Salutare!
Este posibil ca spre sfarsitul acestui an sa primesc o cota insemnata dintr-o mostenire, caz in care as dori sa schimb vechiul meu 1.4/2007/84.000 km cu un Logan nou. Masina nu o vand, o sa ramana in familie.
Eu nu sunt fan motorina, ci imi plac motoarele care ard benzina din mai multe considerente: intretinere mai usoara si economica, motor mai putin pretentios la calitatea carburantului, se incalzeste foarte repede, zgomot redus etc.
Asa ca m-am uitat zilele acestea pe site-ul Dacia si am vazut cu stupoare ca acum am de ales doar intre 2 motoare anemice pe benzina:
- 1.0 SCe, 3 cilindri, 73 CP si vreo 97 NM
- 0.9 TCe, 3 cilindri, 90 CP si vreo 130 NM
In asemenea conditii ma gandesc serios sa ma orientez spre o alta marca, pentru ca aceste motoare nu ma incanta deloc, eu circuland mai ales in afara (de aici si putinii km pe care-i fac), mai mereu cu masina plina de bagaje si pasageri. Adica ma indoiesc ca un motor in 3 cilindri cu/fara turbo poate face mare branza pe Transalpina cu 5 corpolenti si un portbagaj plin de carat. Ok, urca, nu ma indoiesc, dar cred ca se opinteste din toate puterile sale.
De asemenea, am inteles ca la motorul de 1 litru, la 100 km/h deja are 3500 de turatii. Pai si ce fac daca vreau sa merg constant cu 120/130 pe autostrada?
Lasand deoparte discutia privind noxele mai reduse, cred ca batranul meu 1.4 MPi este peste cele doua motoare de mai sus in ceea ce priveste performantele sale.
Acum, intrebarile pentru voi:
- ce stiti despre aceste doua motoare de mai sus?
- care a mers cu vreunul dintre cele doua pe trasee grele si imi poate da detalii?
- nu sunt subdimensionate pentru o masina de familie?
Multumesc!
Este posibil ca spre sfarsitul acestui an sa primesc o cota insemnata dintr-o mostenire, caz in care as dori sa schimb vechiul meu 1.4/2007/84.000 km cu un Logan nou. Masina nu o vand, o sa ramana in familie.
Eu nu sunt fan motorina, ci imi plac motoarele care ard benzina din mai multe considerente: intretinere mai usoara si economica, motor mai putin pretentios la calitatea carburantului, se incalzeste foarte repede, zgomot redus etc.
Asa ca m-am uitat zilele acestea pe site-ul Dacia si am vazut cu stupoare ca acum am de ales doar intre 2 motoare anemice pe benzina:
- 1.0 SCe, 3 cilindri, 73 CP si vreo 97 NM
- 0.9 TCe, 3 cilindri, 90 CP si vreo 130 NM
In asemenea conditii ma gandesc serios sa ma orientez spre o alta marca, pentru ca aceste motoare nu ma incanta deloc, eu circuland mai ales in afara (de aici si putinii km pe care-i fac), mai mereu cu masina plina de bagaje si pasageri. Adica ma indoiesc ca un motor in 3 cilindri cu/fara turbo poate face mare branza pe Transalpina cu 5 corpolenti si un portbagaj plin de carat. Ok, urca, nu ma indoiesc, dar cred ca se opinteste din toate puterile sale.
De asemenea, am inteles ca la motorul de 1 litru, la 100 km/h deja are 3500 de turatii. Pai si ce fac daca vreau sa merg constant cu 120/130 pe autostrada?
Lasand deoparte discutia privind noxele mai reduse, cred ca batranul meu 1.4 MPi este peste cele doua motoare de mai sus in ceea ce priveste performantele sale.
Acum, intrebarile pentru voi:
- ce stiti despre aceste doua motoare de mai sus?
- care a mers cu vreunul dintre cele doua pe trasee grele si imi poate da detalii?
- nu sunt subdimensionate pentru o masina de familie?
Multumesc!
Comment