Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dacă sunteți interesați (și dacă nu, circulați, circulați), am făcut o comparație între redresorul Lidl și CTEK 3.8A.

    Pe lângă pozele anterioare ale unui redresor Lidl deschis (microcontrollerul este pe cealaltă față a PCB), iată detaliile tehnice:

    LIDL 3.8A
    70 lei
    Rated power: 60W
    Rated voltage outgoing: 6V /12V
    Rated output current: 0.8A/3.8A
    12V batteries with a capacity of between 14Ah–120Ah (14.4V sau 14.7V pentru vreme rece)
    Ambient temperature: 0°C to 40°C
    "During charging, place the removed battery on a well-aired surface"
    Nu încarcă baterii goale.

    CTEK MTX 3.8A
    280 lei
    Normal battery program 14.4V/3.8A +5°C–+50°C
    Cold weather program 14.7V/3.8A -20°C–+5°C
    Battery capacity 1.2–80Ah up to 130Ah for maintenance
    Nu încarcă baterii goale.

    ----------------------------
    Până acum, specificațiile ne arată că deși redresorul Lidl are un mod de încărcare de iarnă, nu suportă temperaturi negative. Să trecem la alte date. Nu deranjează acest lucru dacă bateria este scoasă și adusă în casă.

    ----------------------------
    Un document CTEK ne prezintă diferențele dintre clase de redresoare. O comparație este interesantă.


    Dintre dezavantajele redresorului Lidl avem:
    - Rezultate neconsistente pentru bateriile avansate. Nu mă interesează, nu am baterie Start-Stop.
    - Modul de mentenanță primitiv. Nu mă interesează să țin redresorul pe mașină săptămâni sau luni de zile cum se laudă CTEK.
    - Se deconectează bateria. Chiar trebuie pentru că nu am curent lângă mașină și nu am garaj.
    - Garanție mică. Lidl are chiar 3 ani dacă netul are dreptate.

    Tot ca un comentariu personal, poate că Lidl este mai sensibil la variațiile de tensiune de pe rețea. Am un stabilizator de tensiune și am să îl alimentez din el.

    ----------------------------
    Să trecem la detalii și mai adânci.
    Modul de funcționare a redresorului Lidl


    Funcționarea redresorului CTEK


    Ce observ eu este că faza de desulfatare la Lidl are tensiunea mai mică de 15.8V. Pare că ea crește până la 10 V. Are oare efect pentru spargerea cristalelor mai încăpățânate? Greu de spus.

    Reversul medaliei este acela că CTEK folosește 15.8V pentru desulfatare iar acest lucru este greșit pentru baterii Start Stop.
    De pe un forum Mercedes UK, un comentator spunea referindu-se la un alt redresor CTEK CT5 AGM START STOP:
    Well I tried it out, and was pleased to see it doesnt have the harmful 15.8V Desulphation program on the initial check, and of course it doesnt have the harmful (to AGM Batteries) 15.8V Reconditioning cylcle.

    It did the initial check cycle at 12.7V to 12.8V, and then worked up to 13.1V at 3.67A within 20 mins.

    So I am pleased that CTEK technical were right, that this new baby doesnt have the 15.8V cycle. And yes its now the recommended charger for AGM and Start Stop Mercedes.

    No nasty 15.8V pulses.

    Seems CTEK have unofficially accepted what Varta Technical say, namely that the high 15.8V desulphation cycle is definitely not good for the longevity of AGM batteries. Shaking off the Suphation dont work with glass Matt batteries as there is no where for the loosened suphate to go, and causes negative performance in the long run.

    Hmmmm wonder what they will say to all the exisiting customers who bought most of the range, many of which specifically say they were for AGM batteries.
    I would want my money back or a swop out :-/
    Last edited by gecmc94; 9 January 2018, 01:41.

    Comment


    • Originally posted by IancuMIC View Post
      Da cam ce ai vrea d-ta sa faca si n-a facut? Intreb si eu...
      Ca sa te pronunti in cazul asta ar fi trebuit sa ai o baterie care nu e in stare sa porneasca o masina, sa folosesti redresorul ala si dupa aia sa vezi rezultatul; eventual sa pui un tester pe o baterie descarcata inainte si dupa incarcare, sa vezi ce a facut cu rezistenta interna, curentul disponibil si tensiunea din baterie (asta la doar 70 de lei). Abia dupa ce vei fi facut toate acestea puteai eventual sa emiti o parere. De utilizator nu de posesor.
      ai mult timp liber... tot pe principiul asta s-a vandut si loganul in romania de a rupt... la doar 5000 euro ce vrei?
      l-am incercat si folosit in toate pozitiile nu l-am luat sa il pun in pomul de craciun ca lumineaza frumos... in opinia mea e INUTIL. ca propunere personala: NU DATI BANII DEGEABA pe el.

      Comment


      • Propunere personala complet inutila ...
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • Mici completări:

          Curentul maxim e de 3,8A valabil doar la cele cu A1(fără display), B1 dă chiar 4A, în plus cel din poza anterioară e revizie nouă (radiatoare mai subțiri + apariție conector pe partea de +/-)

          Am un Ctek for Mercedes ce nu dispune de protecții banale, gen conectare greșită
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • Redresoarele cu microprocesor,gen lidl sau kaufland(cel din poza),cred ca pot fi conectate direct pe bornele bateriei,fara a mai deconecta bateria.Totusi,pentru siguranta,se poate deconecta doar cablul de la borna minus a bateriei.
            Folositi sau ati folosit asemenea redresoare direct pe bornele bateriei,fara a o deconecta, pentru a o incarca ?
            Attached Files

            Comment


            • Pe net, lumea din străinătate mai spunea că da, unii au incărcat bateria cuplată la mașină și le-a mers. Că o fi din intâmplare sau nu, se comenta faptul că Lidl cere să se decupleze bateria pentru a se evita stricarea instalației electrice. Am mai citit prin documentația CTEK faptul că ciclul de desulfatare, cu impulsurile de voltaj inalt ar fi periculoase pentru mașinile cu instalații electrice mai sofisticate (ei sunt furnizori mai "oficiali" pentru Porsche, Mercedes și alți dinozauri, și il inchiriază pe Jay Leno pentru a le face reclamă la redresoare). Dar că la ei, la CTEK, nu este necesară deconectarea pentru că sunt redresoarele sunt sigure.

              Pe lângă cele de mai sus, părerea mea este că un redresor, pentru a fi lăsat cuplat la instalația mașinii, trebuie să indeplinească niște condiții:
              - Să se poată proteja de fluctuațiile de pe intrare fără a periclita echipamentele de pe ieșire.
              - Algoritmul de incărcare să fie testat și validat pe diferite mașini (testarea costă iar prețul ei ajunge in produsul final, la fel ca și nota de plată pentru reclama cu Jay Leno).

              Comment


              • Dincolo de timpul prelungit de reincarcare, puterea pe iesire limitata si implicit timp prelungit de reincarcare sau chiar imposibilitate datorita unor consumatori (eventuale bricolari) alflati sub tensiune permanent (inainte de contact), exista posibilitatea, in cazul unei defectiuni, de aparitie a unei supratensiuni pe circuitul secundar (ei stiu mai bine cat prompta e protectia in acest caz, fara a aduce avarii echipamentelor de pe masina).
                Nu cred ca e cazul sa spun ca deconectarea e prioritate 0, in cazul redresoarelor homemade sau de provenienta dubioasa.

                Pentru linistea voastra, e bine sa deconectati bateria (borna (-) pentru ca nu exista riscul unui scurtcircuit in timpul menevrei).
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Nu cred ca mai merita sa investesti intr-un redresor , mai ales scump. Preturile bateriilor nu mai sunt "prohibitive" . Scoate bateria , du-o in casa (eventual la etaj) , adu-o inapoi . Consum prea mare de resurse . In afara de aceasta , trebuie sa ai cu ce si mai ales sa stii ce faci . Teoria de pe Google este una , dar practica si cunostintele din cap , alta !

                  Comment


                  • Originally posted by georgstelsib View Post
                    Teoria de pe Google este una , dar practica si cunostintele din cap , alta !
                    Practica fara teorie e fix zero barat pe cand teoria fara practica e doar lipsa de experienta.

                    Dar in fine. Nu inteleg de ce avem o asa retinere fata de tehnologia ce ne pune la dispozitie informatii utile (daca stim sa le filtram) si foarte important actualizate.

                    Cred ca o investitie buna o reprezinta acel "starter" (era tot la LIDL) pentru cazurile de avarie, pentru ca te ajuta sa pornesti si sa remediezi problema la un service sau furnizor de baterii.

                    Personal l-am vazut in actiune pe un motor diesel mai vechi cu pornire mai grea.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Originally posted by Silviu View Post

                      Dar in fine. Nu inteleg de ce avem o asa retinere fata de tehnologia ce ne pune la dispozitie informatii utile (daca stim sa le filtram) si foarte important actualizate.

                      Cred ca o investitie buna o reprezinta acel "starter" (era tot la LIDL) pentru cazurile de avarie, pentru ca te ajuta sa pornesti si sa remediezi problema la un service sau furnizor de baterii.
                      Personal l-am vazut in actiune pe un motor diesel mai vechi cu pornire mai grea.
                      (daca stim sa le filtram) . Eiii , aici este capcana , discernamantul tehnic se manifesta urmare a unor acumulari de cunostinte cu care vei opera in continuare in cautarile tale pe internet , care-ti va confirma sau nu ceea ce sustii . Daca ei cu copy / paste un pasaj tehnic , il prezinti explicativ , adica "te dai mare" si a doua zi daca te rog sa-l mai prezinti odata din memorie , vei reusi ? De asta sunt adeptul studiului serios , pe suport de hartie , reviste (inca se mai publica) carti tehnice scrise de personalitati cunoscute . Pe internet "se produc" si multi impostori.
                      Apoi o fi bun si acel starter de la Lidl , dar o pereche de cabluri de calitate si o sufa de remorcare te face sa fii mai sigur pe tine atunci cand umbli prin coclauri si in zone putin circulate . Eu le am de peste 30 de ani si le mut mereu in masina noua atunci cand o schimb.

                      Comment


                      • Am merge si o baterie de rezerva in portbagaj, incarcata periodic.
                        Sufa si cabluri am si eu in portbagaj tot timpul, cablurile le-am folosit chiar odata ca sa pornesc, dar bateria am schimbat-o a 2-a zi, nu merita riscul sa ramai in pana cine stie pe unde. Pentru relativ putini bani, cumperi o baterie decenta, pentru ceva bani in plus, cumperi o baterie de marca.
                        Last edited by mr.K; 9 January 2018, 21:16.

                        Comment


                        • Greu sa gasesti, o baterie...sanatoasa suta la suta.
                          Daca nu ai un tester, sau sa ceri o testare, te mai poti pricopsi uneori.
                          Nici varta nu mai e ce a fost.
                          Attached Files
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • pai unde vrei sa gasesti ? pe raft in hipermarket ?!
                            mie, in tmp, astia mi-au adus 3 baterii, 2 varta silver si un rombat premier, numai cu 100% SOH. dintre toate doar una a facut figuri cam repede (un an jumate). ghici care...

                            Comment


                            • Nu, la distribuitorul zonal. Eu n-am cumparat niciodata uleiuri si baterii auto din supermarchet.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Am scris undeva mai sus patania cu acumulator la nici 2 ani, punte intrerupta.

                                De cand a venit gerul, am avut in unele dimineti neplacuta senzatie ca raman acolo. Invartea, dar nu atat de energic, la cald pornea excelent.
                                Fusese verificata anterior, completat nivelul de lichid, pusa de 2 ori (distanta de 1 saptamana) pe redresorul de la Lidl.
                                Acum a fost testata si cu aparatul dedicat.
                                Trist! Baterie din Mai 2014. Cealalta nici 2 ani.
                                O mai pun in casa pe un alt redresor clasic, sa vedem daca mai palpaie ceva viata in ea...
                                Deja ma gandesc ce sa cumpar.
                                Attached Files
                                Last edited by 77sky; 26 January 2018, 23:17.
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google