Nedumeriri De Incepator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nedumeriri De Incepator

    Salut!

    Mi-am cumparat in 3 Decembrie un Logan Ambition 1.4 din 12/2007 (vopsea gri metalizata, servo frana si directie, 4 geamuri electrice, abs, 2 airbag-uri, oglinzi electrice) cu suma de 3400 Euro, iar taxa era platita si nerecuperata. Fiind un incepator absolut, am cateva intrebari:

    1. Cam care este consumul la Logan 1.4 pe timp de iarna? Aseara am pus ceva benzina, apoi am mai mers maximum 1 KM pana acasa. De dimineata am pornit-o, am lasat motorul pornit vreo 7-8 minute pana a coborat si mama, sa fie cald in masina, si am mers sa zic 1,5 KM, am oprit 10 minute, apoi am mers iar 1,5 KM si am oprit definitiv. Inainte sa plec m-am uitat in modul test si imi arata in bord ca am 15 Litri de benzina. Cand m-am intors, am repetat treaba si am vazut ca imi arata 12 L. Am ramas putin pe ganduri. Ok, 3 Litri pentru 3 KM?! Da, am stat pe loc 8 minute, a fost pornita caldura pe maxim in treapta 2, dar 3 Litri? E vreo eroare sau tre' sa caut vreo problema? Ma gandesc ca poate erau 15.1 sau 15.0 Litri (cred ca daca sunt 15.4 sau 15.9 el tot 15 afiseaza) si acum sa mai fie 12.9, asa ar ar fi consumul mai mic, cam 1-1.2 Litri/3 Km maxim. Nu stiu cum sa pun intreabarea, dar cred ca ati inteles.

    2. Voi cand schimbati a 4-a? Adica mi s-a zis ca pot merge linistit cu a 3-a pana in 60-65 la ora, ca motorul nu sare de 3000 ture si e ok asa. Fiind incepator merg cu 50-60. Intr-adevar, la 55 la ora in a 3-a motorul sta pe la 2700 de ture. E bine asa? Poate de aici consuma asa mult? Adica eu merg cu 1-a pana pe la 5-7 la ora, apoi cu a 2-a pana pe la 20 si apoi cu a 3-a intre 20 si ceva si maxim 60. Cel care m-a sfatuit sa merg asa are un Hyundai Accent din 2008/9, cu motor diesel 1.5 cu 110 CP.
    MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

  • #2
    La 55 -60 poti sa mergi si mai linistit cu a 4a, numai sa nu fie deal. Daca schimbi la 2500 de ture pe min e ok.
    Cu consumul mai plimba-te, joja aia nu e vreun monument de precizie. Consumul il faci la 300 de km, nu la 3.
    Nu stiam ca au facut si ambition de 1,4, credeam ca doar 1,6 si diesel, nu are si AC masinuta?
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • #3
      @einstein1984

      Da, are si AC, am uitat sa mentionez.
      Cand am pornit aveam 15 L (in modul test) sau 3 pavele in afisaj. Cand m-am intors, surpriza! Fiind incepator, ma cam apucasera grijile )
      MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

      Comment


      • #4
        E normal un consum crescut, in oras, iarna, la distante scurte, cu stationare, mers turat etc. Probabil undeva pe la 8-12L/100km
        Indicatia de litrii ramasi nu stiu cat de precisa e, probil de-aia ii lipsesc zecimalele.

        Fa un calcul la mai multi km, eventual plin-plin, dar nici astea nu-s foarte exacte.

        Comment


        • #5
          te vei obisnui in timp.consumul real cum spun si colegii il vezi la 2-300 km. in ceea ce priveste schimbarea vitezei la 1,4 cam pe la 3200 de ture chiar si mai mult daca ai nevoie de putere. cuplul max este la 3800 chiar daca ai dotarile de care spui cu motor de 1,4 este laureate plus chiar daca pe usa dr. scrie ambition

          Comment


          • #6
            1.4 din cate stiu eu are cuplu maxim la 3.000 de ture, Iar in cea ce priveste turatia la care se schimba vitezele... eu as spune ca undeva in intervalul 2500-2800 este suficient pentru oras , oricum dupa o perioada de timp o sa incepi sa simiti masina si o sa sti cand este nevoie sa turezi mai mult . Mult mai important decat turatia la care schimbi vitezele este sa fi foarte atent si sa faci anumite manevre doar daca esti sigur ca ai timp, si eu sunt incepator( am doar de 1 an permisul) si credema ca in situatii mai grele nu o sa reactionezi ca un sofer cu experienta, reflexele nu sunt formate foarte bine inca si nici nu cunosti masina foarte bine, poti fi luat prin surprindere foarte usor. In rest iti doresc sa te bucuri sanatos de masina si multa atentie.

            Comment


            • #7
              Originally posted by radu cornel View Post
              te vei obisnui in timp.consumul real cum spun si colegii il vezi la 2-300 km. in ceea ce priveste schimbarea vitezei la 1,4 cam pe la 3200 de ture chiar si mai mult daca ai nevoie de putere. cuplul max este la 3800 chiar daca ai dotarile de care spui cu motor de 1,4 este laureate plus chiar daca pe usa dr. scrie ambition
              La 1.4 mpi cuplul maxim e la 3000.

              Comment


              • #8
                O fi cuplul maxim acolo, dar cu pedala la podea, altfel e irelevant pentru discutia in speta.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • #9
                  Am si eu un logan 1.4 Coaja din 2008 si mie numi trece consumul pe timp de iarna de maximm 8 mers 70-80 skimbat in 2000-2500 Si pe timp de vara numi sare de 6,8 Mentionez ca masina are 44.000km

                  Comment


                  • #10
                    Perfect normal pentru Topoloveni. In Bucuresti mai variaza conditiile de trafic.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • #11
                      In tradevar dar nici in Pitesti nu mi-a sarit de 8 in mers sportiv skimbat in 7000 limita scoasa numi sare consun de 8.9 cate o data 9.1

                      Eu iam facut consumul mai mereu mia dat in mare asa o diferenta de 0,2 0,3 intre toate consumurile
                      Last edited by Aleexalex; 30 December 2013, 17:07. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        @All - Multumesc pentru raspunsuri.
                        @Aleexalex - Nu stiu, poate tu ai nimerit un Logan minune, dar pare-se ca majoritatea reclama un consum ridicat pe timp de iarna si, mai ales, in orase aglomerate. Cred ca eu l-am nimerit pe cel mai setos dintre toate
                        MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                        Comment


                        • #13
                          buna am si eu logan 2 si il mai conduce si prietena.Ia murit motoru dar nu se aprind becurile in bord mergea muzica si eu nu mi-am dat seama a mai patit cinveva asa

                          Comment


                          • #14
                            Poti sa schimbi linistit si la 2000rpm dar sa nu bagi picioru tare in acceelratie cand esti subturat ... o iei incet !

                            Pe parcurs ce o sa mai prinzi experienta o sa inveti cum si cand iti consuma cel mai putin masina ! Drumuri bune si fara incidente ...
                            Logan TAXI http://www.loganclub.ro/forum/logan_...4.html?t=27374

                            Comment


                            • #15
                              Da-o naiba, nici chiar la 2000, de la o turatie in jos incepe iar sa consume mai mult asa ca n-are rost. La benzina nu e asa important de avut grija la turatie. Dar treaba cu turatia nu e batuta in cuie, adica eu iti spun sa schimbi la vreo 2400 minim la un mers normal dar daca e panta bineinteles ca mai urci turatia un pic, ca doar nu te duci la munte si schimbi tot la 2400. Daca e vale poti schimba si mai devreme. Daca ai masina incarcata si e un pic de panta la fel. Trebuie sa tii cont de asta. De asemenea daca ai o turatie mai joasa sa accelerezi mai cu grija, nu bagi piciorul in ea ci o lasi sa accelereze ea treptat.
                              Ce cauciucuri ai pe ea? Daca zici ca esti incepator absolut si ai cauciucuri mai vechi de 5 ani sau ai Kormoran sau Barum iti recomand sa le schimbi ca nu sunt bune de nimic. N-ai frana, n-ai aderenta in curbe, n-ai nimic ).
                              http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google