Cateva Probleme...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cateva Probleme...

    Am si eu cateva intrebari, pentru cine isi poate da cu parerea (in cunostinta de cauza).

    Oricum urmeaza sa merg si la un service/mecanic, dar sunt atat de SCARBIT de UNII mecanici/service-uri... (no offense daca sunt si mecanici pe forumul asta).


    1) atunci cand plec de pe loc aud un scartait la puntea spate si e cel mai evident cand apas pedala frana. Mai mult ca sigur e de la saboti. Daca stau la semafor de ex, cu frana de mana trasa si apas pedala de frana,atunci cand o eliberez s-aude mai 'pregnant' acel zgomot.

    2) recent am ramas "fara" frana de mana. Cand o trag, martorul se aprinde, insa maneta se trage cu o usurinta iesita din comun, iar frana...este inexistenta. Presupun ca s-a rupt cablul?

    3)Am martorul "check engine" aprins de un an si ceva, mi s-a aprins cand am fost pe la Vadu, la mare, si am mers mai mult cu a 1-a si a 2-a, si era destul de cald. Am fost la cineva si dupa diagnoza mi-a zis ca e de la sonda lambda. Dupa un 'clear' la diagnoza, problema a reaparut (martorul s-a reaprins). Am rezolvat problema ulterior cu sonda, pentru ca i-am rupt firele prin padure (Fac mult "off road" cu masina). Am cumparat o sonda lambda SH, am pus-o pe diagnoza si am 'stins' martorul, dar s-a reaprins iarasi. e de la pre-heating de pe sonda lambda. Nu stiu ce dracu sa-i mai fac. Singura grija pe care o am e ca se poate strica altceva ce ar determina aprinderea martorului,iar eu nu am de unde sti,pentru ca el deja STA aprins.

    3) Am schimbat acum un an o planetara (batea la un anumit unghi de bracaj, in sarcina). Am pus o planetara Ricambi. Dupa jumatate de an acum bat ambele (bate si cand virez la stanga,si cand virez la dreapta). Din ce ati mai schimbat, ce planetare recomandati? (am inteles ca alea 'pe original' sunt foarte scumpe).

    4) Urmeaza sa schimb si amortizoarele, candva anul asta, dreptul scartaie foarte urat dupa ce-am scapat roata pe un sleau ingust,unde si-a luat un soc urat (bucsa aia din capul lui e distantata putin si la un anumit unghi). Ce amortizoare ati recomanda pentru o masina care merge mai mult pe drumuri proaste. Nu ma intereseaza sa fie 'rigide' / 'sport', ci ma intereseaza sa fie eficiente si rezistente pe drumuri proaste.

    5) Prin primavara pierdeam foarte mult lichid de racire. Nu existau urme de scurgere sub masina, sau in compartimentul motorului, ca sa suspectez vreo gaura in instalatie pe undeva. Nu stiu daca e coincidenta, sau doar efect placebo fata de ce-am mai citit,dar ar avea legatura si cu folosirea caldurii, mai exact cu acel radiator de sub consola centrala (daca ar fi niste microfisuri acolo,pe unde sa scape, dar suficient de mici incat sa nu lase urme vizibile de "ud", sa nu 'balteasca' pe undeva). Si-a revenit pana acum recent, cand m-am gandit sa-l verific, si vad ca iar "pierde" grav. Completez aproape de 'max" si in 2 zile e sub minim....

    6) din punct de vedere al motorului,nu am avut nici o problema cu ea pana acum, pana azi, cand veneam de la un drum de vreo 80 km si am simtit ca parca 'da in nas', ca si cum s-ar inneca ,mergea in suturi. . Daca apasam ambreiajul, am vazut ca se tura singura, constant, cam pana in 2300 RPM (si ramanea asa). Apas ambreiajul si opresc pe marginea drumului si opresc motorul. Pun contactul,si cand sa pornesc iar, nu mai porneste. Electromotorul invartea, dar nimic. M-am chinuit asa de vreo 5-6 ori si intr-un final a luat-o. Am ajuns acasa, si prin oras a mai facut asa o data. Abia a luat-o.

    Problema o vad ori de la electrica , gen: nu da scantaie bujia, ori e un cablu de la baterie mai 'liber' si nu face contact bine (nu m-a dus capu sa-l verific, ca de acu a inceput ploaia), ori de la alimentare, sa fie ceva de la filtru de benzina, sau de la pompa de benzina?

    7) una banala, dar chiar nu am chef sa ma complic. Nu mi se deschidea portiera dreapta spate din exterior (ori mi-a fortat cineva clanta,ori nu stiu), dar mergea sa o deschid din interior. Acu nici din interior nici din exterior nu merge sa deschid portiera. Inchiderea centralizata merge (incuierea). M-am dus pe la 2 service-uri sa remediez situatia si au strambat din nas. Nu pot sa-i inteleg , la cine sa ma duc? la reprezentanta? de ce majoritatea mecanicilor de la service sunt doar niste 'schimbatori de piese'?

    Sper ca a avut cineva rabdare sa-mi citeasca toate 'dilemele' si daca are si niste pareri/raspunsuri pertinente, ii voi multumi

    Am uitat sa precizez ceva foarte important. Masina e Logan 1.4 benzina, 2006.

  • #2
    Pentru 1 si 2 - prerea mea "pertinenta" este ca aceste 2 situaii nu se rezolva pe forum - experiena mea este din schimbarea sabotilor si cablurilor de frana de unul singur la a mea octavia de te da cu easta de parbriz sau poti face drift cu ea - trebuie neaparat sa desfaci acolo sa verifici in tamburi - un coleg de aici tot asa întreba si cand i-am zis sa desface a gasit ferodoul desprins de sabot in tambur - suspenzi masina si vezi daca rotile spate merg infranate ca e posibil sa vezi oricum camasa la cablu rupta sau ruginita si exfoliata - la mine asa a fost
    In rest rbdare am avut sa citesc dilemele tale dar nu m-am lovit de asa ceva - la amortizoare poate ca le-am schimbat tot eu ca le aveam curse - ai putea daca gsesti un service ieftin (poti face pe mail niste cereri de deviz pentru montaj cu piesa ta la mai multe si te duci unde e mai ieftin) sa le schimbi acolo cu unele de care citeti pareri pozitive pe net si in caz ca pesc ceva la offroad te duci la garantie cu ele ca daca stteai la tara si fceai naveta erau obligai sa le primeasc la garantie
    Daca esti din Brasov te pot ajuta la cablurile de frana de mana
    Sptmana uoar si sper sa te ajute si colegii de forum cu restul


    Skoda octavia 2001 1.6SR b

    Comment


    • #3
      1 + 2 : 99% tamburi spate cu probleme, trebuie desfăcut

      3: când faci economie aiurea, consumi mai mult - sondă lambda defectă/incompatibilă

      5+6: dacă pierde antigel, trebuie să se vadă pe asfalt, prin interior(calorifer +scurgere înfundată) sau fum alb(garnitură chiulasă ciupită)

      7 problemă mecanică combinată cu siguranța de copii
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #4
        Erata - autocompletarea de la iPhone 4 e durere
        Prerea - prerea
        Situaii - situaii
        Experiena-experiena
        Easta-easta
        Desface-desfaca
        Rbdare-rbdare
        Gsesti-gsesti
        Citeti-citeti
        Pesc-pesc
        Stteai-stteai
        Fceai-fceai
        Obligai-obligai
        Primeasc-primeasc
        Sptmana-sptmana
        Uoar-uoar



        Skoda octavia 2001 1.6SR b

        Nu e de la telefon - eu scriu bine si apare gresit in tapatalk - stie cineva de ce ?!? In erata erau corectate si au aprut tot gresit


        Skoda octavia 2001 1.6SR b
        Last edited by sustinromania; 17 August 2017, 23:32. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          E de la diacritice. Taptalk nu se impaca bine cu ele ...
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • #6
            K o sa am grija de acum - multumesc mult - e bine de stiut


            Skoda octavia 2001 1.6SR b

            Comment


            • #7
              La problema 3), dacă ai luat sonda sh e posibil să o fi luat defectă. Dacă zici că ai probleme cu încălzirea ei, se poate verifica ușor deconectând-o și punând un multimetru (ohmmetru) pe firele albe. Trebuie să ai o rezistență de vreo 100ohmi. La tine s-ar putea să fie circuitul întrerupt.

              Comment


              • #8
                Multumesc pentru raspunsuri

                Am fost la un service, intre timp.

                Am rezolvat cu portiera spate (trebuie totusi sa-i schimb manerul din exterior, pentru ca asta pe care-l are acum e fortat si stricat).

                Intr-adevar, cablu de la frana de mana e rupt, il agatasem pe dedesubt (il confundasem cu altceva).

                Ideea este ca trebuie sa-mi schimb bratele fata (din cauza pivotilor), trebuie sa fac si unghiul, ca am observat ca gumele de vara sunt roase inegal (pe interior), trebuie sa schimb si amortizoarele fata /spate (spate n-au fost schimbate niciodata), bielete antiruliu, tampon cutie, bucse punte spate, sabotii si tamburii..

                Cei care ati mai schimbat, la brate si la amortizoare pe ce brand-uri/modele mergeti?
                Mentionez ca la amortizoare ma intereseaza ceva care sa se preteze pentru drumuri proaste/off, nu vreau ceva rigid/sportiv.

                multumesc anticipat.

                Comment


                • #9
                  pe cat posibil mergi pe piese originale. aftermarket-urile, cred ca si originalele sunt facute de trw/zf (brtatele), iar telescoapele, cred ca monroe, dar merg si bilstein sau sachs.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google