Am si eu cateva intrebari, pentru cine isi poate da cu parerea (in cunostinta de cauza).
Oricum urmeaza sa merg si la un service/mecanic, dar sunt atat de SCARBIT de UNII mecanici/service-uri... (no offense daca sunt si mecanici pe forumul asta).
1) atunci cand plec de pe loc aud un scartait la puntea spate si e cel mai evident cand apas pedala frana. Mai mult ca sigur e de la saboti. Daca stau la semafor de ex, cu frana de mana trasa si apas pedala de frana,atunci cand o eliberez s-aude mai 'pregnant' acel zgomot.
2) recent am ramas "fara" frana de mana. Cand o trag, martorul se aprinde, insa maneta se trage cu o usurinta iesita din comun, iar frana...este inexistenta. Presupun ca s-a rupt cablul?
3)Am martorul "check engine" aprins de un an si ceva, mi s-a aprins cand am fost pe la Vadu, la mare, si am mers mai mult cu a 1-a si a 2-a, si era destul de cald. Am fost la cineva si dupa diagnoza mi-a zis ca e de la sonda lambda. Dupa un 'clear' la diagnoza, problema a reaparut (martorul s-a reaprins). Am rezolvat problema ulterior cu sonda, pentru ca i-am rupt firele prin padure (Fac mult "off road" cu masina). Am cumparat o sonda lambda SH, am pus-o pe diagnoza si am 'stins' martorul, dar s-a reaprins iarasi. e de la pre-heating de pe sonda lambda. Nu stiu ce dracu sa-i mai fac. Singura grija pe care o am e ca se poate strica altceva ce ar determina aprinderea martorului,iar eu nu am de unde sti,pentru ca el deja STA aprins.
3) Am schimbat acum un an o planetara (batea la un anumit unghi de bracaj, in sarcina). Am pus o planetara Ricambi. Dupa jumatate de an acum bat ambele (bate si cand virez la stanga,si cand virez la dreapta). Din ce ati mai schimbat, ce planetare recomandati? (am inteles ca alea 'pe original' sunt foarte scumpe).
4) Urmeaza sa schimb si amortizoarele, candva anul asta, dreptul scartaie foarte urat dupa ce-am scapat roata pe un sleau ingust,unde si-a luat un soc urat (bucsa aia din capul lui e distantata putin si la un anumit unghi). Ce amortizoare ati recomanda pentru o masina care merge mai mult pe drumuri proaste. Nu ma intereseaza sa fie 'rigide' / 'sport', ci ma intereseaza sa fie eficiente si rezistente pe drumuri proaste.
5) Prin primavara pierdeam foarte mult lichid de racire. Nu existau urme de scurgere sub masina, sau in compartimentul motorului, ca sa suspectez vreo gaura in instalatie pe undeva. Nu stiu daca e coincidenta, sau doar efect placebo fata de ce-am mai citit,dar ar avea legatura si cu folosirea caldurii, mai exact cu acel radiator de sub consola centrala (daca ar fi niste microfisuri acolo,pe unde sa scape, dar suficient de mici incat sa nu lase urme vizibile de "ud", sa nu 'balteasca' pe undeva). Si-a revenit pana acum recent, cand m-am gandit sa-l verific, si vad ca iar "pierde" grav. Completez aproape de 'max" si in 2 zile e sub minim....
6) din punct de vedere al motorului,nu am avut nici o problema cu ea pana acum, pana azi, cand veneam de la un drum de vreo 80 km si am simtit ca parca 'da in nas', ca si cum s-ar inneca ,mergea in suturi. . Daca apasam ambreiajul, am vazut ca se tura singura, constant, cam pana in 2300 RPM (si ramanea asa). Apas ambreiajul si opresc pe marginea drumului si opresc motorul. Pun contactul,si cand sa pornesc iar, nu mai porneste. Electromotorul invartea, dar nimic. M-am chinuit asa de vreo 5-6 ori si intr-un final a luat-o. Am ajuns acasa, si prin oras a mai facut asa o data. Abia a luat-o.
Problema o vad ori de la electrica , gen: nu da scantaie bujia, ori e un cablu de la baterie mai 'liber' si nu face contact bine (nu m-a dus capu sa-l verific, ca de acu a inceput ploaia), ori de la alimentare, sa fie ceva de la filtru de benzina, sau de la pompa de benzina?
7) una banala, dar chiar nu am chef sa ma complic. Nu mi se deschidea portiera dreapta spate din exterior (ori mi-a fortat cineva clanta,ori nu stiu), dar mergea sa o deschid din interior. Acu nici din interior nici din exterior nu merge sa deschid portiera. Inchiderea centralizata merge (incuierea). M-am dus pe la 2 service-uri sa remediez situatia si au strambat din nas. Nu pot sa-i inteleg , la cine sa ma duc? la reprezentanta? de ce majoritatea mecanicilor de la service sunt doar niste 'schimbatori de piese'?
Sper ca a avut cineva rabdare sa-mi citeasca toate 'dilemele' si daca are si niste pareri/raspunsuri pertinente, ii voi multumi
Am uitat sa precizez ceva foarte important. Masina e Logan 1.4 benzina, 2006.
Oricum urmeaza sa merg si la un service/mecanic, dar sunt atat de SCARBIT de UNII mecanici/service-uri... (no offense daca sunt si mecanici pe forumul asta).
1) atunci cand plec de pe loc aud un scartait la puntea spate si e cel mai evident cand apas pedala frana. Mai mult ca sigur e de la saboti. Daca stau la semafor de ex, cu frana de mana trasa si apas pedala de frana,atunci cand o eliberez s-aude mai 'pregnant' acel zgomot.
2) recent am ramas "fara" frana de mana. Cand o trag, martorul se aprinde, insa maneta se trage cu o usurinta iesita din comun, iar frana...este inexistenta. Presupun ca s-a rupt cablul?
3)Am martorul "check engine" aprins de un an si ceva, mi s-a aprins cand am fost pe la Vadu, la mare, si am mers mai mult cu a 1-a si a 2-a, si era destul de cald. Am fost la cineva si dupa diagnoza mi-a zis ca e de la sonda lambda. Dupa un 'clear' la diagnoza, problema a reaparut (martorul s-a reaprins). Am rezolvat problema ulterior cu sonda, pentru ca i-am rupt firele prin padure (Fac mult "off road" cu masina). Am cumparat o sonda lambda SH, am pus-o pe diagnoza si am 'stins' martorul, dar s-a reaprins iarasi. e de la pre-heating de pe sonda lambda. Nu stiu ce dracu sa-i mai fac. Singura grija pe care o am e ca se poate strica altceva ce ar determina aprinderea martorului,iar eu nu am de unde sti,pentru ca el deja STA aprins.
3) Am schimbat acum un an o planetara (batea la un anumit unghi de bracaj, in sarcina). Am pus o planetara Ricambi. Dupa jumatate de an acum bat ambele (bate si cand virez la stanga,si cand virez la dreapta). Din ce ati mai schimbat, ce planetare recomandati? (am inteles ca alea 'pe original' sunt foarte scumpe).
4) Urmeaza sa schimb si amortizoarele, candva anul asta, dreptul scartaie foarte urat dupa ce-am scapat roata pe un sleau ingust,unde si-a luat un soc urat (bucsa aia din capul lui e distantata putin si la un anumit unghi). Ce amortizoare ati recomanda pentru o masina care merge mai mult pe drumuri proaste. Nu ma intereseaza sa fie 'rigide' / 'sport', ci ma intereseaza sa fie eficiente si rezistente pe drumuri proaste.
5) Prin primavara pierdeam foarte mult lichid de racire. Nu existau urme de scurgere sub masina, sau in compartimentul motorului, ca sa suspectez vreo gaura in instalatie pe undeva. Nu stiu daca e coincidenta, sau doar efect placebo fata de ce-am mai citit,dar ar avea legatura si cu folosirea caldurii, mai exact cu acel radiator de sub consola centrala (daca ar fi niste microfisuri acolo,pe unde sa scape, dar suficient de mici incat sa nu lase urme vizibile de "ud", sa nu 'balteasca' pe undeva). Si-a revenit pana acum recent, cand m-am gandit sa-l verific, si vad ca iar "pierde" grav. Completez aproape de 'max" si in 2 zile e sub minim....
6) din punct de vedere al motorului,nu am avut nici o problema cu ea pana acum, pana azi, cand veneam de la un drum de vreo 80 km si am simtit ca parca 'da in nas', ca si cum s-ar inneca ,mergea in suturi. . Daca apasam ambreiajul, am vazut ca se tura singura, constant, cam pana in 2300 RPM (si ramanea asa). Apas ambreiajul si opresc pe marginea drumului si opresc motorul. Pun contactul,si cand sa pornesc iar, nu mai porneste. Electromotorul invartea, dar nimic. M-am chinuit asa de vreo 5-6 ori si intr-un final a luat-o. Am ajuns acasa, si prin oras a mai facut asa o data. Abia a luat-o.
Problema o vad ori de la electrica , gen: nu da scantaie bujia, ori e un cablu de la baterie mai 'liber' si nu face contact bine (nu m-a dus capu sa-l verific, ca de acu a inceput ploaia), ori de la alimentare, sa fie ceva de la filtru de benzina, sau de la pompa de benzina?
7) una banala, dar chiar nu am chef sa ma complic. Nu mi se deschidea portiera dreapta spate din exterior (ori mi-a fortat cineva clanta,ori nu stiu), dar mergea sa o deschid din interior. Acu nici din interior nici din exterior nu merge sa deschid portiera. Inchiderea centralizata merge (incuierea). M-am dus pe la 2 service-uri sa remediez situatia si au strambat din nas. Nu pot sa-i inteleg , la cine sa ma duc? la reprezentanta? de ce majoritatea mecanicilor de la service sunt doar niste 'schimbatori de piese'?
Sper ca a avut cineva rabdare sa-mi citeasca toate 'dilemele' si daca are si niste pareri/raspunsuri pertinente, ii voi multumi
Am uitat sa precizez ceva foarte important. Masina e Logan 1.4 benzina, 2006.
Comment