Mers în șuturi (sacadat)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Stepway a costat 10.900 euro (varianta full), cu tichet rabla iar Fordul, varianta de baza, a fost in jur de 9000 sau putin peste, nu mai stiu exact sa iti spun (e masina socrilor), tot cu tichete rabla si alte promotii de la vremea respectiva. Dar sa nu ne indepartam de problemele topicului, cu mersul in suturi. Pana la urma cred ca toti cei care avem dacii, ne-am asumat lucrul asta si... incercam sa mai corectam ce se poate sau sa mai gasim vreo solutie.

    Comment


    • #47
      Originally posted by SSC42 View Post
      .......Dar am facut o proba si am scos-o din viteza si ... surpriza... masina ruleaza perfect, merge lin. La fel se intampla si cand fac frana de motor, in loc sa franeze liniar si uniform, are o franare sacadata, (se vede si pe acul turometrului cum oscileaza turatia) ca si cum as ciupi frana in mod repetat. .......
      1. Diferă cumva sacadarea cu AC pornit și oprit?

      2. Ar trebui monitorizată încărcarea alternatorului în mers și frână de motor - să nu cumva să coincidă cu sacadarea.

      3. Dacă 1 și 2 sunt OK aș suspecta ambreiajul, volantul, tampoanele...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • #48
        Originally posted by DFA View Post

        1. Diferă cumva sacadarea cu AC pornit și oprit?

        2. Ar trebui monitorizată încărcarea alternatorului în mers și frână de motor - să nu cumva să coincidă cu sacadarea.

        3. Dacă 1 și 2 sunt OK aș suspecta ambreiajul, volantul, tampoanele...
        Salut! in cazul meu am incercat si ac pornit si apoi oprit, se simte si cu ac oprit dar nu asa tare cum e la ac pornit,.. inclin sa cred ca cu ac pornit se simte mai tare din cauza compresorului,... la mine lagul respectiv se manifesta si la stationare cand accelerez peste 2200 de turatii si nu face asta mai tot timpul. Uneori merge asa de frumos si de liniar incat e o placere sa mergi cu ea dar totusi la mersul in oras unde mai intra start stopul face acel mers in suturi...

        Comment


        • #49
          Originally posted by DFA View Post

          1. Diferă cumva sacadarea cu AC pornit și oprit?

          2. Ar trebui monitorizată încărcarea alternatorului în mers și frână de motor - să nu cumva să coincidă cu sacadarea.

          3. Dacă 1 și 2 sunt OK aș suspecta ambreiajul, volantul, tampoanele...
          Cu aerul conditionat pornit toate simptomele sunt mai accentuate, si la plecare, si in mers, si la relanti. Fara aer e mult mai bine, chiar sunt zile cand se comporta surprinzator de bine, asa cum spunea si colegul de mai sus. Apropo de aer, eu am clima si asta face ca aerul sa nu sufle constant, uneori se opreste aproape complet alteori incepe sa sufle dintr-o data mai puternic, iar aceste fluctuatii duc la un mers neuniform, adica masina da in nas cand porneste mai tare clima, apoi smuceste usor cand apas mai tare pe acceleratie...
          despre incarcarea alernatorului in mers - nu stiu ce sa spun, adica nu stiu cum sa verific lucrul asta.
          Despre volanta si tampoane, da, pot sa spun ca suspectez in proportie de 80% ca aici sunt probleme serioase. Daca nu gresesc parca spunea cineva, pe o alta sectiune a forumului, ca se poate schimba volantul cu unul mai mare si mai greu, chiar daca asta inseamna o plecare mai lenta de pe loc.

          Comment


          • #50
            Originally posted by SSC42 View Post
            ...
            despre incarcarea alernatorului in mers - nu stiu ce sa spun, adica nu stiu cum sa verific lucrul asta.
            ....
            Atasat doar ca exemplu cum se verifica \analizeaza via diagnoza puterea, sarcina si curentul secundar al alternatorului (la o masina fara mers in suturi\sacadat, din trei monitorizari diferite suprapuse, in diferite conditii si intr-un regim DN –autostrada – urban).

            Iar despre influenta AC, gestionarii energiei masinii, regimuri de turatii, trepidatii, vibratii, ambreiaj, etc. la X52 0.9 TCe JS3 s-a discutat pe larg si in topicul dedicat (pe acolo sunt si unele posturi inutile dar se gasesc destul de multe interesante si utile) : https://www.loganclub.ro/forum/forum...-js3#post57388
            Attached Files

            Comment


            • #51
              Va salut! Am achiziționat o mașină Dacia Logan III (2021) Prestige iar de o luna de zile întâmpin aceasta problema cu mersul în suturi/sacadat la accelerarea constanta.. Mașina face și pe gaz și pe benzina la fel. A rezolvat cineva această problema? De la ce ar putea fi? Mulțumesc.

              Comment


              • #52
                Programează mașina în service și:

                1. întreabă dacă mașinii i s-a aplicat vreodată BT71538
                2. dacă nu, să-l aplice
                3. dacă da, roagă-i să-ți recalibreze EWG, + să reseteze și adaptivii
                4. dacă îți aplică abia acum BT71538 să execute punctul 3 neapărat după BT71538

                Mașina mai are garanție?
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • #53
                  Mașina este în garanție pana în 2026 sau încă 40.000km (are 60.000 acum)
                  Mulțumesc

                  Comment


                  • #54
                    Programează mașina în service și:

                    1. întreabă dacă mașinii i s-a aplicat vreodată BT71538
                    2. dacă nu, să-l aplice
                    3. dacă da, roagă-i să-ți recalibreze EWG, + să reseteze și adaptivii
                    4. dacă îți aplică abia acum BT71538 să execute punctul 3 neapărat după BT71538​
                    Salutare, asta e valabil si la Logan 2?

                    Comment


                    • #55
                      Nu.
                      L2 are alt motor, altă turbină...
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by DFA View Post
                        Programează mașina în service și:

                        1. întreabă dacă mașinii i s-a aplicat vreodată BT71538
                        2. dacă nu, să-l aplice
                        3. dacă da, roagă-i să-ți recalibreze EWG, + să reseteze și adaptivii
                        4. dacă îți aplică abia acum BT71538 să execute punctul 3 neapărat după BT71538

                        Mașina mai are garanție?
                        Salut,
                        Aceasta actualizare BT71538 se aplica si motoarelor 1.0 SCe, pentru că si la mine se manifestă probabil tot timpul, dar sesizabil atunci când merg la deal cu viteză constantă (de fapt cu pedala de accelerație în aceeași poziție) ?

                        Comment


                        • #57
                          Colegul DFA a scris \explicat foarte clar cu putin timp in urma asta in sectiunea Logan III, citez si subliniez:

                          Originally posted by DFA View Post
                          ...
                          Pentru cine nu știe, BT71538 rezolvă parțial problema uzurii lagărului supapei de descărcare a turbinei de pe motoarele H4D (1.0 TCe 90 și ECO-G 100) montate pe Logan/Sandero III / Jogger / Duster.

                          Versiunile anterioare de calibrări ECM sunt:
                          - Iunie 2023
                          - Octombrie 2023
                          - Decembrie 2023

                          Nu vă grăbiți să dați năvală să aplicați această versiune recentă - NU este disponibilă pentru toate mașinile - ea apare doar în funcție de VIN-ul mașinii, nu este universală, deci NU este obligatoriu ca să se aplice și la mașina voastră.

                          Odată cu noua calibrare ECM s-a efectuat și:
                          - recalibrare EWG (critic pentru mersul liniar al motorului);
                          - resetare adaptivi ECU Injecție;
                          Deci chiar si pentru Logan &Sandero III se aplica BT71538 functie de VIN, versiunile putand sa se aplice sau NU si NU sunt disponibile pentru toate masinile.

                          Evident ca BT71538 pentru Logan II (ex 1.0 SCe) NU se aplica, fiind si alt model, motor, turbina, ... iar acest lucru s-a scris clar si aici in postul 55:
                          Originally posted by DFA View Post
                          Nu.
                          L2 are alt motor, altă turbină...
                          Last edited by Gil26; 3 weeks ago.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by mariso1980 View Post
                            Aceasta actualizare BT71538 se aplica si motoarelor 1.0 SCe?.......
                            Nu.
                            1.0 SCe nu are turbină și evident nici EWG...

                            La tine ar putea să fie alte cauze, gen clapetă de accelerație, injectoare...
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google