Dacă sunteți interesați (și dacă nu, circulați, circulați), am făcut o comparație între redresorul Lidl și CTEK 3.8A.
Pe lângă pozele anterioare ale unui redresor Lidl deschis (microcontrollerul este pe cealaltă față a PCB), iată detaliile tehnice:
LIDL 3.8A
70 lei
Rated power: 60W
Rated voltage outgoing: 6V /12V
Rated output current: 0.8A/3.8A
12V batteries with a capacity of between 14Ah–120Ah (14.4V sau 14.7V pentru vreme rece)
Ambient temperature: 0°C to 40°C
"During charging, place the removed battery on a well-aired surface"
Nu încarcă baterii goale.
CTEK MTX 3.8A
280 lei
Normal battery program 14.4V/3.8A +5°C–+50°C
Cold weather program 14.7V/3.8A -20°C–+5°C
Battery capacity 1.2–80Ah up to 130Ah for maintenance
Nu încarcă baterii goale.
----------------------------
Până acum, specificațiile ne arată că deși redresorul Lidl are un mod de încărcare de iarnă, nu suportă temperaturi negative. Să trecem la alte date. Nu deranjează acest lucru dacă bateria este scoasă și adusă în casă.
----------------------------
Un document CTEK ne prezintă diferențele dintre clase de redresoare. O comparație este interesantă.
Dintre dezavantajele redresorului Lidl avem:
- Rezultate neconsistente pentru bateriile avansate. Nu mă interesează, nu am baterie Start-Stop.
- Modul de mentenanță primitiv. Nu mă interesează să țin redresorul pe mașină săptămâni sau luni de zile cum se laudă CTEK.
- Se deconectează bateria. Chiar trebuie pentru că nu am curent lângă mașină și nu am garaj.
- Garanție mică. Lidl are chiar 3 ani dacă netul are dreptate.
Tot ca un comentariu personal, poate că Lidl este mai sensibil la variațiile de tensiune de pe rețea. Am un stabilizator de tensiune și am să îl alimentez din el.
----------------------------
Să trecem la detalii și mai adânci.
Modul de funcționare a redresorului Lidl
Funcționarea redresorului CTEK
Ce observ eu este că faza de desulfatare la Lidl are tensiunea mai mică de 15.8V. Pare că ea crește până la 10 V. Are oare efect pentru spargerea cristalelor mai încăpățânate? Greu de spus.
Reversul medaliei este acela că CTEK folosește 15.8V pentru desulfatare iar acest lucru este greșit pentru baterii Start Stop.
De pe un forum Mercedes UK, un comentator spunea referindu-se la un alt redresor CTEK CT5 AGM START STOP:
Pe lângă pozele anterioare ale unui redresor Lidl deschis (microcontrollerul este pe cealaltă față a PCB), iată detaliile tehnice:
LIDL 3.8A
70 lei
Rated power: 60W
Rated voltage outgoing: 6V /12V
Rated output current: 0.8A/3.8A
12V batteries with a capacity of between 14Ah–120Ah (14.4V sau 14.7V pentru vreme rece)
Ambient temperature: 0°C to 40°C
"During charging, place the removed battery on a well-aired surface"
Nu încarcă baterii goale.
CTEK MTX 3.8A
280 lei
Normal battery program 14.4V/3.8A +5°C–+50°C
Cold weather program 14.7V/3.8A -20°C–+5°C
Battery capacity 1.2–80Ah up to 130Ah for maintenance
Nu încarcă baterii goale.
----------------------------
Până acum, specificațiile ne arată că deși redresorul Lidl are un mod de încărcare de iarnă, nu suportă temperaturi negative. Să trecem la alte date. Nu deranjează acest lucru dacă bateria este scoasă și adusă în casă.
----------------------------
Un document CTEK ne prezintă diferențele dintre clase de redresoare. O comparație este interesantă.
Dintre dezavantajele redresorului Lidl avem:
- Rezultate neconsistente pentru bateriile avansate. Nu mă interesează, nu am baterie Start-Stop.
- Modul de mentenanță primitiv. Nu mă interesează să țin redresorul pe mașină săptămâni sau luni de zile cum se laudă CTEK.
- Se deconectează bateria. Chiar trebuie pentru că nu am curent lângă mașină și nu am garaj.
- Garanție mică. Lidl are chiar 3 ani dacă netul are dreptate.
Tot ca un comentariu personal, poate că Lidl este mai sensibil la variațiile de tensiune de pe rețea. Am un stabilizator de tensiune și am să îl alimentez din el.
----------------------------
Să trecem la detalii și mai adânci.
Modul de funcționare a redresorului Lidl
Funcționarea redresorului CTEK
Ce observ eu este că faza de desulfatare la Lidl are tensiunea mai mică de 15.8V. Pare că ea crește până la 10 V. Are oare efect pentru spargerea cristalelor mai încăpățânate? Greu de spus.
Reversul medaliei este acela că CTEK folosește 15.8V pentru desulfatare iar acest lucru este greșit pentru baterii Start Stop.
De pe un forum Mercedes UK, un comentator spunea referindu-se la un alt redresor CTEK CT5 AGM START STOP:
Well I tried it out, and was pleased to see it doesnt have the harmful 15.8V Desulphation program on the initial check, and of course it doesnt have the harmful (to AGM Batteries) 15.8V Reconditioning cylcle.
It did the initial check cycle at 12.7V to 12.8V, and then worked up to 13.1V at 3.67A within 20 mins.
So I am pleased that CTEK technical were right, that this new baby doesnt have the 15.8V cycle. And yes its now the recommended charger for AGM and Start Stop Mercedes.
No nasty 15.8V pulses.
Seems CTEK have unofficially accepted what Varta Technical say, namely that the high 15.8V desulphation cycle is definitely not good for the longevity of AGM batteries. Shaking off the Suphation dont work with glass Matt batteries as there is no where for the loosened suphate to go, and causes negative performance in the long run.
Hmmmm wonder what they will say to all the exisiting customers who bought most of the range, many of which specifically say they were for AGM batteries.
I would want my money back or a swop out :-/
It did the initial check cycle at 12.7V to 12.8V, and then worked up to 13.1V at 3.67A within 20 mins.
So I am pleased that CTEK technical were right, that this new baby doesnt have the 15.8V cycle. And yes its now the recommended charger for AGM and Start Stop Mercedes.
No nasty 15.8V pulses.
Seems CTEK have unofficially accepted what Varta Technical say, namely that the high 15.8V desulphation cycle is definitely not good for the longevity of AGM batteries. Shaking off the Suphation dont work with glass Matt batteries as there is no where for the loosened suphate to go, and causes negative performance in the long run.
Hmmmm wonder what they will say to all the exisiting customers who bought most of the range, many of which specifically say they were for AGM batteries.
I would want my money back or a swop out :-/
Comment