If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu vreau sa supar pe nimeni, vreau doar niste explicatii. De unde anume vine diferenta la tinuta de drum intre dci si mpi. Eu am un mpi cu amortizoare noi si am mers cu un logan dci cu amortizoarele originale ( adica vechi de 5 ani ) si nu imi venea sa cred ce diferenta e intre cele doua masini . As vrea sa stiu de unde vine acest lucru? Poate ma edifica cineva.
1. Ai spus chiar tu, amortizoare de origine deja e mai bine
2. Alte maruntaie pe dedesupt (acum cu amortizoare noi nu auzi nimic dubios pe dedesupt?)
3. Tine si de greutatea motorului. Eu am avut onoarea sa conduc daciute cu 5000 Km 1.4MPI si 1.5dCi. Varul meu care avea dCi-ul mi-a spus ca loganul dCi e putin mai greut si se aseaza ceva mai bine pe drum la viteze rezonabile. Peste 110-120 cica se dezechilibreaza si dCi-ul ca e prea inalt si o ridica putin curentii si se simte asta la depasiri de TIR-uri cel mai bine.
Altceva nu stiu daca mai influienteaza tinuta de drum la masinile astea :-?
nu se aude nimic si sincer sa fiu, aceste amortizoare noi imi ofera mai multa stabilitate in curbe dar asa la denivelari nimic sesizabil fata de cele vechi.
Eu nu stiu ce simti tu si de ce ai schimbat amortizoarele. Daca nu e vreo diferenta atunci ai 2 variante:
- ori nu stii ce si cum vine cu amortizoarele si intrebi ca sa afli un comporament care nu poate fi explicat (cel putin eu sunt prea batut in cap sa explic)
- ori ai schimbat complet de pomana amortizoarele fiind altceva defect (arcuri obosite).
Amortizoarele sunt pentru revenirea lina a rotii pe pozitia normala, caci altfel te-ai legana la denivelari - ample de regula - de nu stii ce e cu tine.
LE: De stiut ca oricum suspensia loganului nu e rigida, chiar moale fata de alte masini pe care le-am condus eu. (Cielo, Clio 2009) - asa ca sa raman la low cost, ca fata de Alfa Romeo sa-mi fie cu iertare... Loganul e barcuta pe timp de furtuna
Last edited by Urmelinho; 19 March 2014, 17:28.
Reason: adaugare LE
Pai care e diferenta? Ca sa stim ce vorbim aici. Una merge stramb si alta drept? Una face opturi si alta nu? Care ce face? Ca nici nu am inteles intrebarea. Conteaza cati kilometrii are fiecare si ce amortizoare ai pus tu probabil.
amortizoarele vechi au fost schimbate dupa ce ma facut test de amortizoare si aveau undeva la 50% capacitate. am pus amortizoare febi bilstein.
cat despre tinuta, ma refer la comportamentul la denivelari si gropi. dci ul era mult mai bland cu mine cand dadeam in gropi.
Din cate stiu, tinuta de drum nu se refera la cat de bland simti gropile, se refera mai mult la cum se aseaza masina pe drum la viteze mai mari si la cum se comporta pe viraje, cat se inclina, daca subvireaza sau supravireaza.
Ce acuzi tu...e fix bine, amortizoarele noi isi fac treba si masina se comporta asa cum a fost proiectata: RIGIDA. Acea "blandete" a acelui dci e primul semn al obosirii amortizoarelor, e mai moale, mai blanda, mai plutitoare....pana incepe sa pluteasca stil barca si cere alte amortizoare!
Parerea mea e ca ce simti tu la masina ta e "de bine", inseamna ca amortizoarele noi isi fac treaba si aduc masina la standardele originale.
Drumuri bune si benzina ieftina!
Corect!
Senzatia (si nu e doar atat) de barca pe valuri la viteze mari in special, acea "leganare", repr. clar faptu' ca amortizoarele si-au trait de mult "anii tineretii" si necesita o inlocuire.
Acelasi lucru si cu masina care vine-n bot la o frana mai puternica, respectiv salta de nas ca rechinu' cand demarezi mai tare.
Cred ca, conteaza si greutatea, cca 80 kg in plus la dci (probabil mai greu motorul, caroseria fiind aceiasi).
Am condus ambele masini de noi (dci -in trecut si benzina in prezent), si pot spune ca se aseaza sau ca sta mai bine la/pe drum dci-ul.
Poate si datorita cuplului, dci-ul merge mult mai frumos la viteze normale si e mai placuta la condus fata de un benzinar, directia electrica care este mai precisa decat cea clasica, la fel si lipsa servo-directiei in unele cazuri, este foarte precisa.
Asa simteam diferentele intre dci 85 si 1.4 MPI GPL cu servo-directie si A/C.
Alt aspect, Loganurile chele mi-au placut dintotdeauna in felul in care se misca pe sosea, motiv pentru care am dat jos servo', aer, 1.4, am urcat un 1.6 16v, cheala... pana si lui tata care nu e cu fuga ii place mult mai mult decat dci-ul pe care il tot lauda).
iar dci-ul are bara stabilizatoare, care am inteles ca mpi-urile n-o mai au de mult. puteti arcuri H&R pe un dci si un power box sau o resoftare, si vedeti ce iese.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment