A fiert apa fara ca ventilatorul sa porneasca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A fiert apa fara ca ventilatorul sa porneasca

    A fiert apa fara ca ventilatorul sa porneasca!!!Cand pornesc aerul conditionat merge ventilatorul. Am fost la service cu masina si cand ai dadea comanda din calculator mergea.Si totusi nu a stiut sa rezolve problema! A-ti avut asemenea problema si cum a-ti rezolvato?Multumesc anticipat si sarbatori fericite!

  • #2
    Sonda de temperatură apă permite:
    - să indice temperatura apei pe tabloul de bord,
    - să informeze calculatorul despre temperatura apei motorului.
    Calculatorul de injecţie, în funcţie de temperatura apei,gestionează:
    - sistemul de injecţie,
    - releul grupului motoventilator,
    - martorul luminos temperatură apă. Martorul luminos este comandat de calculatorul de injecţie dacă temperatura apei depăşeşte 120°C.
    Grupul motoventilator este comandat cu viteză mică dacă temperatura apei depăşeşte 100°C sau în caz de pană a sondei de temperatură apă şi se opreşte atunci când temperatura devine mai mică de 96°C.
    Efectuaţi cu ajutorul testerului de diagnosticare ştergerea codului defectului DF004 « circuit senzor temperatură apă »:
    - citiţi codurile defectelor,
    - reparaţi dacă este necesar,
    - ştergeţi codurile defectelor.

    Comment


    • #3
      marian69 sigur ai fost in sevice?
      si la cel mai prost atelier de la coltu blocului,la astfel de problema se inlocuia termostatu
      mai gandestete ai fost sigur la sevice?

      Comment


      • #4
        scoate mufa de la sonda din chiulasa , da cu spray wd40 si pune la loc
        la mine doar asta a fost demult
        altfel ar putea fi releul de la electroventilator de pe radiator
        ​​​​​​

        Comment


        • #5
          Originally posted by nikuniku View Post
          si la cel mai prost atelier de la coltu blocului,la astfel de problema se inlocuia termostatu
          Este defect si termostatul, dar si sonda aia de temperatura, pt ca ventilatorul trebuia sa porneasca, mai ales pe treapta 2, plus ca toate liniile alea de la temperatura din bord trebuiau sa fie aprinse . Nu termostatul comanda pornirea GMV-ului.
          Cred ca i s-a dus si sonda de temperatura, ca aia citeste temperatura apei si da informatia mai departe.

          Comment


          • #6
            Vezi ca la faza asta poate sa fie o chestie foarte banala... respectiv capacul de la vasul de expansiune sau mai bine zis garnitura capacului care nu mai etanseaza si nu iti mai tine apa sub presiune . Am patit-o si eu . Poti eventual de proba sa pui alt capac la vas ( binenteles acelasi model eventual de pe alt logan) si sa verifici daca se mai intampla asa .
            Last edited by ovimaxu; 27 December 2013, 23:12.

            Comment


            • #7
              Eu cred ca dumneata glumesti.
              Cum sa "fiarba motorul", pentru ca nu etanseaza garnitura de la vasul de expansiune?
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #8
                asa e. Nu se strange suficient dopul si cand se creeaza presiune in vas antigelul e aruncat pe langa dop. Senzatia e ca fierbe motorul.
                o/____\o
                (i)
                .........

                Comment


                • #9
                  Stati sa ne intelegem; nivelul in vasul de expansiune creste substantial doar daca in circuitul de racire de creeaza suprapresiune, fie din cauza garniturii de chiuloasa ciupite fie datorira supratemperaturii.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #10
                    Creste si daca nu inchide etans capacul de la vas, am vazut live treaba asta.
                    La ~90grC daca nu e inchis bine incepe sa ti-l arunce afara.

                    Comment


                    • #11
                      Eu am capac de butoi la vasul de expansiune (pe cel original l-a pierdut tata) iar apa imi sta la 2 liniute iarna (doar in forja urca la 4 dar apoi la mers normal scade), poate e problema de termostat, sau am si radiator mare iar motorul e chel, 1.6 16v. Antigel ar pierde foarte putin in timp indelungat, doar sa bolboroseasca atunci cand e presiune mare.
                      4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                      Comment


                      • #12
                        la tine D-zeu cu mila ...

                        teoretic apa calda nu are ce cauta in radiator (mare sau mic) atat timp cat nu ajunge la temperatura de pe termostat. 85 de grade parca. de aia exista termostat. totusi nu schimba termostatul daca nu-i pui si dop bun nu cep de butoi.

                        @- iancu - daca nu ne crezi probati pe masina dumneavoastra. pierdeti doar 2-300g de antigel.
                        o/____\o
                        (i)
                        .........

                        Comment


                        • #13
                          @ iancu- Cea ce am spus am spus-o din experienta mea personala si nu la misto. Daca , capacul nu etanseaza deja pe la aprox 90 grade C apa " sare " afara fara ca ventilatorul sa porneasca ( senzatia falsa ca motorul fierbe),deoarece calculatorul porneste ventilatorul doar pe la 97 grade C in cazul acestui model de motor.

                          Comment


                          • #14
                            Am inteles; n-am nici un motiv sa nu va cred si nici nu pot sa dovedesc faptul ca nu e asa.
                            Pana la urma am inteles si logica; creste presiunea in instalatie, ceea ce duce la "expansiunea" lichidului de racire, iar aerul din bol e un fel de tampon.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #15
                              Bingo...Daca desfaci dopul o sa vezi ca antigelul curge pe la furtunul de sus. Cand este capacul pus, antigelul curge pe la furtunul de sus in bol, apoi sub presiune aerul impinge mai departe antigelul prin furtunul de jos si tot asa. Daca ai desfacut capacul, intrerupi circuitul aflat sub presiune si astfel antigelul doar curge pe sus, fara a mai fi impins prin furtunul de jos si implicit nivelul creste.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google