Consumul In Urcarea Unei Rampe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Eu cred ca ia in calcul raportul de transmisie al cutiei de viteze, in treapta 1 de exemplu poti cere de la motor puterea p1 , in urcare, care poate sa fie egala cu puterea necesara pe drum drept dar in treapta 4, totul la aceeasi turatie 2000rot/min, in acest caz consumul instant de combustibil este egal, factorul decisiv este timpul, distanta se parcurge in timp mult mai mare in tr 1 de viteza si consumul total creste, rezultatul final este consum mai mare de comb fata de mersul pe drum orizontal. Scuze pentru completarea cu un limbaj nedidactic.

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

    Comment


    • #17
      Cuvântul cheie este "sarcină".

      Comment


      • #18
        Originally posted by Oti View Post
        "Domnule elev" , turatia / viteza este aceasi in "problema" data, mergi la masina , da cheie si experimenteaza, un sofer de 18 ani cu sau fara permis stie rezolvarea "problemei"!

        Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
        Cu tot respectul " Domnule profesor" puteti sa imi dati si un exemplu cum as putea sa experimentez pentru a-mi afla si eu raspunsul la nedumerire? sau macar niste date de contact ale soferului mentionat...

        pt IancuMIC nu m-am intrebat nici un moment daca masina are nevoie de o putere mai mare pentru a urca, este clar spun eu pentru orice sofer... daca eu inca primesc raspunsuri de genul : "la urcarea unei rampe e nevoie de un efort suplimentar din partea motorului, tocmai datorita componentei tangentiale a greutatii Gt. " atunci ce mai pot spune eu ?

        Citeaza intreaga idee, fara sa scoti din context; altfel se intelege exact ce vrei tu.
        oricum multumesc tuturor pentru timpul pierdut pentru a-mi raspunde, dar va rog eu: daca nu intelegeti exact nelamurirea mea, care este una expusa destul de clar in 2-3 posturi diferite, va rog ignorati-ma .Multumesc.
        Last edited by IancuMIC; 27 July 2015, 09:04.

        Comment


        • #19
          In functie de "sarcina" cant de comb ce intra in cilindru este variabila, asta o face piciorul de pe pedala de acceleratie, cu aceeasi turatie la motor cantitatea de comb ce intra in cilindru este mai mare sau mai mica, se modifica timpii de injectie, softul din calc masinii o face pe baza senzoriilor de pe motor, inf supliment google....e-automobile.ro, dar trebuie sa te ajute cultura generala, minim scoala gimnaziala, orele de fizica.....

          Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

          Comment


          • #20
            Mai babeste, la aceeasi turatie, in aceeasi treapta de viteza, consumul de combustibil la urcarea in rampa este mai mare decat pe drum drept. De ce ? pentru ca motorul trebuie sa traga de masina la deal. Exemplele sunt multiple ,cand tragi un carut pe drum drept depui un efort, cand il tragi pe deal in sus efortul e mai mare. Sau incearca sa impingi masina pe drum drept si apoi la deal , sa vezi ce efort depui.

            Comment


            • #21
              Baieti, lasati-l ca are mintea odihnita ...
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Oti View Post
                In functie de "sarcina" cant de comb ce intra in cilindru este variabila, asta o face piciorul de pe pedala de acceleratie, cu aceeasi turatie la motor cantitatea de comb ce intra in cilindru este mai mare sau mai mica, se modifica timpii de injectie, softul din calc masinii o face pe baza senzoriilor de pe motor, inf supliment google....e-automobile.ro, dar trebuie sa te ajute cultura generala, minim scoala gimnaziala, orele de fizica.....

                Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
                Acum da, acesta il pot considera un raspuns corect la nelamurirea mea. adica : "cantitatea de comb ce intra in cilindru este mai mare sau mai mica, se modifica timpii de injectie, softul din calc masinii o face pe baza senzoriilor de pe motor" asta vroiam sa stiu de la inceput : este un alt factor ce creste consumul unei masini in avara de turatia crescuta ?
                Last edited by IancuMIC; 27 July 2015, 11:12. Reason: OFF.

                Comment


                • #23
                  Intrtebare pusa prost din start, vizavi de raspunsul pe care il doreai.

                  la urcarea unei rampe consumul ridicat este dat doar de faptul ca motorul este mai turat sau este influentat si de alti factori ?
                  Trebuia sa intrebi cine dicteaza cresterea consumului la urcarea unei rampe. In fine...

                  Se poate inchide ?
                  Last edited by IancuMIC; 27 July 2015, 11:30.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by IancuMIC View Post
                    Intrtebare pusa prost din start, vizavi de raspunsul pe care il doreai.



                    Trebuia sa intrebi cine dicteaza cresterea consumului la urcarea unei rampe. In fine...

                    Se poate inchide ?
                    intrebarea initiala a fost asta: "la urcarea unei rampe consumul ridicat este dat doar de faptul ca motorul este mai turat sau este influentat si de alti factori ?" ce anume nu este clar? oricum am reluat-o si in urmatoarele posturi . Si referitor la moderarea ultimului comentariu, mi se pare corect sa am dreptul la replica atunci cand primesc astfel de replici : " dar trebuie sa te ajute cultura generala, minim scoala gimnaziala, orele de fizica....." nu asa ar fi corect ..?

                    Comment


                    • #25
                      @mcrisd, nu ai cu cine.
                      Am urmarit si eu topicul, aceeasi nedumerire o aveam si eu, dar nu am inteles explicatiile, si nu e vorba de scoala, am destula, dar in alt domeniu.
                      Si din ce tin minte in gimnaziala nu te invata nimeni cum functioneaza un motor; poate pe vremuri se studiau motoarele, cine stie.


                      Trimis de pe al meu LG-D802 folosind Tapatalk

                      Comment


                      • #26
                        @mcrisd
                        Ai aflat ce voiai. Daca mai sunt nelamuriri, te rog; daca nu, repet intrebarea.
                        Se poate inchide topicul?
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • #27
                          nu stiu de ce mai intrebi cand oricum deciziile iti apartin in moderarea topicului. As reveni cu dreptul acela la replica,dar vad ca am fost ignorat si la prima solicitare..deci.... no comment .

                          Fara QUOTE la ultimul post.
                          Last edited by IancuMIC; 27 July 2015, 19:09.

                          Comment


                          • #28
                            Daca te-am intrebat, atunci inseamna ca tin cont de parerea ta, ca autor al topicului; nu tin neaparat sa bag pumnul in gura cuiva.
                            Poti continua te rog, dar in spiritul Regulamentului.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #29
                              Cantitatea de combustibil ce intra in piston e data de pozitia pedalei de acceleratie nu de turatie. Am patit toti sa mergem pe drum drept la turatie constanta si pedala la o anume pozitie iar la urcare blana iar turatia ramane la fel dar urcam panta. Daca ramaneam pe aceeasi pozitie a pedalei turatia scadea iar panta....se lungea. Sper sa fiu inteles.

                              Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
                              Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
                              Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Ai senzatia ca nu s-au spus astfel de lucruri?
                                La urcare, efortul fiind mai mare, va fi nevoie de o cantitate mai mare de amestec (aer/combustibil). Acest lucru se obtine prin apasarea mai accentuata a pedalei de acceleratie; consum crescut. Cand ai ajuns in varful rampei si inclinatia acesteia scade, daca mentii aceiasi apasare a pedalei, vei vedea ca viteza de deplasare creste. Asta inseamna ca sarcina a scazut si nu mai ai nevoie de aceiasi cantitate de amestec; consum scazut.
                                ...
                                Ce facem acum, o luam de la capat?
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google