Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by TazMan View Post
    Salut, care este amperajul “maxim safe” pentru masina care se poate pune pe un logan 1.2 16v??

    Masina are acum cea originala de 45 ah si are 3ani deja.

    Ma gandesc sa ii pun una de 66 ah, ce recomandati mai buna ??
    dupa 4 ani am inlocuit bateria originala cu exide de 53Ah si 540 A. Sunt foarte multumit de aceasta baterie, are 10 luni,

    Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.

    Comment


    • Daca nu s-a descarcat pana cum, nu are rost sa o schimbi asa preventiv. Nu conteaza ca are 3 ani. Poate sa tina inca pe atat si chiar mai mult. La fel cum o baterie noua poate sa te lase in drum chiar daca este in garantie. Baterii ca cele originale (de prima echipare) nu o sa mai gasesti vreodata, indiferent cati de multi bani esti dispus sa dai. Poti sa pui o baterie cu capacitatea de 66Ah sau chiar putin mai mare (ai grija sa aiba loc) dar nu are rost. 45 - 55 Ah sunt absolut suficienti pentru 1.2.

      Comment


      • nu exista amperaj "maxim safe", bateria nu impinge amperii in circuitul electric cum ai indopa o gasca. daca ar fi asa, nu v-ati pune becuri led. in orice circuit electric se aplica legea lui ohm. ganditi-va la electrocasnice, la priza avem 230V si rezista la 16A, asta nu inseamna ca nu poti baga in priza un bec de 5W si nu se arde, desi in aceeasi priza poti baga si un aspirator de 2300W.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Mi-am dorit de mult timp o jucarie banala si care sa ofere informatii pretioase-un voltmetru.
          Cumparasem un stick care se infigea in slotul brichetei, insa valorile indicate erau neconforme, ireale. Intre timp, am scapat de el, a facut poc!
          Acum am cumparat piesa. Valorile sunt corecte
          Tocmai pentru ca vreau sa stiu mereu tensiunea la bornele ACM (indiferent daca este sau nu pornit motorul), intentionez sa-l leg direct la ACM (permite)

          Acum intreb:
          1) Cat de mare o fi consumul in stand-by, suge niscaiva energie? sau sa dotez circuitul cu un intrerupator?
          2) Protectia circuitului-siguranta fuzibila?
          3) Alte idei, sugestii, reclamatii ?

          Merci!
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • Și eu am un interes in acest subiect. Am găsit pe ebay lucruri ieftine dar n-am cumpărat. M-am temut că nu ar fi precis sau este "la noroc".

            O alternativă la care mă uit este asta la 47 lei la NorAuto https://www.norauto.ro/accesorii-bat...uto-bt100.html

            Am văzut si încarcătoare USB cu voltmetru inclus cam pe la 60-80 de lei. Există HAMA în Carrefour dar și acesta, identic ca formă, aici


            Părerile de pe siteul NorAuto sunt bune despre testerul lor.

            Comment


            • Un hoco am eu. 13,8 este cu motorul la relanti, 12,4 oprit. Mai arata si cati amperi si volti trage telefonul. Nu tiu cat de onest afiseaza valorile. Am sa fac un test sa vad cat de bun este.
              Attached Files
              Last edited by 77sky; 25 October 2018, 17:42.

              Comment


              • Se da una baterie Exide 64Ah/640A, pe o masina cu incarcare pilotata, nepornita de doua zile.
                La pornire se poate vedea ca sistemul, dupa detectare tensiune baterie, trece pe incarcare rapida; dupa ~1min, tensiunea bateriei ajunge la 12,7v (lipseste poza) cand, reduce valoarea tensiunii de incarcare.
                Concluziile:
                -bateria se incarca foarte rapid (sistemul carbon boost)
                -la masinile cu incarcare pilotata, bateria va fi incarcata exact cand si cu cat trebuie.
                -dupa incarcare, sistemul trece la modul de intretinere.
                Attached Files
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by 77sky View Post
                  Acum intreb:
                  1) Cat de mare o fi consumul in stand-by, suge niscaiva energie? sau sa dotez circuitul cu un intrerupator?
                  2) Protectia circuitului-siguranta fuzibila?
                  3) Alte idei, sugestii, reclamatii
                  Eu intreb, eu raspund

                  Poze in atasament, eu cred ca a iesit destul de elegant.
                  Descriere pe scurt: plecat din borna + cu papuc, siguranta pe fir, minuscula (0.3A), trece firul prin orificul tehnic al peretelui despartitor compartiment motor, direct la un intrerupator identic cu cel care conduce spre butoanele geamurilor spate (dezmembrari, parca 30, sau 20 de lei), de acolo ajunge in voltmetru.
                  Firul de minus infipt in borna - (am borna aparte) si apoi direct in voltmetru si el.
                  Asadar, circuitul este protejat de eventuale accidente, iar consumul in stand-by este ca si eliminat de prezenta comutatorului...
                  Ce ma surprinde: la rece, dupa o stationare, imi indica cca 12.2-12.3V (am masurat cu alte aparate-12.5-12.6V); in mers tensiunea e buna, 14.1-14.3 V, indiferent de consumatorii in functiune).
                  Attached Files
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • Voltajul indicat pare ok. Si eu cand verific baterial noua si incarcata bine la rece am tot asa, iar cu motorul pornit in jur de 14.
                    Si am alternator de 180 de amperi, exclus sa nu incarce bine. Explicatia e ca ai niste consumatori care trag foarte putin din baterie si cade putin voltajul la borne. Daca o vei decupla complet o sa vezi ca mentine voltajul. Daca vei pune redresor nu va incarca prea mult, bateria e incarcata.

                    Comment


                    • Mai oameni buni, ajutati-ma si pe mine cu o problema. Am tot citit pe acest topic dar nu m-am lamurit de ce eu am un anumit comportament al masinii la pornire.
                      De cand este mai rece afara, dimineata sau dupa 7-8 ore cat masina este nepornita nu porneste DECAT in acest fel:
                      Prima cheie da sa invarta o juma de tura (sau cam asa) si moare complet.
                      Rotesc cheia, pun iar contactul...
                      A doua cheie PORNESTE perfect normal!
                      Fiti ingaduitori si dati-mi cateva sfaturi chiar daca buclucasa e....FIESTA. Motor 1.25, 2007, benzina.
                      Bateria e Rombat Premier 50 A si are un an si un pic.

                      Nelamurirea mea e de ce prima data pare ca nu are curent si dupa aia...are???
                      Last edited by CeDeBe-L; 29 November 2018, 19:08.

                      Comment


                      • Schimba intii chestia aia de scrie pe ea Premier, ma rog, Rombat, eu am istoric cu rombat/premier. stiu eu ce stiu Vorbim dupa.

                        Comment


                        • Nea george, ma dezamagesti; asteptam o explicatie perinenta. Aia cu...arunca bateria ca am avut eu oarece probleme cu marca sau tipul ala, o folosesti atunci cand nu poti sa dai un raspuns tehnic.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Originally posted by CeDeBe-L View Post
                            Mai oameni buni, ajutati-ma si pe mine cu o problema. Am tot citit pe acest topic dar nu m-am lamurit de ce eu am un anumit comportament al masinii la pornire.
                            De cand este mai rece afara, dimineata sau dupa 7-8 ore cat masina este nepornita nu porneste DECAT in acest fel:
                            Prima cheie da sa invarta o juma de tura (sau cam asa) si moare complet.
                            Rotesc cheia, pun iar contactul...
                            Stiu ca bateriile pot avea acest comportament la vremea rece, mai ales cele de o anumita varsta. La rece, rezistenta lor interna creste si ele nu mai genereaza suficient curent. Astfel, ele trebuie incalzite printr-un consumator mai slab. Poate Fiesta ta din 2007 nu are acest "software" in computer sa porneasca un consumator mic cat timp afiseaza niste indicatori pe bord. Atunci suplineste tu prin aprinderea luminilor. Fa niste experimente: baga cheia in contact la rece, aprinde becurile 5 secunde, stinge-le si apoi da un contact. Vezi cat timp este necesar in mod real pentru a porni la prima cheie. Acest curent mai slab pe care il tragi din baterie prin faruri are rolul sa incalzeasca bateria (la propriu, ii creste temperatura), astfel scade rezistenta interna si apoi poate genera curent mai puternic pentru pornirea motorului. Presupun ca nu ai lumini de zi care se aprind cand cheie este in contact la "accesorii".
                            Last edited by gecmc94; 29 November 2018, 22:57.

                            Comment


                            • Originally posted by CeDeBe-L View Post
                              Mai oameni buni, ajutati-ma si pe mine cu o problema. Am tot citit pe acest topic dar nu m-am lamurit de ce eu am un anumit comportament al masinii la pornire.
                              De cand este mai rece afara, dimineata sau dupa 7-8 ore cat masina este nepornita nu porneste DECAT in acest fel:
                              Prima cheie da sa invarta o juma de tura (sau cam asa) si moare complet.
                              Rotesc cheia, pun iar contactul...
                              A doua cheie PORNESTE perfect normal!
                              Fiti ingaduitori si dati-mi cateva sfaturi chiar daca buclucasa e....FIESTA. Motor 1.25, 2007, benzina.
                              Bateria e Rombat Premier 50 A si are un an si un pic.

                              Nelamurirea mea e de ce prima data pare ca nu are curent si dupa aia...are???
                              Aprinzi faza scurtă 15 secunde, o oprești, apoi după alte 15secunde încerci să pornești motorul (evident cu ambreiajul apăsat!)
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • MUltumesc mult pt. sugestii!
                                By default eu am niste consumatori activi pe masina:
                                - cand intorc cheia in butuc la la sofer se descuie electric toate usile, se aprinde afisajul in bord, afisajul radio-cd si plafoniera...
                                - am obiceiul sa las pornite ventilatia pe 1 si CD-ul si astea pleaca si ele cand pun contactul.
                                Unii pot sa ii opresc...altii nu.
                                Am incercat azi dimineata procedeul cu aprinderea fazei scurte, poate nu am facut cum trebuie dar nu a mers. Mai incerc.
                                In schimb am gasit un meniu ascuns in bord car imi zice cate ceva despre baterie cum ar fi:
                                Imi spune tensiunea pe baterie care era fara nimic pornit 122-123 (adica 12,2- 12,3)...
                                - am aprins farurile si a scazut la 198-199...
                                - stins faruri crescut 120-121...
                                Am vazut in postul 5756 ca astea sunt valori de baterie descarcata....
                                Bun....a pornit la a doua cheie iar indicatorul ala de baterie a a inceput sa arate cat incarca : 142-144.
                                Sa caut un redresor? Sa fac un test de baterie la un service? Sau sa ma duc la garantie? Am gasit in actele de la fostul proprietar bonul si garantia bateria fiind luata in Octombrie 2017!
                                Multumesc pt intelegere...si postul lung.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google