Logan 2 - 0.9 TCe - nu porneste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logan 2 - 0.9 TCe - nu porneste


    Buna tuturor.
    De cateva zile sint posesorul unei Dacia Logan 2014, motor 0.9 tce care de 3 zile nu mai porneste sau nu mai reusesc eu sa o fac sa porneasca. O sa fac un scurt rezumat al acestor zile, poate cineva vine cu o idee / sfat, ce sa fac in afara de ceea ce am facut deja si reusesc sa ii dau de cap. Deci, acum cateva zile am achizitionat-o. In prealabil am verificat istoricul masinii, kilometrajul, cartea service si se pare ca totul corespunde si este asa cum trebuie sa fie si in cartea service si in istoricul de la reprezentanta. Pe drumul catre casa nu am avut nici o problema. Fiind mai perfectionist din fire, a doua zi m-am apucat sa o mai retusez pe ici pe colo. Motorul era foarte murdar, acoperit de praf, singura scurgere fiind undeva sub turbina, pe aparatoarea de la catalizator, insa acel ulei era uscat. In fine, am dat cu spuma activa peste tot, am lasat vreo 5 minute sa actioneze apoi am clatit. Dupa clatire, am pornit motorul, si cu el pornit, am suflat cu aer comprimat peste tot. In ziua respectiva, ca si in cele ulterioare, am mai pornit motorul de cate ori a fost nevoie fara nici o problema. Luni seara am parcat masina sub un acoperis cu capota de la motor lasata deschisa. In acea noapte a nins si a viscolit, iar dimineata am gasit ceva zapada pe motor, nu foarte multa insa. Am pornit motorul, care a pornit fara probleme, si concomitent ce se incalzea si zapada incepea sa se topeasca, am suflat cu aer comprimat asa cum facusem cu o saptamana in urma pentru a-l usca mai repede. Am mutat masina sa zic 6 - 7 metri mai in spate, am lasat lichidul de racire sa ajunga la aprox. 60 de grade, iar apoi am oprit motorul. Asta se intampla pa la ora 9 dimineata. In timpul acelei zile nu a mai nins, temperatura a fost pana in 10 grade celsius. Pe la ora 15.30, am incercat sa pornesc motorul sa o parchez din nou sub acel acoperis. Ei, de atunci nu am mai reusit sa ii pornesc motorul. Am dat la automat de nu stiu cate ori, nici nu a vrut sa auda. Un coleg de aici, intr-un post de-al sau a spus ca aceste motoare au tendinta sa se inece daca sint pornite sub 1 minut. La mine ultima pornire a fost de aproximativ un sfert de ora.
    Ce am facut/verificat:
    Am verifcat bujiile, erau negre, afumate probabil de cate ori am dat la automat iar motorul nu a pornit. In fine, le-am curatat, suflat cu aer, le-am incercat - dau scanteie. Bobinele, de asemenea, suflate cu aer, incercate - functioneaza. Am desfacut sub sezutul banchetei din spate sa verific pompa. Am desfacut turul de la motor, unde intra conducta de combustibil in rampa, am pus pe cineva sa dea la cheie - vine benzina. Am dat comanda la pompa si din tester - pompa porneste, benzina iese, releul de la motor se aude cum declanseaza. Am scos si curatat, desi nu erau excesiv de murdari, senzorul de la axa cu came si senzorul de pozitie al motorului. Am desfacut si dat cu spray de contacte, desi nu aveau urme de oxidare, toate mufele la care am avut acces. Am verificat toate sigurantele, si cele din habitaclu si cele din compartimentul motor - sint in regula.
    Cu toate aceste verificari, nu vrea sa porneasca. Are momente cand pare ca vrea sa o ia, insa nu porneste. In toate aceste 3 zile de cautari/verificari/incercari, doar ieri a pornit pentru aproximativ 10 secunde, am incercat sa accelerez, insa fara succes, motorul parca nu avea vlaga. Combustibilul intrase pe rezerva, pe tester imi arata ca mai am cam 6,5 litri in rezervor. Am alimentat cu 10 litri de benzina, gandindu-ma ca poati fi si asta o cauza desi mi se parea putin probabil, insa fara succes. Cu senzorul de la axa cu came deconectat, incercand sa o pornesc, primesc eroare in bord, deci lipsa senzorului este detectata imediat. Nu am incercat acelasi lucru cu senzorul de pozitie, insa voi incerca in zilele urmatoare, doar sa se mai incalzeasca un pic afara. Pe tester, nu am nici o eroare prezenta, doar unele memorate in urma deconectarii diverselor mufe pe la motor si la pompa de benzina. Odata sterse, aceste erori nu am mai reaparut.
    Ca o concluzie, totul pare in regula - vorba din popor - benzineste, scanteieste, insa nu porneste. Incerc sa fac si eu haz de necaz, insa nu stiu ce sa-i mai fac.
    Daca cineva dintre voi poate veni cu o idee, un sfat ce sa mai incerc, ce sa mai verific ca sa o pornesc, i-as fi foarte recunoscator. Nu sint mecanic auto, insa nu sint nici chiar atehnic. Am si interfata cu care ma pot conecta la calculatoarele masinii, deci pot citi anumiti parametrii. Problema este ca, chiar daca ii citesc, nu am termen de comparatie, nu stiu care/cat ar trebui sa fie valorile nominale.
    Sper ca nu v-am plictisit cu acest post lung si multumesc celor care au avut rabdarea sa il citeasca.
    O zi buna va doresc.


  • #2
    1. Motorul NU se spală.
    2. Când pui contactul ce face TdB-ul ? (cu detalii)
    3. Am menționat că motorul NU se spală ?
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • #3
      Salutare.
      TdB-ul isi face check-ul obisnuit, isi aprinde toti martorii, iar apoi si-i stinge pe rand pana ramane doar check-engine aprins, insa din cate stiu e normal sa ramana aprins pana la pornirea motorului. Insa motorul nu mai porneste...

      Comment


      • #4
        Masina e verde pe diagnoză ?
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #5
          Absolut nici o eroare. Eu folosesc PyRen, ddt4all si Renolink pentru a citi erorile.

          Comment


          • #6
            Unelte experimentale.

            1. probleme imobilizator
            2. bujii umede
            3. senzor supraalimentare/presiune colector dus cu pluta, posibil ca apa să-l fi ajutat - nu va porni decât cu unul nou

            Să mai întreb de km și alte intervenții (mașină lovită, gpl, etc..)...
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              La imobilizator m-am gandit si eu, insa la Logan 2 nu apare nimic in bord?. La celelalte marci pe care le-am mai avut era un led care clipea cand era imobilizatorul in functiune sau cand nu recunostea cheia la pornire. Specific ca am incercat cu ambele chei, acelasi rezultat.
              Bujiile, cum am precizat mai sus, le-am scos, curatat, suflat, incalzit cu o lampa cu gaz, deci exclus sa fi fost umede. Momentan, pana la urmatoarea tentativa de pornire, le-am bagat in casa impreuna cu bobinele.
              Ramane punctul 3 pe care trebuie sa il identific pentru ca momentan nu imi dau seama unde se afla pozitionat/care este/cum arata.
              Masina are in jur de 100k km, nu a fost lovita, nu are gpl.
              Multumesc foarte mult pentru implicarea in solutionarea problemei.

              Comment


              • #8
                E pe butonul de închidere, are un comportament specific când ai probleme, folosești ultima scula, in injectie, la verlog
                Pe galeria de admisie, după inainte clapeta de acceleratie
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #9
                  Am incercat cu ambele chei. Clipeste de 2 ori apoi se stinge.
                  Am deconectat si mufa de la senzorul de pozitie, primesc imdeiat eroare in bord, deci il identifica.
                  Am pus alt senzor de supraalimentare de pe cea de-a doua masina, de care stiu ca functioneaza - acelasi comportament.
                  Nu vrea sa porneasca si pace.

                  Comment


                  • #10
                    Salut,
                    Cred ca problema ta pleaca de aici:

                    ... Luni seara am parcat masina sub un acoperis cu capota de la motor lasata deschisa. In acea noapte a nins si a viscolit, iar dimineata am gasit ceva zapada pe motor, nu foarte multa insa. Am pornit motorul, care a pornit fara probleme, si concomitent ce se incalzea si zapada incepea sa se topeasca, am suflat cu aer comprimat asa cum facusem cu o saptamana in urma pentru a-l usca mai repede. Am mutat masina sa zic 6 - 7 metri mai in spate, am lasat lichidul de racire sa ajunga la aprox. 60 de grade, iar apoi am oprit motorul. Asta se intampla pa la ora 9 dimineata.. ...
                    iar pentru rezolvarea ei sunt necesare mai multe verificari mai ales electrice \mecanice.
                    Dar daca tot ai posibilitatea unei diagnoze iti sugerez sa vezi cu contact pus (si evident motor NEpornit ) in UCH starea ET471 =Cauza esec ultima tentativa de pornire (care afiseaza cauza ultimei tentative de pornire) si are 7 stari ex Starea3 =UCH neinitializat, Starea4 \5 \6 = Conditii pornire nesatisfacute, Starea7 =Probleme de autentificare cheie, verlog, etc.
                    Sau chiar si ET046 =Antidemaraj (activ sau inactiv), ET239 =Pozitie contactor demaraj ( bataie, +DC, +accesoriu sau nu), ET229 =Cod antidemaraj injectie (neinitializata sau alocata), ET182 =Cheie neinitializata, ET659 =Comunicatie transponder, etc…
                    Apoi desigur ca poti continua investigatiile (ex imobilizator, contactor punct mort, demaror, antidemaraj, releu DC, cheie
                    ​, UCH, etc…)
                    Last edited by Gil26; 7 April 2023, 18:25.

                    Comment


                    • #11
                      Bună, Gil și mulțam pentru sfaturi.
                      Într-o primă fază, mai simplist, am scos cipul dintr-o cheie și am urmărit ce face ledul din butonul de blocare a ușilor. Cu cip in cheie, clipește de 2 ori și apoi se stinge, fără cip în cheie clipește o singură dată și se stinge.
                      Am niște nedumeriri, dacă mă puteți lămuri. Cât trebuie să fie presiunea în rampa de injecție? La ce presiune deschide regulatorul de presiune de pe rampă? Pompa din rezervorul de combustibil este o pompă de joasă presiune iar unii spun că în rampă presiunea ar trebui să fie 3 - 3.5 bar. Este de ajuns presiunea aceasta ca benzina să fie pulverizată prin injectoare? Dacă nu, ce componentă anume crează presiunea necesară?
                      Mă gândesc să nu fie și regulatorul de vină, poate o fi blocat pe deschis și lăsând benzina înapoi pe retur în rampă nu se crează presiune suficientă și îmi îneacă bujiile, motorul nemaipornind.
                      Sînt doar niște supoziții, cum am spus nu sînt mecanic, merg doar pe firul logic.
                      Mi-am construit din ce aveam pe lângă casă un manometru și vreau acum să măsor presiunea până în și după regulator, să văd cum stau. De asemeanea, mâine voi beneficia de un ajutor și vreau să suflu conductele de tur/retur, să măsor din nou curentul care ajunge la pompa de combustibil( prima dată am măsurat aproximativ 10.5 volți - nu ar fi trebuit să fie 12 volți?), să verific din nou bujiile fiecare în parte, la fel și bobinele, senzorii i-am curățat deja, însă am posibilitatea ca senzorul map și senzorul de supraalimentare să îi schimb cu alții de care știu că funcționează, mai îmi rămâne să dau jos clapeta de accelerație să o curăț și pe aia.
                      Cam astea sînt planurile pentru mâine. Vă țin la curent și vă mulțumesc pentru suport.

                      Comment


                      • #12
                        Si in postul 1 ai scris ca “Am desfacut sub sezutul banchetei din spate sa verific pompa. Am desfacut turul de la motor, unde intra conducta de combustibil in rampa, am pus pe cineva sa dea la cheie - vine benzina. Am dat comanda la pompa si din tester - pompa porneste, benzina iese, releul de la motor se aude cum declanseaza”.
                        Dar la LoganII motorul poate sa NU porneasca din mult mai multe cauze, vezi ex si atasat (poate sunt de folos si altor colegi).

                        Cred ca “firul logic” ar fi sa faci verificarile simple si sa elimini variabilele cat mai usor, tocmai de aceea ti-am sugerat sa folosesti “uneltele” pe care le ai. Este asa greu sa vezi in UCH daca starile acelea sunt conforme? Care este starea ex pt ET471 (dar si celelalte)?
                        Acelasi lucru poti sa il faci si in injectie, ex ET229 =Cod antidemaraj injectie (cu alimentare +DC impus) este alocat sau neinitializata, ET831 =Protectie injectie, ET038 =Motor, etc…
                        Tinand cont si de ceea ce ai scris “Am scos si curatat, desi nu erau excesiv de murdari, senzorul de la axa cu came si senzorul de pozitie al motorului…” ai verificat senzorul PMS intre 3BG şi 3BL cu contact interupt senzor debransat rezistenta acestuia sa fie intre 230-250 ohm? Ai verificat daca stare ET089 =Programare dantura volant motor este “Efectuat”? Ai controlat daca cei doi senzori sunt sincronizati, cu contactul pus demaror ai verificat ca starea ET775 =Sincronizare arbore cu came\PMS ?

                        Toate aceste verificari se pot face simplu si usor din diagnoza (vorba aia: work smart not hard), desigur insa ca poti proceda asa cum doresti. Totusi pentru ca ai intrebat iti atasez si cateva capturi legate de injectie si circuitul de alimentare pentru un 0.9 TCe H4B.

                        Nu stiu cum\unde ai masurat tu acea tensiune insa doar ca info releul \pompa carburant se verifica cu o lampa martor de 20W pe 3NA = “+” Bobina modul aprindere contact inertial (vezi atasat) iar cu comanda din diagnoza AC015 =Releu pompa benzina lampa trebuie sa fie aprinsa, se verifica si BP31 = “+” Baterie protejat siguranta injector, iar cu o lampa martor de 5W si comanda din diagnoza AC285 =Pompa carburant se verifica AP26 si 3AC, etc…

                        Si repet: folosind diagnoza in mod corespunzator se poate identifica mai usor cauza (sau cauzele).
                        Bafta!



                        Attached Files
                        Last edited by Gil26; 9 April 2023, 02:59.

                        Comment


                        • #13
                          Îți mulțumesc pentru atașamente.

                          Evident că nu am făcut verificările de care ai amintit pentru că nu am acces la această documentație, iar cunoștințele mele în domeniul electric/electronic sînt până la un anumit nivel. Încerc și eu să învăț din mers, este o situație de care nu m-am mai lovit până acum cu nici o mașînă pe care am avut-o.
                          Stările de care amintești mai sus, cu prefixul ET pot fi accesate cu unul din programele de diagnoză pe care am menționat că le dețin? Nu am avut niciodată de a face cu ele, de aceea întreb.
                          Voi încerca azi sau în zilele următoare să fac toate verificările indicate de tine.

                          Încă o dată mulțumesc pentru suport amândurora, și ție și lui t0rquemada.

                          Comment


                          • #14
                            Starile ETxxx poti sa le vezi si in PyRen: UNITATE CENTRALĂ HABITACLU > ETA: States list
                            Respectiv INJECŢIE > ETA: States list
                            Deasemenea pentru diagnosticare poti sa folosesti si RenOLink.
                            (iar programele acestea sunt destul de “puternice” daca sunt folosite in mod corespunzator)

                            Comment


                            • #15
                              Vezi atasat doar ca ex starile de la un LoganII 0.9 TCe (dar H4B408 mai nou, care porneste):
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google