N-are nimic, pierzi setarile de la radio si kilometrii din jurnalier.
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Pe Logan ABS+ 1,6 MPI, utilizata 80% in regim de oras mi-a picat bateria originala, fara intretinere, Rombat Calciu de 60 Ah dupa 4 ani si 2 luni de utilizare normala, fara alimentare laptopuri si cu sistemul audio original, cu 2 difuzoare. Ocazional mai alimentam un GPS sau un telefon. In primul an i-am provocat accidental o descarcare si atunci am pus-o singura data pe redresor, dupa care a mers bine mersi.
Cand mi s-a intamplat "rusinea", pe bord luminile de pe ceasul din stanga (turometru) nu se mai stingeau dupa ce bagam cheia in contact, iar la actionarea demarorului se auzea un click scurt si cam atat. In afara de asta, mi s-a resetat si ceasul de pe bord, probabil si setarile CD-playerului. Cu cateva zile inainte de 'eveniment' pornirile masinii mi-au cam dat de banuit, parea ca scazuse fortza demarorului, dar in rest nu am observat fost nici un alt semn clar care sa-mi arate ca i-a venit vremea, toate pornirile anterioare au fost de la prima cheie. Un alt posibil semn de oboseala erau geamurile, de aproximativ un an se ridicau mai lent cand aveam motorul oprit, dar cu asta 'ma obisnuisem'.
Dupa ce am pornit masina cu energie de la alta masina, am observat ca lumina de pe bord avea fluctuatii in functie de turatia motorului, asta cred ca poate fi un indicator de oboseala a bateriei pentru cei care au baterii varstnice.
Cand am demontat bateria veche, am observat ca avea pe marginea bornei + (plus) o depunere alba cristalina, insa pe 'ochiul magic' se vedea tot verde.
Comment
-
>>>
Masina Logan ABS+ din martie 2008 - 50.000 km pe bord ... bateria originala (inca pe verde) ascultat muzica cu motor oprit etc ... nu a avut nici cea mai mica slabiciune. Multumit.Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.
Comment
-
eu am 180.000km si 4 ani, prima baterie a cazut pe la 60-70mii km (dupa 2 ani) ... acum am aproape 100mii km si 2 ani cu bateria si inca nu da semne de oboseala
Comment
Comment