Originally posted by Fanez
View Post
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
8 ani cu Rombatul original . Inca 4 ani cu un Rombat after market si mai merge. Exceptie ? Am intalnit intr-o parcare un Logan la care bateria rombat trecuse de 9 !!! ani .
Atentie , chiar daca bateria este "fara intretinere" la fiecare 2 ani scoateti capacele si verificati nivelul electrolitului . Inaltimea acestuia trebuie sa fie de cca. 1cm , max 1,5 cm peste marginile placilor . Daca este sub nivelul placilor completati doar cu apa distilata la nivelul propus . Placile care stau in aer se sulfateaza si afecteaza capacitatea bateriei precum si durata de viata .
Un alt motiv de sulfatare a bateriilor este starea de descarcare cronica . Drumurile scurte nu o vor incarca suficient . Consumatorii mari supraadaugati , ( vezi statiile de sute de W ,etc) .
Apoi o baterie supradimensionata , din dorinta de a avea "rezerva de putere" va fi aproape tot timpul partial descarcata pentru ca alternatorul dimensionat standard nu o va putea incarca suficient si se sulfateaza . O astfel de baterie va avea o viata sensibil mai scazuta .
Din nou , un alt motiv de scurtare a vietii acumulatorului este numarul mare de porniri zilnice , numarul de porniri la temperatura foarte scazuta , numarul de ture al demarorului pana la pornirea motorului .
Mai sunt si altele , dar nu la fel de relevante
Atentie !!! Nu cumparati niciodata o baterie la care nu aveti dovada sigura ca este foarte "proaspata" , nu mai mult de 3-4 luni de la fabricatie si daca a fost pastrata la max . 25 grade Celsius .
Comment
-
Ia zi-ne cu descifram data fabricatiei bateriei la Rombat de exemplu, ca de sfaturi teoretice suntem satui.
daca a fost pastrata la max . 25 grade Celsius
Comment
-
Originally posted by georgstelsib View PostNu vanzatorul trebuie sa stie , tu trebuie sa stii sa descifrezi codul bateriei . Interesul este al tau , sa ai parte de o baterie in cea mai buna stare . Vanzatorul trebuie doar sa stie cum sa o vanda. Interesele pot fi divergente.
*ceva ca în link sau echivalent, da știu, e scump
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Da draga coleg . Dar eu tot nu as cumpara o baterie folosind numai respectivul tester . Poate putini dintre noi isi mai amintesc de la scoala ca o reactie chimica se accelereaza proportional cu tresterea temperaturii si invers . Starea de descarcare a bateriei poate fi un indiciu decelabil cu testerul , dar daca temperatura de stocare nu a fost prea mare nici descarcarea nu a fost exagerata dar nu stim in care unitate de timp . Moartea (rapida sau lenta) a bateriei cu Pb este sulfatarea . Sulfatarea unei baterii survine mai ales celor specificate de mine mai sus , am uitat sa specific si datorita faptului ca uneori dam "la automat " pana descarcam fortat bateria .
Repet inca odata pentru cei ce au urechi de auzit : nu cumparati o baterie mai veche ( de 3-4 luni) chiar daca testerul va arata ca este perfecta . Procesul de sulfatare a placilor incepe inca din momentul in care a fost umplut cu electrolit . Procesul de sulfatare poate fi rapid , dar cel mai periculos este acunci cand se produce insidios. Gradul de sulfatare nu poate fi identificat de aparate prin
masuratori externe , se fac doar analogii dupa ceilalti parametri. Este ca si la oameni , drumul spre moarte incepe din momentul nasterii . Partial mai putem sa influentam si noi durata de viata .
Mare grija la bateriile straine oricat de "briianta" ar fi o Varta , daca este veche de peste un an si mai ales daca a fost tinuta intr-un container la 40 grade , va avea o durata de viata scurta . Cati dintre voi ati vazut baterii straine care au tinut peste 8 ani , asa cum s-a vazut la Rombat-urile de pe masinile noi?Last edited by georgstelsib; 15 December 2017, 09:34.
Comment
-
Colegu' @georgstelsib, multumim de sfaturile privind vechimea.
Sa revenim: cum aflam vechimea?
Dar concret, ca de citit stim sa noi sa citim pe caractere un cod, mai greu e cu interpretatu'. Lucru pe care dumneata l-ai rezolvat cred, de vreme ce acum ne sfatuiesti cum sa procedam.
Azi, ca obiect de analzia: codul Rombat de pe bateria dumitale.
Se poate? Daca nu, doar vorbesti discutii, precum alti zeci de inaintasi ai dumitale pe acest topic.
Comment
-
Interpretatul ? Un mail la producator , care te va lamuri . Aceasta fara "telefonul fara fir" si posibilitati de negare . Cred ca informatia respectiva n-o vei putea contesta conform structurii tale de nihilist .
PS. Sfaturile nu au fost doar cum sa-i afli vechimea , au fost mai ales cum sa-i maresti vechimea , adica cum sa o imbatanesti in functionare acceptabila pe masina ta . Daca tu cunosteai respectivele instructiuni , poate-i intereseaza pe altii mai noi in meserie si carora le-ar prinde bine . Mai mult chiar decat sfatul de a-si cumpara doar o baterie VARTA.Last edited by georgstelsib; 15 December 2017, 09:55.
Comment
-
@georgstelsib: daca fac zilnic doua drumuri de 11km prin oras, in aglomeratie (cca 35-45 minute drumul), ma gandesc ca nu se sulfateaza bateria. in primul rand, pt ca nu va fi descarcata decat pe finalul vietii, alternatorul e de 110A, tensiunea bateriei, ori ca e de 45Ah, ori de 85Ah, tot 14V e. Alternatorul si regulatorul tot tensiune aia o va debita, curentul de incarcare va fi o idee mai mare poate, la inceputul incarcarii, dar pe masura ce bateria se incarca dupa pornire, nu vad o problema reala, care sa duca viata bateriei de 65-70Ah sub durata de viata a unei baterii de 50Ah. Mai mult cum tocmai tu spuneai, cu bateria de 70 nu invart 10 secunde iarna la -15grade, deci descarcarea nu va fi asa pronuntata ca la o baterie de 50Ah. Corect?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by georgstelsib View PostDa draga coleg . Dar eu tot nu as cumpara o baterie folosind numai respectivul tester . Poate putini dintre noi isi mai amintesc de la scoala ca o reactie chimica se accelereaza proportional cu tresterea temperaturii si invers . Starea de descarcare a bateriei poate fi un indiciu decelabil cu testerul , dar daca temperatura de stocare nu a fost prea mare nici descarcarea nu a fost exagerata dar nu stim in care unitate de timp . Moartea (rapida sau lenta) a bateriei cu Pb este sulfatarea . Sulfatarea unei baterii survine mai ales celor specificate de mine mai sus , am uitat sa specific si datorita faptului ca uneori dam "la automat " pana descarcam fortat bateria .
Repet inca odata pentru cei ce au urechi de auzit : nu cumparati o baterie mai veche ( de 3-4 luni) chiar daca testerul va arata ca este perfecta .
O baterie cu SOH suta la suta, nu poate avea rezistenta interna marita, cum se intampla in cazul in care formele alea cristaline provenite din sulfatul de plumb, se depun pe placile negative.
O baterie poate fi descarcata, caz in care testerul iti sugereaza "RECHARGE", dar iti poate spune si "BAD", chiar daca bateria aia pare ca mai are semne vitale in ea. "Am pornit ieri cu ea", e poate cea mai des intalnita expresie.
La genul asta de baterii, starea de sanatate e diminuata considerabil, rezistenta interna se tripleaza de multe ori, curentul de descarcare disponibil
CCA, scade dramatic.
Am vazut ca multi vanzatori au tester de baterie; aia care va arata tensiunea din baterie cu ajutorul unui multimetru, nu prezinta incredere deplina.
Procesul de sulfatare a placilor incepe inca din momentul in care a fost umplut cu electrolit . Procesul de sulfatare poate fi rapid , dar cel mai periculos este acunci cand se produce insidios. Gradul de sulfatare nu poate fi identificat de aparate prin
masuratori externe ,
Rezistenta interna crescuta este primul semn al sulfatarii.Last edited by IancuMIC; 15 December 2017, 12:00.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Salutare
-am cumparat acum 2 ani un logan mcv cu 16,16V cu acumulator bosch silver
-nu stiu de cand e acumulatorul pe masina ,cu interpretarea datei de fabricatie se pare ca e cam dificil de aflat dupa cum vedeti cam toti producatorii incearca sa o " camufleze"
-dupa ce sta mai mult de o zi nepornita porneste balbait si ramane pt.cateva secunde
senzorul de ABS aprins
-aveti idee cam cat o sa mai tina acumulatorul asta ?
Comment
-
Bateriile fabricate in ultimii ani au drept caracteristica parsiva faptul ca te lasa brusc , fara preaviz . Adica astazi a pornit si maine este "moarta". A ta poate sa fie descarcata cronic . Fa un drum mai lung de cca.50 Km
Sfaturile pe care vi le-am dat anterior au fost date cu bunavointa si buna intentie . Nu am avut in intentie sa generez o disputa stiintifica . Respectivele pareri nu sunt ale mele , sunt extrase din literatura de specialitate (foarte bogata intr-o anumita perioada ). Am avut "privilegiul " de a fi posesor de baterii fabricate de Acumulatorul Bucuresti care puteau sa aiba o durata de viata de cca. 6 luni , la fel si cele fabricate in premiera de Rombat Bistrita . Din aceasta cauza eram foarte interesati in a prelungi viata scurta a acumulatorului .
Eu m-am adresat tintit , adica celor "care au urechi de auzit" , nu profesionistilor . Profesionistii pot sa cumpere in continuare baterii de marci sonore , fara sa-i intereseze daca au fost pastrate cu lunile , daca nu cu anii , prin depozitele importatorilor succesivi , care sa le fie vandute , urmare a consultarii complexe a unui tester care evidentiaza niste marimi fizice , care le prelucreaza , dar care nu sunt interpretate de catre un om , adica de un specialist . Tot ei le pot cumpara cu incredere, fiindca procesul de sulfatare , nu incepe niciodata la contactul acidului sulfuric cu placile de plumb daca nu sunt folosite , nici dupa 10 ani . Atentie , in unele locuri am parodiat .Last edited by 77sky; 15 December 2017, 18:56.
Comment
Comment