Mers în șuturi (sacadat)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mers în șuturi (sacadat)

    Salut,

    Am intampinat cam de o saptamana problema cu trasul in suturi a motorului, in special peste 2500-3000 rpm.
    Nu se reproduce tot timpul, daca accelerez mai tare, nu trage in suturi, insa daca accelerez mai usor in plaja 2500-3000+ se simte destul de tare cum trage sacadat. A mai avut cineva problema asta, eventual cum s-a rezolvat?

    Mulțumesc anticipat!

  • #2
    Salut,
    Aceasi problema am avut o si eu. Cineva zicea ca ar fi schimbat senzorul de oxigen sau ceva de genul asta. Eu nu l am schimbat. Eu bagam benzina doar de la Petrom de 95. Am schimbat benzina, am bagat de la mol de la omv de la rompetrol si da, nu mi a mai mers in suturi. In schimb cu benzina de la rompetrol am observat ca masina nu trage asa de bine cum tragea cu cea de la petrom. Acum de vreo 3 luni, bag benzina iar de la petrom doar ca bag un plin de 95 unul de 99 si tot asa. Si sa stii ca nu mi mai merge masina in suturi. Incearca varianta asta cu schimbatul benzinei in cazul in care bagi de la aceeasi benzinarie, e cea mai ieftina variana si sa ne anunti si pe noi cum decurg lucrurile, eu unul chiar sunt curios. Sper sa fie si la tine doar din cauza benzinei....

    Drumuri bune!

    Comment


    • #3
      Aceasi problema o am si eu. Se manifesta rar. Si nu are treaba cu benzina. Nu s-a gasit o cauza. Unele persoane spun ca-i snezorul de presiune a aerului dupa dupa turbo. Uneori aporteaza o presiune mai mica decat este in realitate (prin urmare injecteaza mai putina benzina...si devine prea sarac aerul...cat sa nu se mai aprinda benzina).
      Si eu sunt curios sa stiu daca-i dai de capat...eu n-am reusit (oricum se manifesta rar)

      Comment


      • #4
        Bolovan, cum am zis mai sus, eu dupa ce am facut schimbarea de benzinarie nu am mai intampinat aceasta problema deloc, asta s a intamplat prin mai. Iar din august am revenit la petrom,doar ca un plin cu 95, un plin cu 99. Eu v am zis cum am procedat eu si cum am scapat de problema....

        Comment


        • #5
          Problema nu este de la senzor de presiune MAP sau tipul de benzina , este din soft .Am observat ca acesta problema se manifesta la masinile din 2016-2017 probabil ulterior s-a corectat schimband/inbunatatind softul . Acest mers in suturi se manifesta rareori intre 2900 si 3200 rpm in special cand motorul este mai rece apasand lin dar cursiv aceleratia si cel mai important se manifesta in perioada rece (Octombrie ->Aprilie) .La inceput si eu m-am dus in servis in garantie , se vedeam pe graficul sondoi de oxigen aceste sacadari , ca sa scape de mine mi a schimbat pana si sonda ...si neoficial imi transmitea ca oricum mare luceru nu o sa se schimbe .Ca solutie schimba vitezele pana in 2800rpm si nu o sa le mai simti , defapt si indicatorul de schimbare viteza ne recomanda sa schimbam mai repede vitezele .
          De ce nu toti reclama problema ???.. cred ca majoritatea schimba mult mai repede vitezele....socrumiu de exemplu respecta cu strictete acel martor cu indicatorul al schimbarii de viteza indiferent ca se aude zgomotul de subturare .

          Comment


          • #6
            Saracul socru, eu daca as schimba cum zice GSI, as sta la 60km/h in treapta 5 si se aude cum se chinuie motorul ala efectiv

            Comment


            • #7
              Cât timp nu accelerezi poți sta în orice treaptă la orice viteză este posibil.

              Totul e ca atunci când e nevoie de accelerare sau când drumul urcă SĂ RETROGRADEZI.

              Când traficul sau drumul îți permite din nou să ai o viteză stabilă poți iarăși reveni la o treaptă superioară cu o viteză inferioară...
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Onixer View Post
                Saracul socru, eu daca as schimba cum zice GSI, as sta la 60km/h in treapta 5 si se aude cum se chinuie motorul ala efectiv


                exact . L am intrebat si eu daca nu il deranjeaza , ....dar na , stie el mai bine .

                Acum depinde si ce stil de condus avem si cum ne adaptam la masina , eu cel putin m am adaptat la schimbul vitezelor la 2800 rpm sau cand am nevoie sa apas mai sanatos pe acceleratie ca sa trec peste acest interval 2900-3200 rpm (numai simt acele suturi) .Am venit de pe Solenza unde aveam alt comportament al motorului .

                Comment


                • #9
                  Originally posted by DFA View Post
                  Cât timp nu accelerezi poți sta în orice treaptă la orice viteză este posibil.

                  Totul e ca atunci când e nevoie de accelerare sau când drumul urcă SĂ RETROGRADEZI.

                  Când traficul sau drumul îți permite din nou să ai o viteză stabilă poți iarăși reveni la o treaptă superioară cu o viteză inferioară...
                  Teoria e faina, la automata in ECO cand schimba la 60, posibil sa urci o rampa si nu vrea sa retrogradeze, ci se incapataneaza sa incerce cu treapta 5

                  Comment


                  • #10
                    Nici măcar nu s-a adus vorba de CV automată cu ECO pe acest topic..., deci teoria e perfect valabilă pentru subiectul discuției - adică CV manuală cu GSI...

                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • #11
                      Problema există, a mea e fabricată în noiembrie 2018, 0.9 TCe cutie manuală, euro 6 și am schimbat deja în garanție o sondă amonte. După un timp, a început să facă și cu sonda nouă, indiferent ce benzină am folosit, co95 sau co98-100. Sunt multe mașini cu această problemă, dar nu toți intră pe forum. Se pare că anul acesta a apărut un update de soft pe care l-am făcut în service. Vedem dacă rezolvă problema,trebuie să fac ceva kilometri. Și la alte mărci auto apar update-uri de soft pentru a rezolva diverse probleme, de exemplu renumita smucitură în treapta I la unele 1.5 tsi.

                      Comment


                      • #12
                        Salut,
                        Revin cu update la problema. Am fost în service (masina este în garanție), nu au găsit nici o eroare pe tester, una din probleme ar fi benzina spun ei (alimentez doar de la Mol), în schimb au rescris softul calculatorului de injecție. În momentul de față nu mai face, vedem pe viitor. Asta a fost rezolvarea în cazul meu, vedem pe viitor ce se mai întâmplă.
                        Last edited by Hancu Dorin; 19 November 2021, 12:25.

                        Comment


                        • #13
                          Eu am folosit mol95, ecto100, petrom95. La mine făcea la fiecare accelerare lină (motor cald) , se simțea cel mai bine în treapta 2,nu aleatoriu, cu ambele hărți, eco și normal. Consider că problema e din soft. Și eu urmăresc dacă se mai întâmplă, după update soft.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Hancu Dorin View Post
                            Salut,
                            Revin cu update la problema. Am fost în service (masina este în garanție), nu au găsit nici o eroare pe tester, una din probleme ar fi benzina spun ei (alimentez doar de la Mol), în schimb au rescris softul calculatorului de injecție. În momentul de față nu mai face, vedem pe viitor. Asta a fost rezolvarea în cazul meu, vedem pe viitor ce se mai întâmplă.

                            Asa incepe procedura aceasta ...au printat o foaie de la dacia
                            1. rescriere soft
                            daca continua
                            2. schimb sonda oxigen amonte
                            daca continua
                            3. nu am mai reusit sa citesc pe foaia respectiva

                            Comment


                            • #15
                              De tinut minte...multumim de info!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google