If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Atentie la rezistenta interna; intre 3,2 si 3,9 mili au cand sunt noi. Asta inseamna ca bateria se indreapta spre inevitabila sulfatare. Eu ii dau cel mult un an, pana cand va fi declarata BAD.
90% din parcurs este de cca 1.5 kg
Ce m-am ras.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Cum la serviciu cuvantul cel mai uzitat este kg, se intelege de ce am scris kg, in loc de km
Cat priveste rezistenta, asta era o intrebare, nescrisa, careia i-ai raspuns.
Valoarea aceasta se regaseste la orice baterie, indiferent de producator?
P.S. poti sa imi traduci, please, seria?
Multamesc!
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Aproximativ.
Acea valoare masurata cuprinde rezistenta acidului si a electrozilor, printre altele; o numim rezistenta interna a bateriei. In orice caz, cresterea acestei valori peste aia nominala (din fabrica), indica un proces lent de sulfatare, inevitabil de altfel.
Poate fi schimbul 1, saptamana 1, luna 5, anul 2014. Restul cifrelor indicand codul bateriei, functie de model. Repet, poate fi.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Se da un logan 2007 1.5dci + un sofer cu stil de condus pacatos (taica-meu). Merge o data pe saptamana la cumparaturi (2.5+2.5km). Masina are la bord 20k km in 11 ani. Bateria oem a tinut ~4 ani dupa care am schimbat-o cu o Norauto (3 ani garantie) care si-a dat si ea duhul dupa ~2 ani. In acel moment s-a investit intr-un redresor CTEK MXS 3.6 care se foloseste periodic (mai ales in sezonul rece). Chiar daca se pare ca a tinut mai mult si cea de-a treia baterie iarna asta a facut figuri si ar trebui inlocuita.
Oscilez intre o baterie de ~65Ah care are ceva mai multe sanse sa se incarce pe distante scurte vs. una de ~75Ah care vine cu curent mai mare de pornire; astfel ar trece mai mult timp pana cand SOH/CCA-ul va scadea atat de mult incat sa nu porneasca.
Cum ati proceda?
Orice baterie ai lua, in conditiile expuse, nu va putea trece de 3 ani.
Ia-o pe cea mai ieftina si o tii din scurt cu redresorul; n-are rost sa arunci banii aiurea.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Oscilez intre o baterie de ~65Ah care are ceva mai multe sanse sa se incarce pe distante scurte vs. una de ~75Ah care vine cu curent mai mare de pornire;
Cum ati proceda?
nicio baterie n-ar avea sanse sa se incarce dupa 2-3 km, asa ca ia una mai mare. eu am rombat premier 65Ah si mi-a facut figuri dupa un an jumatate-doi ani. urmatoarea va avea minim 72-74 Ah.
voi lua o varta silver de 74Ah. vad ca cele rombat au probleme.
Aseara, fiind la tara, am reincarcat Premierul de 65Ah, a carui stare de sanatate s-a deteriorat fata de ultimul test; SOC=12,8v, SOH 68%, ri=7,2mOhmi si CCA=420A.
Dupa o noapte geroasa, dimineata imi cerea recharge battery; 12,38v si CCA=385A.
Ma toat incapatanez sa-l schimb, pentru ca nu prea am timp; ajung destul de tarziu acasa de la munca iar in uichend am alte trebi. De pe net nu cumpar; prefer sa-l comand la un magazin si sa-l testez personal, chiar daca o sa platesc ceva mai mult.
Dupa gerurile astea, cred ca o sa se imbolnaveasca iremediabil.
Om vedea.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Asta vara am cumparat cel mai ieftin Rombat de 52Ah pe care l-am gasit.
Zilele astea cu vreme nasoala am avut ceva treaba pe la taranoaia si am luat Loganul, ca e mai invatat cu greutatile.
Motorul a pornit "la sfert", bateria e suficienta vad ca sa faca fata si dupa perioade mai lungi de inactivitate, dar si motorul de 1.4 are meritul sau ca porneste fara probleme si cu curent putin.
Pe frigurile astea vaz ca Zapul de 10 ani impliniti mai rezista ( caci a mea baterie de fabrica a murit subit dupa ~3 ani)...
Am montat pe masina prin vara un voltmetru legat direct pe baterie (ca a lu' Streulea) si dimineata la -15°C arata 12.2 V, iar dupa deschidere masina, 12 v.
La punerea contactului, 11.8 v si cand am dat la demaror a scazut pt f. putin timp la 10.6 V, dar a pornit instant.
Premierul moare, da' nu se preda
Masina nepornita de 3 zile; astazi seara am pornit-o si surprinzator, nu s-a ...impiedicat.
Baterie de 4 ani si 5 luni.
Bateria originala a cazut subit, in septembrie 2013; asta se duce lent.
Vremea foarte geroasa ii accentueaza deprecierea starii de sanatate; o sa vedem cum se va prezenta cand vor fi temperaturi pozitive.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment