Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Altii le-au si gaurit cu bormasina spre sfarsitul vietii si au constatat ca se vedeau placile la baterii capsulate fara intretinere si cu consum mic de electrolit/apa.
Ca sa constate ce?Ca bateria se afla la sfarsitul vietii, iar consumul de apa e proportional cu acesta?
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Originally posted by ioonell View PostDupa 7 ani si 9 luni m-a lasat si pe mine bateria,un rombat calciu de 50 A echiparea de fabrica.Am inlocuit-o tot cu rombat calciu de 62 A ,nu avea mai mica.pret 182 cu bateria veche la schimb,montaj si verificare s-a facut direct in fata magazinului,unul de pe Muntii Carpati.garantie 2 ani.
am pus la cielo o baterie dacia(rombat calciu) de 70 ah si 720a la 225 leifata de ce imi recomandau ei(nu au sarit la pret) un rombat calciu de 60 ah si 510a la 180 de lei. se masoara pe loc se face garantia etc.
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View PostNu are dopuri; este etansa.
Dupa completare cu apa, ele se inchid prin presare, la fel de etans cum au fost inainte, evident, daca ai avut grija sa nu "scrijelesti" suprafetele de contact. Sau, pentru o mai mare siguranta, daca nu mai merge lipita tipla de fabrica, se poate pune power-tape sau banalul scotch la rola de 4 lei din orice papetarie.
Originally posted by Drogas View Posttoate bateriile pe baza de pb acid CONSUMA apa din electrolit, acum exista mitul de baterie capsulata unde e fara intretinere si fara dopuri vezi varta bosch sau baterie fara intretinere dar ARE dopuri vezi rombatul calciu din echiparea de origine pe care scrie fara intretinere si are dopuri care permit intretinerea.
Ideea de fara intretinere e ca sa nu iti bagi tu nasul in ea, adica se intretine de personal specializat din service.
Asa ca din punctul meu de vedere e mai bine sa aiba dopuri.
Ca sa vin cu un exemplu care infirma teorie dvs . varta black, bosch s3=rombat calciu ambele sunt aceiasi tehnologie pb ca, ambele sunt fara intretinere dar rombatul are dopuri. Prin faptul ca are dopuri nu e cu nmc mai slaba ...
Macar o data pe an ar fi bine sa vezi cam care-i nivelul, chiar daca bateria ar fi chipurile fara intretinere.
Originally posted by IancuMIC View PostAr trebui sa stiti faptul ca bateriile cu intretinere sunt, din punct de vedere calitativ, mai modeste. In acest sens consumul de apa e unul ridicat si nu pot asigura pe toata perioada de viata performantele initiale, din cauza materialului din care sunt confectionate placile elementilor.
De asemeni ar trebui sa stiti ca atunci cand completati cu apa, bateria trebuie sa se afle la o anumita temperatura (iarna e cel mai neindicat anotimp) si neaparat dupa aceea reincarcare pentru omogenizarea amestecului. In fine, nu stiu daca chiar ca doriti cu adevarat o baterie cu intretinere; o grija in plus.
Vechea baterie m-a tinut 5 ani, timp in care am uitat de ea. Voi ce preferati cu adevarat?
Asa cum v-au mai rugat si altii inaintea mea, daca stiti diferente constructive in sensul asta, va rog si eu sa le precizati si aicii, chiar daca le-ati mai spus si prin alte parti.
Comment
-
pai,in general, numai bateriile premium sunt fara intretinere. ce secrete ai vea sa afli ?
Originally posted by guido View PostMacar o data pe an ar fi bine sa vezi cam care-i nivelul, chiar daca bateria ar fi chipurile fara intretinere.daca scie ca e "intretinereless", de ce sa te mai bagi ?!
a mea va face sase luni la inceputul verii si n-a vazut redresorul sau apa sfintita.
nu s-a umblat la ea.
Comment
-
N-ai umblat la ea, dar dupa multe drumuri scurte sa nu ai pretentii cand va veni gerul, mai ales daca l;asi masina nepornita cateva zile.
Uite cum arata Rombat Premier fara capace, am avut la fosta masina si o incarcam preventiv inainte de sezonul rece, desi avea garantie. A pornit masina iarna trecuta fara emotii dupa doua saptamani de stationare in frig si zapada.
Acum folosesc o Caranda de 55Ah, e noua deocamdata, sa vedem ce-o fi de capul ei.
Comment
-
Nu exista baterie sa tina prea mult in regimul asta. O chinui pana iese din garantie si dup-aia alta.
La regimul tau de mers ai avea nevoie de incarcare pe redresor din cand in cand, sa nu se sulfateze. Oricum ii reduci drastic capacitatea daca nu o lasi sa se incarce complet niciodata.
Chiar ieri i-am imprumutat redresorul fratelui meu, care a tinut masina parcata cu saptamanile dupa un regim din asta de drumuri scurte. Saraca baterie mai avea doar 8V la borne si a stat asa cel putin doua zile. Eu m-am oferit sa-l ajut, dar nu e prima oara cand o pateste- bateria a fost prea solida, un ZAp de 55Ah. De apreciat ca aia de la Zap au pus dopuri mai usor de scos si au si garnitura de cauciuc, nu ca la Rombat.Last edited by andri1940; 7 December 2014, 20:05.
Comment
-
Pentru că tot s-a mai discutat despre calitatea bateriilor de primă echipare, citiţi o postare de pe un alt forum auto, de la un coleg chiar din Bistriţa:
"Nu recomandam nicidecum baterie mai scumpa ca Premier, la banii aia sunt alternative dpdv calitativ, mai bune. In ultimii ani, se poate vedea ca au scăzut standardele de calitate in detrimentul vânzărilor. Asta s-a întâmplat de când i-au preluat africanii.
Nu vorbesc din auzite, fiindca mi-s la mine in ogradă. Mențin standardele de calitate pentru cele de primă dotare a automobilului. "
P.S Fiecare înţelege ce vrea!
Comment
-
Colegul @B997NDL este deţinătorul unei astfel de baterii, aşa că îl aşteptăm să ne dea mai multe amănunte despre cum a fost exploatată maşina în aceşti aproape 6 ani de când o are (bateria de pe maşina lui este cea din echiparea de origine).
Comment
Comment