Modelele Dacia vor beneficia, incepand cu anul 2009, de optiunea unei cutii de viteze automate. Informatia a fost dezvoltata de catre Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumaine (RTR), intr-o intalnire cu presa care avut loc astazi, la intitiativa Mediafax.
"Pentru transmisia automata am început testele inca de acum un an, iar intr-un orizont de cateva luni, cel mai probabil la inceputul anului viitor, Dacia va incepe sa produca in masa automobile echipate cu aceasta nouă solutie tehnica, disponibila ca optiune pentru anumite variante de echipare", a spus Prevel.
Transmisia automata va putea echipa doar versiunile superioare ale lui Logan si Logan MCV, cererea unei astfel de solutii tehnice fiind inexistenta la nivelul autoturismelor utilitare din gama. Cel mai probabi, Dacia va adapta la gama si motorizarile lui Logan transmisia cupatru trepte existenta ca optiune pe actuala generatie Clio.
Pe de alta parte, motorizarile Dacia vor trece in scurt timp la standardele Euro 5, inginerii constructorului roman abordand in aceasta perioada cateva solutii tehnice interesante, cum sunt software-ul de gestiune a motorului si tratamentul gazelor de evacuare. Trecerea Dacia la Euro 5 nu va insemna insa si o crestere a preturilor, analizele Dacia aratand ca viitorii clienti nu sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru o astfel de solutie.
"Pentru transmisia automata am început testele inca de acum un an, iar intr-un orizont de cateva luni, cel mai probabil la inceputul anului viitor, Dacia va incepe sa produca in masa automobile echipate cu aceasta nouă solutie tehnica, disponibila ca optiune pentru anumite variante de echipare", a spus Prevel.
Transmisia automata va putea echipa doar versiunile superioare ale lui Logan si Logan MCV, cererea unei astfel de solutii tehnice fiind inexistenta la nivelul autoturismelor utilitare din gama. Cel mai probabi, Dacia va adapta la gama si motorizarile lui Logan transmisia cupatru trepte existenta ca optiune pe actuala generatie Clio.
Pe de alta parte, motorizarile Dacia vor trece in scurt timp la standardele Euro 5, inginerii constructorului roman abordand in aceasta perioada cateva solutii tehnice interesante, cum sunt software-ul de gestiune a motorului si tratamentul gazelor de evacuare. Trecerea Dacia la Euro 5 nu va insemna insa si o crestere a preturilor, analizele Dacia aratand ca viitorii clienti nu sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru o astfel de solutie.
Comment