If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ei bine tot ieri am luat dupa cum spuneam Caranda cu 2 mil deoarece nu am mai avut $$$ sa iau Rombat sau altceva.
Am facut si primii 60 km cu ea si no problem
Bateria cu care a venit masina a fost un Rombat Calciu de 60 Ah.
Caranda am pus si eu, dupa ce picase bateria originala la 75k si fix 5 ani de la cumpararea masinii, masina utilizata des in oras.
Cum era duminica dupa amiaza, am pus Caranda pentru simplu motiv ca la benzinaria MOL de langa mine aveau doar asa ceva si nu puteam astepta pana luni, iar pe cu curent pe cabluri d ela alta masina n-a vrut chip sa porneasca, picand brusc. Altfel as fi ales tot Rombat, ca ala ce fusese pe masina.
...[snip] lipseste putin acid (la limita) [snip....
De asta trebuie sa verifici nivelul si la bateriile "fara intretinere", o data pe an. O astfel de baterie, care mai introduce in ecuatie si Ca pe langa Pb si S, consuma mult mai putina apa - dar tot consuma. Astfel incat, chiar si daca nu te uiti la ea deloc poate tine si trei ani. Asa spun producatorii. Dar daca verifici periodic si completezi nivelul cu apa distilata, atunci poate sa tina mai mult.
Cred si eu, daca as fi producator de baterii si as sti ca oricum tine vreo 3 ani, dar e pericol sa tina si 7 ani daca pune omu' apa, atunci as da garantie 2 ani, as lipi-o bine-bine si as scrie pe ea maare "Pericol de moarte" "Electrocutare" "animale salbatice" samd
A mea n-a dat nici un semn, doar ultima suflare. A functionat la fel de la prima la ultima cheie, timp de 5 ani, aproape zilnic.
Asa ca, nu asteptati semne, ci doar sa aveti norocul sa nu ramaneti pe undeva. E uam rams intr-o parcare de supermarket, dupa un drum lung, efectiv nu mai avea curent nici pentru bord, la incercarea de a pleca acasa. Drumul ala lung trebuia sa o incarce full, dar ea saraca nu mai primea curent, probabil se intrerupsese in zona vreunui element.
La fel, dintr-o data. Norocul meu ca ajunsesem acasa - am parcat, era noapte, la parcare la ralanti am vazut ca becurile palpaiau, abia s-a incuiat din cheie, cu incetinitorul. N-a mai pornit defel, clipea bordul ca pomul de Craciun cand dadeam la cheie. A doua zi am masurat tensiunea - era pe la 9 volti si ceva parca, nu mai stiu. Avea ochi verde de control, bateria din fabrica - e verde ca bradu' si dupa ce si-a dat duhul, te c...ci pe el de indicator. Cel mai probabil "s-a uscat" un element si a raposat. Nu ma gandisem pana atunci si nu stiam cum sunt astea "fara intretinere", cum functioneaza, banuiam ca e cu gel (fraier, stiu
Salut, nu am citit tot threadul si imi cer scuze anticipat daca s-a discutat anterior, dar am o intrebare: folositi careva husa protectoare pentru baterie? Azi am probat o husa de Opel Astra G si se potriveste foarte bine, cred totusi ca ii mareste putin durata de viata, ce spuneti?
Banuiesc ca husa aia e menita mai degraba sa protejeze masina de ce ar putea sa curga din baterie, si nu sa protejeze bateria de vicisitudinile naturii.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment