Salutare!
Descriu problema mea in speranta ca voi primi cateva sfaturi. Vorba aceea, din cateva capete s-o strange de unul bun.
Am un pocnet la plecarea de pe loc, la franare aproape cand sa se opreasca masina si la unele situatii de balans.
Am fost la un mecanic si s-au verificat toate angrenajele care puteau genera zgomot: capete de bara, flanse, amortizoare, bielete directie, brate, pivoti, bucse, bieleta balans, caseta de directie, arcuri, tampoane motor si cutie, prinderi cadru motor si evacuare, tot! Vestea buna e ca nu e vreo problema aici.
Dupa multe scarpinari in cap s-a descoperit si problema! Este scutul! Nu vibreaza la relanti, nu troncane daca bati in el cu pumnul si chiar e fix pe pozitie daca tragi de el, dar cu toate acestea are un joc ce se poate sesiza doar daca se foloseste o ranga. Cum privesti la botul masinii, in partea stanga-spate a scutului se baga o ranga si se apasa de el, iar atunci se poate auzi acel clanc metalic care m-a necajit atat de multa vreme.
Am circulat cativa zeci de km fara scut pe drum de tara, am facut teste nenumarate, am plecat brusc de pe loc, am franat rapid si scurt de la 120 km/h si zgomotul nu s-a mai auzit.
Mecanicul din Adjud (Vrancea) mi-a pus saibe intre suruburi si scut, apoi le-a strans foarte bine, dupa care am plecat spre Bucuresti. Initial se mai auzea doar din cand in cand, dar tot adunandu-se km a inceput sa se auda iarasi, desi nu la fel de tare ca inainte.
Mecanicul mi-a zis ca am si un surub retezat (dar asta se afla in diagonala cu zona cu probleme, e asa de vreo 4 ani si nu a clampanit pana acum) si ca ori sunt ovalizate gaurile scutului ori cele ale cadrului motor. In acest caz ori se circula fara scut, ori se prinde cu autoforante sau se schimba piesa cu probleme.
Treaba e ca fara scut nu as circula si cine imi da mie de imprumut scut si cadru motor?
Apoi, la mecanicul respectiv mai ajung prin vara si pana atunci, in traficul Bucurestean cu zeci de plecari de pe loc, o sa ma imbolnavesc de nervi!
Ma gandeam sa-l dau jos si sa lipesc cauciuc intre cadru si scut, in zonele de atingere sau sa pun saibe si acolo. Din ce am vazut, scutul nu atinge in baie, nu e deformat.
Voi ce parere aveti?
Descriu problema mea in speranta ca voi primi cateva sfaturi. Vorba aceea, din cateva capete s-o strange de unul bun.
Am un pocnet la plecarea de pe loc, la franare aproape cand sa se opreasca masina si la unele situatii de balans.
Am fost la un mecanic si s-au verificat toate angrenajele care puteau genera zgomot: capete de bara, flanse, amortizoare, bielete directie, brate, pivoti, bucse, bieleta balans, caseta de directie, arcuri, tampoane motor si cutie, prinderi cadru motor si evacuare, tot! Vestea buna e ca nu e vreo problema aici.
Dupa multe scarpinari in cap s-a descoperit si problema! Este scutul! Nu vibreaza la relanti, nu troncane daca bati in el cu pumnul si chiar e fix pe pozitie daca tragi de el, dar cu toate acestea are un joc ce se poate sesiza doar daca se foloseste o ranga. Cum privesti la botul masinii, in partea stanga-spate a scutului se baga o ranga si se apasa de el, iar atunci se poate auzi acel clanc metalic care m-a necajit atat de multa vreme.
Am circulat cativa zeci de km fara scut pe drum de tara, am facut teste nenumarate, am plecat brusc de pe loc, am franat rapid si scurt de la 120 km/h si zgomotul nu s-a mai auzit.
Mecanicul din Adjud (Vrancea) mi-a pus saibe intre suruburi si scut, apoi le-a strans foarte bine, dupa care am plecat spre Bucuresti. Initial se mai auzea doar din cand in cand, dar tot adunandu-se km a inceput sa se auda iarasi, desi nu la fel de tare ca inainte.
Mecanicul mi-a zis ca am si un surub retezat (dar asta se afla in diagonala cu zona cu probleme, e asa de vreo 4 ani si nu a clampanit pana acum) si ca ori sunt ovalizate gaurile scutului ori cele ale cadrului motor. In acest caz ori se circula fara scut, ori se prinde cu autoforante sau se schimba piesa cu probleme.
Treaba e ca fara scut nu as circula si cine imi da mie de imprumut scut si cadru motor?
Apoi, la mecanicul respectiv mai ajung prin vara si pana atunci, in traficul Bucurestean cu zeci de plecari de pe loc, o sa ma imbolnavesc de nervi!
Ma gandeam sa-l dau jos si sa lipesc cauciuc intre cadru si scut, in zonele de atingere sau sa pun saibe si acolo. Din ce am vazut, scutul nu atinge in baie, nu e deformat.
Voi ce parere aveti?
Comment