Problema faza scurta stanga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    O mica recapitulare și noi măsurători:

    1. Cu farurile aprinse am 0 V pe papucii in care intra becul.

    2. Am pus pe buzzer "picioarele" becului și bâzâie.
    3. Acum ceva timp am pus bec nou și tot nu se aprinde (logic, vezi pct 1)

    4. Pus pe buzzer o sondă multimetru pe minus la baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul: bâzâie la ambii papuci.

    5. Am masurat tensiunea între plus baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul:
    Aceeași tensiune și aceeași polaritate pe ambii papuci.

    Punctul 5 nu are sens pentru mine suna SF.
    Cred că pe minus baterie și papuci pe rand soclu bec arată 0V.


    6. Ledul din far merge full cu farurile oprite, ii scade intensitatea când trec pe poziții(așa e normal), lungă merge, semnalizarea merge.


    A pus mai devreme un coleg poze și schițe cu localizarea siguranțelor.
    Daca pun multi pe DC 200 V (îmi place să fiu safe) , o sondă pe un fier de lângă siguranțe și o sondă pe pinii expuși ai siguranțelor pt faruri am 0 V la ambii pini, înainte și după siguranță.
    Farurile pot fi aprinse cu ci tactul oprit, de ce nu e tensiune acolo când masor pe siguranțe?
    Buzzer între fier și blocul de metal unde bagi cheia suna.. nu aleg "masa" corect?

    La alte siguranțe, cu aceeași masă îmi arată 12V pe ambii pini ai unor siguranțe.

    Vizual se observă ceva diferente intre panoul meu și panoul colegului care mi a furnizat poziția siguranțelor. Gen el are siguranță de 30A unde eu am de 5A lol...
    Poate nu are același model de Logan?



    eu am facut masuratori pe papucii soclului becului de faza scurta (cel care nu se aprinde).
    inteleg ca trebuie sa gasesc punctul de alimentare al farului ca ansamblu (de acolo facandu-se "distributia" pe toate becurile).

    chiar ma intrebam in schema - de ce din blocul de lumini te duci in cutia aia mare iar in cutia mare ai simbolurile alea multe de becuri

    cutia mare e farul ca un ansamblu, iar simbolurile de becuri sunt .. becurile ​ lunga, scurta, semnalizare, ledurile.

    o sa caut acea mufa de intra in far.
    Dumnezeu cu mila, unde o mai fi si aia. abia am investigat soclul becului problema, asa putin loc e.
    Last edited by 77sky; 5 June 2021, 23:41.

    Comment


    • #32
      Originally posted by JNic View Post
      Poate te lamuresti
      salut, tu ai vad tot logan 0.9 Tce..

      ma inteb de ce e diferenta asta intre sigurante, unde tu ai de 30A eu am una de 5A. lol

      Attached Files

      Comment


      • #33
        Originally posted by frigider View Post
        O mica recapitulare și noi măsurători:

        4. Pus pe buzzer o sondă multimetru pe minus la baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul: bâzâie la ambii papuci.

        5. Am masurat tensiunea între plus baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul:
        Aceeași tensiune și aceeași polaritate pe ambii papuci.

        Punctul 5 nu are sens pentru mine suna SF.
        Cred că pe minus baterie și papuci pe rand soclu bec arată 0V.


        6. Ledul din far merge full cu farurile oprite, ii scade intensitatea când trec pe poziții(așa e normal), lungă merge, semnalizarea merge.
        4. E normal și logic dacă urmărești schema, practic ajungi la masă prin becul din dreapta via cel 2 siguranțe.

        5. E iarăși normal în cazul tău(probleme interne în far : *La mine se vede că e scurt făcut în soclu, am și poza.
        Eram sigur că e sărită siguranța...
        .)

        6. Demonstrează că firul de masă e ok, extern și intern farului

        Siguranța indicată e mai mare la mașini fără S&S
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #34
          Originally posted by t0rquemada View Post

          4. E normal și logic dacă urmărești schema, practic ajungi la masă prin becul din dreapta via cel 2 siguranțe.

          5. E iarăși normal în cazul tău(probleme interne în far : *La mine se vede că e scurt făcut în soclu, am și poza.
          Eram sigur că e sărită siguranța...
          .)

          6. Demonstrează că firul de masă e ok, extern și intern farului

          Siguranța indicată e mai mare la mașini fără S&S
          Mulțumesc pt info.
          ​O sa vad , e ușor / greu sa dau farul jos?lol sigur e greu...
          Între timp mă uit cat costă și un far cu totul..

          Ai totuși idee de ce nu e tensiune pe siguranțele de la faruri?

          Comment


          • #35
            Inainte să schimbi farul, răspunde clar la :

            a) dacă aprinzi faza scurtă se aprinde martorul de fază scurtă și farul din dreapta ?
            b) ai măsurat și la mufa farului stânga ?
            c) ai o siguranță de alimentare pe schema de la #19 e verificată?
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #36
              Originally posted by t0rquemada View Post
              Inainte să schimbi farul, răspunde clar la :

              a) dacă aprinzi faza scurtă se aprinde martorul de fază scurtă și farul din dreapta ?
              b) ai măsurat și la mufa farului stânga ?
              c) ai o siguranță de alimentare pe schema de la #19 e verificată?


              a) da, și martor și scurta pe dreapta.

              b) nu încă, dar cel mai probabil e in regula din moment ce restul becurilor din farul stânga nu au probleme. Și tu ai zis că asta înseamnă problema pe cablurile becului de scurta din interiorul farului. Ceea ce are sens.

              c) te referi la F27? Daca da, din moment ce farul dreapta e complet functional și farul stânga are problema doar pe scurta - 1 bec - nu se înțelege că e in regula siguranță aia?
              Daca nu de F27 zici, de care zici?
              Last edited by frigider; 6 June 2021, 12:26.

              Comment


              • #37


                Totuși, are cineva idee de ce nu am tensiune pe pinii siguranțelor pentru faruri?
                Asta mă da pe spate. Efectiv.

                Nu aleg eu masa "corecta"?
                Nu e aceeași masă pt toată mașina? Habar nu am, de aia întreb.
                A menționat cineva că pt far masa e gen lonjeron de lângă far.

                Comment


                • #38
                  Pare că scriu în chineză, deci fac o ultimă încercare.

                  1. măsori tensiunea pe acele siguranțe CU FAZA SCURTĂ PORNITĂ, dacă vârful sondelor multimetrului nu fac contact cu siguranțele o să ai 0V. Masa se ia de pe opritorul usii sofer !!
                  2. scoți mufa din farul stânga și cu o sondă pe minusul bateriei iar alta pe pinul 4 (scrie pe mufă care e) vezi dacă ai 12V

                  3. cuplezi mufa la far și repeți măsurătoarea pe soclul becului

                  4 Bonus: cu mufa deconectată/ conectată la farul stânga, dar fără bec se poate verifica izolarea față de masă direct din tabloul de siguranțe habitaclu - multimetru pe ohm/buzzer , adică dacă firul între siguranță și far, respectiv în far e întreg, intrerupt sau în scurt la masă - durează fix 2minute

                  Sigurantele se verifică pe Ohm /buzzer, scoase din circuit !!

                  LE. Să mai scriu că prima operație pe multimetru, e să-l dai pe buzzer și să verifici sondele (piuit, maxim 1ohm = ok)- pierd timpul.
                  Last edited by t0rquemada; 6 June 2021, 13:25.
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #39
                    Cred ca ar fi mai ok sa meraga la un electrician priceput, sau la o reprezentanta mai de doamne ajuta.
                    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by t0rquemada View Post
                      Pare că scriu în chineză, deci fac o ultimă încercare.

                      1. măsori tensiunea pe acele siguranțe CU FAZA SCURTĂ PORNITĂ, dacă vârful sondelor multimetrului nu fac contact cu siguranțele o să ai 0V. Masa se ia de pe opritorul usii sofer !!
                      2. scoți mufa din farul stânga și cu o sondă pe minusul bateriei iar alta pe pinul 4 (scrie pe mufă care e) vezi dacă ai 12V

                      3. cuplezi mufa la far și repeți măsurătoarea pe soclul becului

                      4 Bonus: cu mufa deconectată/ conectată la farul stânga, dar fără bec se poate verifica izolarea față de masă direct din tabloul de siguranțe habitaclu - multimetru pe ohm/buzzer , adică dacă firul între siguranță și far, respectiv în far e întreg, intrerupt sau în scurt la masă - durează fix 2minute

                      Sigurantele se verifică pe Ohm /buzzer, scoase din circuit !!

                      LE. Să mai scriu că prima operație pe multimetru, e să-l dai pe buzzer și să verifici sondele (piuit, maxim 1ohm = ok)- pierd timpul.

                      Siguranțele da, aveau pe ambii pini 12v cu scurta aprinsă și masa luată de la opritor ușă.
                      Multimetrul cu sondele erau noi, facusem verificarea oricum, dar e bine ca ai mentionat.

                      Pe scurt: sunt prost.
                      Pe lung - citti mai jos.

                      Cobor azi la masina si zic sa mai vad ce si cum:

                      Urmam eu pașii lui t0rquemada suflet nobil care s-a dat peste cap cu sfaturi si instructiuni...Pe aceasta cale doresc sa le multumesc celor care au sarit care cu ce au avut, scheme, cunostinte, caterinca.

                      Pinul 4 nu vroia sa coopereze deloc... Tensiune ajungea la el, 12v. Ca la carte.
                      Dar continuitate de la pin 4 la unul din cei 2 papuci din soclul "becului de scurta" pe stanga deloc!!!! (Explic mai încolo ghilimelele dar cred că vă prindeți deja)

                      Zic vai de mine...gata, sunt cablurile busite in far, clar trebuie alt far.


                      Apoi fiind în telefon cu cineva care se pricepe si mai imi spunea ce sa fac veni cumva vorba de scos/bagat bec și de buza aia metalica de ghidaj de pe baza metalica a becului.

                      In acel moment s-a deschis cerul și o lumină puternică a intrat în creierul meu:

                      Mai schimbasem 1 dată bec de la scurta pe dreapta și buza aia metalica a becului de ghidaj venea în sus.

                      Pe stânga buza era în jos.

                      Îmi zic "ce idioți, cum sa ai pe dreapta in sus și pe stânga în jos?"

                      Apoi am făcut clic:
                      M-am dat in spate, sa vad farul din față și mi am dat seama că sunt cel puțin redus mintal:

                      Eu umblam și măsurăm pe becul de lunga. OMG.

                      O rușine de nedescris mi-a cuprins intreaga fiinta.

                      Scot becul de scurta (cel real de data asta) de pe stânga: filamentul părea ...intreg dar era ars.
                      Pe buzzer multimetrul achiziționat de nou acum ceva zile special pentru a rezolva problema asta ramanea tăcut.
                      Prin tacerea lui parca si el se simtea rusinat de modul in care fusese folosit, nu neaparat ca un obiect ci fundamental gresit.

                      Pun bec nou. Aprind scurta. Mă duc în fața mașinii:
                      Lumina mă patrunde din nou, de data asta prin retina in creier, de acolo în inima apoi in suflet.

                      Am învins.

                      Last edited by frigider; 8 June 2021, 14:01.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by mumus View Post
                        Cred ca ar fi mai ok sa meraga la un electrician priceput, sau la o reprezentanta mai de doamne ajuta.
                        total de acord.

                        Comment


                        • #42
                          stiu acum ca unii vor spune "e facatura, nu ai cum sa fii atat de prost', asa ca pun si poze.

                          image_533414.jpg image_533413.jpg
                          Last edited by Silviu; 8 June 2021, 18:02.

                          Comment


                          • #43
                            No comment
                            Attached Files
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by t0rquemada View Post
                              No comment
                              haha, stii ca poti da acolo cand atasezi poza "full size" si o insereaza direct mare, cum apar la mine.

                              Comment


                              • #45
                                Apropo de povestea asta stupida Cand loganul era inca la mine, ma suna un amic cu mcv, ca a patit ceva naspa tare, ca i sa ars blocul de lumini, etc, unde sa mearga, ce sa faca, cum sa iasa bine cu banii, il intreb ce a patit... Zice ca sa stins deodata faza scurta si pa... Ii zic linistit sa cumpere 2 becuri si sa le inlocuiasca, asta o tine pe a lui... Il intreb peste cateva zice ce a rezolvat... Zice: sau ars ambele becuri deodata, fix cum ai zis tu... (Si eu am patit, sau ars simultan ambele, cand am aprins farurile)
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google