Va salut. sunt posesor Logan 1.4 ,dar iintrebarea mea este una mai generala: la urcarea unei rampe consumul ridicat este dat doar de faptul ca motorul este mai turat sau este influentat si de alti factori ? Mai pe scurt: o masina care merge la 3000 turatii pe drum drept are acelasi consum cu una care urca o panta cu 3000 rpm sau nu .
Consumul In Urcarea Unei Rampe
Collapse
X
-
logic nu! cum te simti cand urci scarile la bloc? si cum te simti cand alergi pe plan orizontal in sala de sport? ai acelasi consum energetic? nu cumva efortul este mai mare?
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
-
factorul cel mai important este planul inclinat (rampa). daca nu ai chiulit de la fizica, iti dai seama ca forta necesara deplasarii in rampa este mai mare decat pe un plan orizontal, de unde rezulta si un consum mai mare.Computer, did we bring batteries?... Computer?...
Comment
-
Nu e problema mea sa ma rezum la pregatirea sau nepregatirea cuiva, dar avand in vedere ca autorul topicului nu poate face diferenta intre rampa si panta, probabil orice alte referiri la domeniul fizicii sunt de prisos. Initial topicul se referea la urcarea unei...pante; l-am modificat sa nu devena subiect de caterinca. Asta spune userul IancuMIC.
Ce spune moderatorul din spatele acestui nickname? Anume ca, ar trebui sa ne concentram eforturile pe lucruri serioase si interesante.Last edited by IancuMIC; 26 July 2015, 12:38.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Pe utilajul din dotare, în aceleași condiții (încarcare mașină 3pers, treaptă de viteze III, turație constantă 3000, ACon) pe plat nu depăsesc 8-9L/100 pe instant iar pe serpentinele de la Ciolanu (urcare dinspre dinspre Măgura, pe alocuri 12%) avem instant între 22-28L/100Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Da recunosc nu am stiut diferenta intre panta si rampa, mea culpa, intrebarea tine doar de consum si nu de viteza, la comparatia cu urcatul unor trepte si alergatul pe plan orizontal m-am gandit si eu, si de aici si dilema, dar totusi mi se pare ca este justificat faptul ca ii creste consumul in rampa doar pentru ca automat aceasta se urca cu motorul mai turat decat in regim de mers pe drum drept. Eu stiam ca la o masina consumul este dat de turatia lui, adica intr-un piston nu intra aceeasi cantitate de combustibil de fiecare data iar acesta efectueaza aceeasi miscare care angreneaza restul componentelor? cum potae consuma motorul cantitati diferite de combustibil daca el are acelasi numar de turatii ? ce anume il face sa consume mai mult. ...(sunt afon la mecanica deci nu dati cu parul sunt aici exact datorita acestui fapt, sa aflu raspunsuri, daca forumul este un loc pentru genii..ma retrag)
Comment
-
Uiti un lucru, aceeasi turatie nu este echivalenta cu aceeasi cant de combustibil ce intra in cilindru, indiferent daca motorul este cu carburator clasic sau injectie, gasesti pe google funct mot cu ardere interna.
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Originally posted by Oti View PostUiti un lucru, aceeasi turatie nu este echivalenta cu aceeasi cant de combustibil ce intra in cilindru, indiferent daca motorul este cu carburator clasic sau injectie, gasesti pe google funct mot cu ardere interna.
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
Comment
-
o explicatie simpla: la urcare ai nevoie de putere mecanica mai mare, echivalenta cu o putere calorica mai mare, echivalent cu cantitate mai mare de combustibil arsa, prin analogie cu functionarea locomotivei cu abur, cadenta cu care mecanicul arunca carbuni cu lopata in focar, energia termica se transforma in energie mecanica, ai nevoie de mai mult, bagi mai mult combustibil, daca motorul o permite......
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
Daca esti sofer sti ca piciorul de pe pedala de acceleratie apasa mai mult cand urci fata de mersul pe drum drept, de aici tragi singur concluzia.
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Originally posted by Oti View Posto explicatie simpla: la urcare ai nevoie de putere mecanica mai mare, echivalenta cu o putere calorica mai mare, echivalent cu cantitate mai mare de combustibil arsa, prin analogie cu functionarea locomotivei cu abur, cadenta cu care mecanicul arunca carbuni cu lopata in focar, energia termica se transforma in energie mecanica, ai nevoie de mai mult, bagi mai mult combustibil, daca motorul o permite......
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
Daca esti sofer sti ca piciorul de pe pedala de acceleratie apasa mai mult cand urci fata de mersul pe drum drept, de aici tragi singur concluzia.
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
Comment
-
Batem apa in piua.
Pe aceiasi treapta de viteza, turatia motorului la 60 km/ora, va fi aceiasi fie ca mergi pe drum drept fie ca urci, fie cobori; asta daca ai transmisia in toate mintile ei.
La urcare, efortul fiind mai mare, va fi nevoie de o cantitate mai mare de amestec (aer/combustibil). Acest lucru se obtine prin apasarea mai accentuata a pedalei de acceleratie; consum crescut. Cand ai ajuns in varful rampei si inclinatia acesteia scade, daca mentii aceiasi apasare a pedalei, vei vedea ca viteza de deplasare creste. Asta inseamna ca sarcina a scazut si nu mai ai nevoie de aceiasi cantitate de amestec; consum scazut.
Ca sa mentii acelasi consum la urcarea unei rampe fata de mers pe drum fara declivitate, va trebui sa mentii constanta apasarea pedalei; nu garantez ca vei ajunge insa sa urci acea rampa.
De ce oare toti soferii cu un minim de cunostinte, accelereaza progresiv inca de la inceputul declivitatii drumului?
Raspund tot eu:
1 ca sa mentina viteza constanta
2. sa poata urca rampa fara sa fie nevoie sa retrogradeze treapa de viteza (nu vorbim aici de portiuni mari de drum, unde oricat ai accelera, la un moment dat tot va trebui sa schimbi)Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Ok sa inteleg ca "ceva anume" va creste cantitatea de amestec (aer/combustibil) introdusa in piston cand esti in urcare?
oricum tu spui ca : "Pe aceiasi treapta de viteza, turatia motorului la 60 km/ora, va fi aceiasi fie ca mergi pe drum drept fie ca urci, fie cobori " adica daca eu merg la 2000 turatii pe drum drept , pot urca o rampa cu o inclinatie peste medie cu aceeasi turatie? eu spun ca nu... apoi spui ca : " Acest lucru se obtine prin apasarea mai accentuata a pedalei de acceleratie; consum crescut." pai asta nu inseamna ca turatia va creste si vei urca lejer panta? haideti oameni buni intrebarea este f.simpla, si daca stiti si raspunsul sa ma dumiriti, ar trebui sa fie la fel de concis...repet pt a 3-a oara ce anume influenteaza consumul unei masini la urcarea unei rampe? normal/logic este ca motorul sa fie mai turat deci una din aceste cauze sigur este turatia crescuta dar pe langa asta mai apare un alt factor care sa creasca consumul? recte :o masina care merge la 3000 turatii pe drum drept are acelasi consum cu una care urca o panta cu 3000 rpm sau nu (indiferent de viteza cu care se deplaseaza in cele 2 cazuri )
Comment
-
"Domnule elev" , turatia / viteza este aceasi in "problema" data, mergi la masina , da cheie si experimenteaza, un sofer de 18 ani cu sau fara permis stie rezolvarea "problemei"!
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Originally posted by mcrisd View Postce anume influenteaza consumul unei masini la urcarea unei rampe?
o masina care merge la 3000 turatii pe drum drept are acelasi consum cu una care urca o panta cu 3000 rpm sau nu (indiferent de viteza cu care se deplaseaza in cele 2 cazuri )
...
Dupa cum ai vazut ti-am raspuns punctual. Daca nici acum nu ai inteles, atunci e o mare problema; si nu-mi apartine.Last edited by IancuMIC; 26 July 2015, 19:29.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment