Motor 0.9 TCe Sau 1.0 SCe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor 0.9 TCe Sau 1.0 SCe?

    Salutare!

    Este posibil ca spre sfarsitul acestui an sa primesc o cota insemnata dintr-o mostenire, caz in care as dori sa schimb vechiul meu 1.4/2007/84.000 km cu un Logan nou. Masina nu o vand, o sa ramana in familie.
    Eu nu sunt fan motorina, ci imi plac motoarele care ard benzina din mai multe considerente: intretinere mai usoara si economica, motor mai putin pretentios la calitatea carburantului, se incalzeste foarte repede, zgomot redus etc.
    Asa ca m-am uitat zilele acestea pe site-ul Dacia si am vazut cu stupoare ca acum am de ales doar intre 2 motoare anemice pe benzina:
    - 1.0 SCe, 3 cilindri, 73 CP si vreo 97 NM
    - 0.9 TCe, 3 cilindri, 90 CP si vreo 130 NM

    In asemenea conditii ma gandesc serios sa ma orientez spre o alta marca, pentru ca aceste motoare nu ma incanta deloc, eu circuland mai ales in afara (de aici si putinii km pe care-i fac), mai mereu cu masina plina de bagaje si pasageri. Adica ma indoiesc ca un motor in 3 cilindri cu/fara turbo poate face mare branza pe Transalpina cu 5 corpolenti si un portbagaj plin de carat. Ok, urca, nu ma indoiesc, dar cred ca se opinteste din toate puterile sale.
    De asemenea, am inteles ca la motorul de 1 litru, la 100 km/h deja are 3500 de turatii. Pai si ce fac daca vreau sa merg constant cu 120/130 pe autostrada?
    Lasand deoparte discutia privind noxele mai reduse, cred ca batranul meu 1.4 MPi este peste cele doua motoare de mai sus in ceea ce priveste performantele sale.

    Acum, intrebarile pentru voi:
    - ce stiti despre aceste doua motoare de mai sus?
    - care a mers cu vreunul dintre cele doua pe trasee grele si imi poate da detalii?
    - nu sunt subdimensionate pentru o masina de familie?

    Multumesc!
    MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

  • #2
    Daca tot o sa pui mana pe o galagie de bani, gandeste-te la alta marca.
    Io unu' nici n-as sta pe ganduri in locul tau.

    Comment


    • #3
      Originally posted by MARIVS View Post
      ...eu circuland mai ales in afara ...
      Gindeste-te bine la un dizel ... bine de tot, sa nu-ti para rau mai tirziu

      Comment


      • #4
        Omu' a zis clar ca nu vrea dizal.
        Meganele asta nou, nu-ti face cu ochiu'?

        Comment


        • #5
          Chiar daca o sa primesc ceva banuti, nu as da mai mult de 12.000 Euro pe o masina low cost. E o chestiune a mea de principiu si nu vreau sa o incalc. Masina este un electrocasnic, din punctul meu de vedere, asa ca prefer sa folosesc acei bani pentru lucruri mult mai folositoare. Ma gandeam poate la un Skoda Rapid, care cu o oferta ceva si un tichet rabla de care face rost dealerul cred ca se invarte pe la 12.000 Euro. Totusi, avand atatia amar de ani Dacia si fiind multumit (adevarul e ca nici nu prea l-am folosit si nici nu prea l-am muncit), normal ca m-am indreptat prima data spre aceeasi marca.
          Deci, stiti ceva despre aceste motoare? Mie reclama aceasta ca totul e roz legat de aceste noi motoare mai mici, cu un cilindru in minus, cu un cuplu mai mic, pe care trebuie sa le turezi pana urla, mie aceasta aura imi displace.
          MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

          Comment


          • #6
            Ce să știm, nu știm nimic:
            - TCe-ul are 4 ani pe piață iar SCe-ul are deja 2 ani (pe Twingo3/Smart)
            - 0,9 TCe Euro5 are 135Nm, Euro6 are 140Nm
            - există pe forum tabel turație vs viteză la X52, dar cine să-l caute

            1,4Mpi e peste 0,9 TCe dar numai la consum, mai ales în București
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              Originally posted by t0rquemada View Post
              Ce să știm, nu știm nimic:
              - TCe-ul are 4 ani pe piață iar SCe-ul are deja 2 ani (pe Twingo3/Smart)
              - 0,9 TCe Euro5 are 135Nm, Euro6 are 140Nm
              - există pe forum tabel turație vs viteză la X52, dar cine să-l caute

              1,4Mpi e peste 0,9 TCe dar numai la consum, mai ales în București

              Salutare!

              Am tot dat cautare in forum, dar imi intorcea rezultate care de care mai ciudate, numai ceea ce cautam eu nu.
              Nu zic nu, poate tehnologia a evoluat si e o diferenta in bine. Adica la nunta si eu am avut un Ford din 1936, cu motor de 3.5 Litri si doar aprox 50 de CP. Inteleg ideea in sine, dar ma indoiesc ca Renault a investit atatia bani in a scoate pe piata niste motoare minune. Stim cu totii ca Renault nu implementeaza nimic pana nu este obligat de lege.
              Si din enumerarea ta, nu vad de ce un motor de pe Smart ar fi potrivit si unui Logan incarcat pana la refuz, cu cinci zdrahoni in el, urcand pe Transalpina. Da, eu am folosit Loganul in drumetii prin tara unde am vrut sa mearga ori la drum intins ori sa calareasca muntii. Mai mereu masina a fost incarcata pana la limita.
              De folosit in oras l-am folosit foarte rar si mai mult vara. Stiti vorba aceea: masina de serviciu este cea mai buna! asa ca pe al meu l-am lasat la odihna in parcare.
              O sa imi programez prin primavara un test drive cu cele doua motorizari si ma edific. Pana atunci, orice parere si informatie este bine venita!
              MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

              Comment


              • #8
                Pe benzina ai motoare mici iar diesel nu vrei, ce mai cauți la Dacia?

                E al 2 lea topic de genul ăsta, în care unul descoperă după 4 ani TCe-ul și site-ul Dacia și e revoltat de motoarele de sub 1000cm3.

                Vrei să cumperi, bine, ai informații gârlă, nu vrei iarăși bine, dar terminați cu prostiile gen:

                DA ' LA DRUM INTINS ,AVAND IN VEDERE CA ARE 999cc SI E SI IN 3 CILINDRI chiar e un progres fata de cel 1.2?

                -Mai exact daca am de facut saptamanal un drum pe autostrada gen Bucuresti -Constanta sau drumuri mai lungi (700-1000km) ocazionale..., mers pe autostrada cu peste 120 constant cu opririle de rigoare, consumul nu cumva creste extrem de mult fata de informatiile oficiale date de Dacia

                -Si doi la mana :In aceleasi conditii "viata'' motorului are de suferit , avand in vedere ca este ceva mai solicitat(1L fata de 1.2 si 3 cilindri in loc de 4 fara CP in plus)Asta nu duce la o uzura prematura ,daca regimul de condus este aprox 40% trafic autostrada si 60 %trafic in jurul orasului/oras ?
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #9
                  Eu nu sunt asa pasionat de masini. Ultima oara cand m-am uitat pe site-ul Dacia a fost prin 2010, cand s-a lansat Duster.
                  Ce mai caut la Dacia? Pai caut un motor decent si o informare pe masura. Daca mergi la un agent de vanzari nu o sa primesti informatiile corecte de care ai nevoie. Mi se pare mie sau ai luat aceasta discutie cam personal? Ori tii mult la Dacia ori esti angajat acolo, altfel nu vad de unde tonul tau iritat.
                  Da, poate ca unii au pus intrebari prostesti, dar aceasta e natura unui forum, altfel ne intruneam cu totii la vreo conferinta si eram toti doctori docenti in ale ingineriei auto. Normal ca daca ma interesez de masini o data la 10 ani sa fiu putin derutat de aceste noi moatare cat o drujba.
                  Or fi bune, nu stiu, dar momentan citesc tone de maculatura: de la site-uri elogioase pana la useri cu 1 singura postare (pe alt forum, nu aici) in care injura motoarele astea de mama focului.
                  MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                  Comment


                  • #10
                    Ca posesor de (3) Logan, pot da urmatorul sfat : reorienteza-te ! Spre alta marca.
                    Skoda parca ofera garantie anticoroziune 12 ani ?! Bafta !
                    Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MARIVS View Post
                      De asemenea, am inteles ca la motorul de 1 litru, la 100 km/h deja are 3500 de turatii. Pai si ce fac daca vreau sa merg constant cu 120/130 pe autostrada?
                      http://casca-impotriva-zgomotului-an...db-p327818695/ Eu nu a-s cumpara acest motor nici daca i-mi da ,,garantie pe viata'' cei de la dacia

                      Comment


                      • #12
                        singura motorizare care ar merita (bineinteles parerea mea) ar fi dieselul de 90.Eu regret ca nu am luat de 90cp, dar la momentul respectiv am preferat clima in detrimentul AC-ului.La benzina nu stiu ce sa zic, la modelele noi, dar downgrade-ul asta al capacitatii cilindrice il gasesti la toate marcile.

                        Comment


                        • #13
                          La dealer te duci informat sau cel mult pentru o Fișă tehnică pe hârtie

                          Te-ai orientat către 1,0 SCe... dar poți răspunde la:

                          -ce înseamnă SCe? Smart Control efficiency !
                          -tipul motorul e? B4D400 !
                          -distribuția e pe? lanț !
                          -costurile de întreținere pe 10 revizii/ani ?(faimoasele tabele)

                          Forumul înseamnă accesul la informații utile(trecem peste bălăriile postate de unii și alții) deja prezentate, pe un anumit subiect, adică întâi cauți informații și apoi întrebi
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by zuzu85 View Post
                            singura motorizare care ar merita (bineinteles parerea mea) ar fi dieselul de 90.Eu regret ca nu am luat de 90cp, dar la momentul respectiv am preferat clima in detrimentul AC-ului.La benzina nu stiu ce sa zic, la modelele noi, dar downgrade-ul asta al capacitatii cilindrice il gasesti la toate marcile.
                            De ce doar de 90? Ala de 75 ce buba are? Am diesel de 75cp din 2012 si in 2016 tot diesel de 75 am luat, asta nu pentru ca nu imi permiteam cei 600e in plus. Pe ce te bazezi când faci o astfel de afirmație?
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Nu inteleg de ce ai sarit ca ars la postul meu, si ai revenit si cu atitudinea de superioritate vis-a-vis de 600 de euro care tu ti-i permiti.Eu nu mi i-am permis si nu mi-am luat de 90.M-am incadrat in fix niste bani care i-am avut si nu am vrut sa renunt la clima.Daca renuntam luam de 90.Si am spus ca merita 90 mai mult decat 75 din mai multe motive.Acelasi consum, reprize mai bune, aceleasi costuri de intretinere.Apropo in paranteza scrie "parerea mea", deci nu este in nici o fisa tehnica stipulat ca x motor e mai bun ca y

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google