Originally posted by IancuMIC
View Post
Sa ne intelegem: nu am venit sa spun ce scula desteapta am, sau ce cunostinte vaste am in acest domeniu. Nu. Doar ca aparatul meu asigura niste valori mai apropiate nevoilor, necesare unei incarcari corecte (evident ca nu respecta o diagrama corecta), daca era si automatizare, ar fi fost genial
Am spus ca, bazat pe zecile de masuratori pe care le-am facut si micile experiente, in situatia mea, cu drumuri scurte, daca se bazeaza cineva ca un asa-zis redresor USpeed ii va mentine in viata acm-ul, se inseala amarnic.
Conform graficului de la 3.38 mΩ ajunsesem la 3.9, de la cca 815 A, am masurat si 690 (si asta in doar 9 luni, fara sa fi trecut gerul autentic peste ea!).
Conform acestor date, in 2, hai maxim 3 ani, ar fi kaput.
Repet: nu stiu cati au asa-zis incarcat-o atat de des ca mine...Ca aia e clar nu e incarcare...
Ce spune Rombat: Procesul de reîncărcare poate fi executat, de regulă, cu ajutorul oricărui redresor comercial (și nu numai) de curent continuu care poate să asigure la ieșire următoarele: 13,5V ≤ U ieșire (V) ≤ 16,5V și un curent 4A ≤ I ieșire (A) ≤ 25A
În principiu, încărcarea pe redresor se face cu un curent a cărui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), până când apar degajări uniforme de gaze în toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizează în jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).
Spre finalul încărcării tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atenție! în regim de funcționare redresor). Pe toată durata încărcării pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase.
Acestea sunt pentru toate modelele lor, diferite capacitati. Daca aveam posibilitatea, analizam inclusiv aciditatea si nivelul electrolitului...Dar nu vreau sa o desfac, evident, garantia.
Si data viitoare apelez la cel mai mic si voi face incarcarea ziua, variind curentii debitati
Comment