Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vitriol View Post
    Asta cu "pana in ultimul moment" nu ma ajuta deloc. Te lasa pe cine stie unde si apoi dai banii pe taxi de doua ori, esti obligat sa cumperi ce gasesti pe stoc la un pret nu tocmai ok si pierzi timp - banuiesc ca daca pleci cu masina ai undeva de ajuns si ceva de facut, nu doar sa te plimbi ca sa arzi gazul.
    Ai dreptate!
    Eu mi-am permis sa fac asa un experiment pentru ca nu foloseam masina, mai faceam asa o plimbare prin Bucuresti sa se dezmorteasca.
    Sunt de parere ca bateria trebuie si merita sa fie schimbata preventiv.
    Te scuteste de multe neplaceri, inclusiv de timp si bani pierduti.
    Despre bateria originala am scris pe forum.
    In rezumat: a tinut 8 ani si cateva luni, s-a descarcat de 3 ori, ultima data dupa 12 ore de redresor s-a resetat ceasul cand a pornit motorul (la prima cheie dar a invartit foarte greu - pe timp de vara).
    obs. La bateria noua prima impresie a fost ca nu zdruncina motorul cum facea cea veche cand era proaspata desi are capacitatea mai mare si doar cateva luni de la data fabricatiei.
    Posibil ca masina sa aiba mici probleme (desi a pornit intotdeauna la prima cheie) sau sa fie vreun pitic de-al meu de vina.
    Oricum nu ma deranjeaza asa ca nu intentionez sa intervin in niciun fel.

    Comment


    • Un sfat prietenesc de la mine.
      Daca aveti baterii vechi, schimbatile!! Eu am bateria originala, adica 11 ani face in martie si mi-a dat peste cap alternatorul, mai exact releul de incarcare in loc sa imi incarce cu 14, imi incarca cu 19. Am schimbat releul la electrician si m-a costat 225 lei, plus ca trebuie sa schimb si bateria.

      Comment


      • Adica bateria veche ti-a stricat alternatorul ?? nu cred dar e posibil.
        Last edited by prometheus; 19 January 2016, 19:00.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • e posibil sa se fi sulfatat si atunci zapaceste ori releul ori diodele...
          Last edited by popavlm; 19 January 2016, 18:58.
          Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

          Comment


          • Mi-a spus cineva aici pe forum ca acumulatorul este sulfatat, cand s-a descarcat dupa o saptamana de repaus pe timp de vara.
            Nu am stiut ca sulfatarea poate strica alternatorul, altfel era demult schimbat.
            Oricum l-am schimbat dupa cateva saptamani si nu au fost probleme.
            Acum ce sa zic, si la distributie si la anvelope se impune schimbul dupa 4-5 ani chiar daca folosesti masina foarte putin; si totusi "merge si asa" fara probleme care sa provoace o uzura prematura a masinii cum este cazul cand nu schimbi uleiul si filtrele la timp.
            Dar si daca se intampla ceva e kaput masina si/sau viata.

            Comment


            • Originally posted by aaadum96 View Post
              Un sfat prietenesc de la mine.
              Daca aveti baterii vechi, schimbatile!! Eu am bateria originala, adica 11 ani face in martie si mi-a dat peste cap alternatorul, mai exact releul de incarcare in loc sa imi incarce cu 14, imi incarca cu 19. Am schimbat releul la electrician si m-a costat 225 lei, plus ca trebuie sa schimb si bateria.
              Este posibil acest lucru, dar trebuie si multa "incapatanare" de a folosi o baterie sulfatata!!!

              Comment


              • Originally posted by aaadum96 View Post
                Un sfat prietenesc de la mine.
                Daca aveti baterii vechi, schimbatile!! Eu am bateria originala, adica 11 ani face in martie si mi-a dat peste cap alternatorul, mai exact releul de incarcare in loc sa imi incarce cu 14, imi incarca cu 19. Am schimbat releul la electrician si m-a costat 225 lei, plus ca trebuie sa schimb si bateria.
                Pai nu prea exista o legatura de cauzalitate intre starea acumulatorului si defectarea releului, pentru simplul fapt ca releul nu stie daca acumulatorul este in stare buna sa nu. El este "programat" sa mentina curentul care vine dinspre alternator in anumite limite (12.7-14.7V - in functie de consumatorii folositi) si face asta indiferent daca acumulatorul este descarcat sau incarcat - poata sa faca asta chiar daca decuplezi acumulatorul cand motorul este pornit, adica daca nu ai acumulator deloc.

                Asta e, piesele masinii nu tin la nesfarsit.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • Originally posted by Costi-bc View Post
                  dupa o saptamana fara s-o pornesc , azi nu a mai vrut. rombat premier de 70 ah de 4 ani (fara o luna) . pe 1.8 tddi. nici cu cabluri macar. am pus alta baterie si a pornit "sfert". ciudat e ca puneam contactul si pilpaiau becurile in bord . oare e in scurt bateria ? maine o pun pe redresor la incarcat sa vad daca mai e buna.
                  a pornit si azi la -15 . dupa o zi de stat. mai trec un an cu ea ...

                  ps: multumit de rombat premier. (generatia veche aia verde) . raport calitate - pret bun. am mai avut una pe logan 1.6 mpi si si-a facut treaba si aia.
                  bosch s3, varta (alea negre) mi se par panarame rau. am vazut multe cazute in 2-3 ani si eu am patit-o cu una.
                  Last edited by Costi-bc; 20 January 2016, 13:04.
                  o/____\o
                  (i)
                  .........

                  Comment


                  • Am pornit azi masina, orele 11-12, temp minus 5 grade. Facut film, de data asta cu aparatul de masura pe baterie.

                    https://youtu.be/hQ00hUlmhrU
                    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                    Comment


                    • Bateria e ok.
                      Daca erai prin Bucuresti dimineata pe la vreo -20 *C cred ca nu mai pornea

                      In BRaila dim. -13 grade a pornit aproape la sfert.
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • Originally posted by prometheus View Post
                        Daca erai prin Bucuresti dimineata pe la vreo -20 *C cred ca nu mai pornea
                        Atât îmi arăta termometrul din interiorul maşinii, dimineaţă la ora 7.30.
                        Attached Files

                        Comment


                        • a pornit la sfert ?
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • Ca în prima zi...

                            Comment


                            • Originally posted by vitriol View Post
                              Pai nu prea exista o legatura de cauzalitate intre starea acumulatorului si defectarea releului, pentru simplul fapt ca releul nu stie daca acumulatorul este in stare buna sa nu. El este "programat" sa mentina curentul care vine dinspre alternator in anumite limite (12.7-14.7V - in functie de consumatorii folositi) si face asta indiferent daca acumulatorul este descarcat sau incarcat - poata sa faca asta chiar daca decuplezi acumulatorul cand motorul este pornit, adica daca nu ai acumulator deloc.

                              Asta e, piesele masinii nu tin la nesfarsit.
                              EH, daca bateria eh sulfatata are rezistenta interna mare, deci alternatorul baga curent mai mare ca sa poata mentine tensiunea la nivelul cerut (ca si cum ar incarca mereu o baterie goala). Curent mare= stress mai mare pe diode, caldura etc.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Ce inseamna pentru tine "curent mai mare"?
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google