daca o baterie este descarcata, se poate sa fie din cauza faptului ca nu mai este in stare sa "inmagazineze" curent. A explicat nenea Iancu care este treaba cu starea de sanatate.
Eu fac drumuri de 18 km dus si 18 km intors de luni pana vineri. N-ar fi avut nicio scuza sa fie descarcata.
Poate sa fie descarcata daca n-o pornesti timp de o luna si ultimul drum ar fi fost de 2 km.Last edited by vitriol; 16 January 2016, 14:41.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by abc View PostPe mine Rombat-ul montat in uzina m-a avertizat cu foarte mult timp in urma ca este terminat dar l-am tinut pana in ultimul moment.
nu vei mai gasi alta ca cea "de fabrica".
Comment
Comment