Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • iar scoti lucrurile din context. nu toate au hibe la fel de grave si rombat de 7-8 ani sunt doar beteriile de prima echipare, in rest, 3-4 ani, daca ai noroc.

    Comment


    • Originally posted by mr.K View Post
      Are o logica.
      La Rombatn nu are vreo logica.
      Bine, nu are vreo logica si sa cumperi Rombat cand Varta e doar cu cateva beri mai scump.
      O baterie are viata mai lunga cu cat a fost pusa mai repede in exploatare. Indiferent de marca. Daca perioda se lungeste , punem sub semnul intrebarii conditiile de pastrare , plus descarcarea fiziologica care duce la sulfatare . Nu optati exlusiv pentru o anume marca . Cautati un depozit la prima distributie . O baterie "proaspata" de doua saptamani sau o luna de la fabricatie plus o corecta exploatare are mult mai multe sanse de a avea o viata lunga .
      Nu cumparati baterii supradimensionate , incarcati bateria la drumuri mai lungi, cat mai des.

      Comment


      • Originally posted by georgstelsib View Post
        incarcati bateria la drumuri mai lungi, cat mai des.
        asta e valabila in provincie unde apar drumuri de facut, dar in bucuresti merg 90-95 % prin oras si doar in weekend fac un drum de max 50 km dus si 50 intors.
        cred ca ar trebui s-o pun pe redresor mai des

        Comment


        • Originally posted by 77sky View Post
          Am cautat de am capiat informatia asta...
          Mai detaliat decat asa, nici ca se putea
          N-ai cautat unde trebuie.
          Am explicat chiar eu interpretarea acestui cod de la Varta, acu' cativa ani, aici pe acest topic (mi-e lene sa caut)
          ...
          Cele mai bune baterii din lume, e o sintagma utilizata doar pentru marcheting.
          E foarte adevarat ca sunt unele branduri, care au oarecare traditie si au dezvoltat unele tehnici de fabricatie, ceea ce face ca produsele lor sa aiba o durata de viata mai lunga. Aici e diferenta, chimia fiind aceiasi; nimeni nu a revolutionat inca, reactiile chimice care au loc la incarcarea/descarcarea unei baterii.
          1. Rombat, ramane cea mai accesibil brand atat ca distributie cat si pret; calitate contestata la unele modelele din gama entry.
          2. Varta, unul din brandurile de notorietate, care a investit in dezvoltare si (probabil) acopera cel mai bine piata auto in Europa, in ceea ce priveste atat prima echipare cat si after. Multe modele sunt superioare celor de la Rombat; la bateriile pentru camioane si utilaje grele stau de asemeni foarte bine.
          3.Grupul Exide este poate, unul din liderii bateriilor pe plan mondial si vorbesc aici atat de bateriile de pornire cat si de cele stationare sau de tractiune.
          Printre marcile grupului amintesc: Exide, Tudor, Fulmen, Deta, Sonnak, SonnenSchein, Hagen si Centra.
          ...
          "Sumarul" imi apartine iar observatiile sunt strict personale.
          Last edited by IancuMIC; 28 January 2018, 17:14.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Asa este . Nu exista " cea mai buna bateriie din lume" , dupa cum nu "exista nici cel mai bun medicament din lume" . Daca sintagma ar fi veridica , adica ar avea acoperire in realitate , celelalte produse ar trebui sa dispara in mod natural . Deci exista doar unul dintre cele mai bune produse ( promovate ,sau nu, de campanii agresive). Pana la urma cumparam conform informatiilor pe care le detinem si ... in limita bugetului alocat.
            Achizitii inspirate baieti !

            Comment


            • NeneIancule, am dat iar sierch, cu numele Varta, doar in acest topic, strict pe user. Am luat de curiozitate posturile la rand. Niente!
              In fine, analiza de laborator (munca zadarnica, joaca de timp liber)
              Adus redresor antic de la tara. Iarasi verificat nivelul fiecarui compartiment.
              Curent de cca 7 A, U, 16-16.5 V; masurata densitatea electrolitului - cca 1.27-1.28, exact ca in instructiunile producatorului. Bolborosea mocnit, degajari uniforme de gaze. Debut la H 15, la 23:30 Stop, de ceva timp sarise la 10 A...
              Dimineata masurata tensiunea, 12.6 V
              Pus acum si redresorul mic (Lidl) - avea doar 3 linii (din 5)
              Dimineata pornit ezitant, deja mi se aprinde la fiecare start ledul de abs (inclusiv motor cald).
              Azi am analizat din nou piata, un comerciant mare local, avea Varta S D de 74 Ah la cca 390 lei. Rombat Premier de 70 Ah la cca 300 lei.
              Mers la o pravalie mare nationala, cu sediu inclusiv in Bz - A..a, aceeasi Varta SD la 334 lei.
              Probabil ca se va scadea si ACM uzat, dar diferenta este notabila.
              Peste 3 zile intru in posesia ei.
              Deja sper sa nu ma lase la fiecare pornire, mai ales rece
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • Pai, da, nu mai ai ce sa-i faci; alta noua si asta e.
                Pai... si pana la urma, Varta?
                ...
                In legatura cu explicatiile legate de data fabricatiei, imi aduc perfect aminte ca am postat interpetarea si la un moment dat m-a apostrofat cineva ca nu ar avea logica, ceva de genul; sper sa nu fi incurcat eu topicul. O sa verific si eu cand o sa am mai mult timp.

                Gasita informatia de 77sky - postul 5818
                Last edited by 77sky; 1 February 2018, 19:31.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Cam 50 de lei diferență între preț minim Rombat și Varta în aceste cazuri: 295 la 345 lei.
                  Finde hilfreiche Kundenrezensionen und Rezensionsbewertungen für VARTA Silver Dynamic E38 Autobatterie 12V 74Ah 750A auf Amazon.de. Lese ehrliche und unvoreingenommene Rezensionen von unseren Nutzern.


                  Scorul pe Amazon DE este 3.5 stele. Cam puțin pentru o "campioană".

                  Comment


                  • Mda, ieri dupa-amiza-30.01.2018 nu a mai vrut sa dea startul, a invartit anemic si gata.
                    Donare curent de la auto de serviciu, a pornit instant.
                    In dupa-amiaza asta am luat in primire Varta 74 Ah, 750 A, 317 lei (cu baterie la schimb)
                    Adusa in casa, acum este la incarcat (redresor Lidl, tot palpaie, este la a treia gradatie de cca 3 ore...). Masurata initial, in magazin, cca 12.6-12.7V
                    In atasament sunt 2 poze cu cifrele fabricatiei.
                    Imi este neclar daca este 6 (neavand logica, nu sunt 60 de saptamani), sau 5 (mai plauzibil, 2017, saptamana 50) - a 5-a pozitie din seria stantata.
                    Asadar nu prea are sens cu poza din post anterior, unde sunt descrise specificatiile (de provenienta, an, luna etc).
                    Cele 2 stante de pe fundul bateriei arata 2017 si luna 12.

                    Interesant, in C de garantie - ACM pot fi depozitati 6-12 luni, 10-25 grade C, fara incarcare...Rombat stipula clar: dupa 6 luni -recharge!
                    La fiecare 6 luni trebuie sa fie efectuata si verificarea obligatorie.
                    Attached Files
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • poti s-o mai lasi la redresor. a mea avea 12,7 si in a patra zi la redresor ajunsese la 14,3.

                      Comment


                      • Patatie: Un vecin zice; n-ama baterie, ma ajuti? Cum sa nu-ti ajuti vecinul daca ai si cabluri? Bagam cabluri, pornim motor, da- omului baterie... canci pornire. Hai s-o mai lasam sa incarce, sa (toate schemele stiute...) canci pornire! Omul n-a zis ca masina e diesel si-i trebuie mai mult decat 40 Ah ai mei cat ducea a mea. Ne-am dat dat seama dupa ce si-a cumparat baterie. Cloncuzia e certa: Nu poti porni o masina diesel cu bateria de benzinar. "Ne-am ras" dupa ce am descoperit problema.
                        Last edited by Fanez; 31 January 2018, 23:22.

                        Comment


                        • Atunci cand vrei sa dai curent este esential ca bateria donatoare sa fie de cel putin aceeasi "marime" inclusiv curentul de pornire ca bateria ce primeste curent , foarte important ce fel de cabluri ai in dotare , daca dispui de unele ce le poti cumpara gen Carrefour , nu sunt bune nici sa pornesti un Matiz , poate doar o motocicleta si aceea cu emotii , pentru ca sarma din ele este foarte subtire si nu poate transfera suficient curent , degeaba dispui de o baterie babana daca n-ai cabluri cu sarma "groasa" gen cabluri de sudat.
                          Last edited by prometheus; 1 February 2018, 00:13.
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • "Sarma" e suficient de groasa. Problema o reprezinta punctul de contact dintre cleste si cablu (unde este lipit). Daca refaci punctul de contact sunt foarte bune si cablurile din magazine.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Am avut cabluri din magazin. La o pornire scurta (motor bine reglat), s-au incins.
                              Aveam cabluri de sudura, 25 mmp, le-am cositorit si sunt bune acum (daca aveam si anumite cleme erau excelente, daaar sunt ok)
                              Am ramas suprins de sectiunea sarmelor - nu cred ca ajungeau la un 6 mmp, poate un 4 mmp real. Foarte groasa izolatia.

                              ACM cumparat a stat cca 5 ore la incarcat (complet)- aseara. Azi am fost la test cu ea. Surprins ca nu mi-a masurat instalatia in functionare, ci doar testat ACM
                              In atasament fila cu rezultatele.
                              Acum vin si intreb: ce cumparam?
                              Dau bani pe 750 A si ea are doar 656 A, cu 87 % SOH, SOC-100%, deci incarcare ok? Nu gasesc paragraf din CG de care sa ma leg, pentru a mi se livra o baterie in mintile ei...
                              Nu consider deloc legal acest aspect si, din nestiinta si indiferenta generalizata, nu s-a stipulat in garantii...

                              Daca cineva poate sa ma contrazica, folosind argumente ferme, cu citate, il invit

                              P.S. Intre timp, am transmis sesizare catre VARTA, cu datele de rigoare. Sa vedem daca mi se raspunde si cum...
                              Attached Files
                              Last edited by 77sky; 1 February 2018, 19:32.
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment


                              • Acum, sa te linistesc un pic. Acum 3 ani am luat de pe raft Carrefour o Varta Blue 74Ah pentu un 2.0 diesel.
                                Bateria porneste perfect motorul si acum, a 4-a iarna. Cred ca aia pe ca Carrefour era mai putin proaspata decat bateria ta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google