Buna tuturor.
De cateva zile sint posesorul unei Dacia Logan 2014, motor 0.9 tce care de 3 zile nu mai porneste sau nu mai reusesc eu sa o fac sa porneasca. O sa fac un scurt rezumat al acestor zile, poate cineva vine cu o idee / sfat, ce sa fac in afara de ceea ce am facut deja si reusesc sa ii dau de cap. Deci, acum cateva zile am achizitionat-o. In prealabil am verificat istoricul masinii, kilometrajul, cartea service si se pare ca totul corespunde si este asa cum trebuie sa fie si in cartea service si in istoricul de la reprezentanta. Pe drumul catre casa nu am avut nici o problema. Fiind mai perfectionist din fire, a doua zi m-am apucat sa o mai retusez pe ici pe colo. Motorul era foarte murdar, acoperit de praf, singura scurgere fiind undeva sub turbina, pe aparatoarea de la catalizator, insa acel ulei era uscat. In fine, am dat cu spuma activa peste tot, am lasat vreo 5 minute sa actioneze apoi am clatit. Dupa clatire, am pornit motorul, si cu el pornit, am suflat cu aer comprimat peste tot. In ziua respectiva, ca si in cele ulterioare, am mai pornit motorul de cate ori a fost nevoie fara nici o problema. Luni seara am parcat masina sub un acoperis cu capota de la motor lasata deschisa. In acea noapte a nins si a viscolit, iar dimineata am gasit ceva zapada pe motor, nu foarte multa insa. Am pornit motorul, care a pornit fara probleme, si concomitent ce se incalzea si zapada incepea sa se topeasca, am suflat cu aer comprimat asa cum facusem cu o saptamana in urma pentru a-l usca mai repede. Am mutat masina sa zic 6 - 7 metri mai in spate, am lasat lichidul de racire sa ajunga la aprox. 60 de grade, iar apoi am oprit motorul. Asta se intampla pa la ora 9 dimineata. In timpul acelei zile nu a mai nins, temperatura a fost pana in 10 grade celsius. Pe la ora 15.30, am incercat sa pornesc motorul sa o parchez din nou sub acel acoperis. Ei, de atunci nu am mai reusit sa ii pornesc motorul. Am dat la automat de nu stiu cate ori, nici nu a vrut sa auda. Un coleg de aici, intr-un post de-al sau a spus ca aceste motoare au tendinta sa se inece daca sint pornite sub 1 minut. La mine ultima pornire a fost de aproximativ un sfert de ora.
Ce am facut/verificat:
Am verifcat bujiile, erau negre, afumate probabil de cate ori am dat la automat iar motorul nu a pornit. In fine, le-am curatat, suflat cu aer, le-am incercat - dau scanteie. Bobinele, de asemenea, suflate cu aer, incercate - functioneaza. Am desfacut sub sezutul banchetei din spate sa verific pompa. Am desfacut turul de la motor, unde intra conducta de combustibil in rampa, am pus pe cineva sa dea la cheie - vine benzina. Am dat comanda la pompa si din tester - pompa porneste, benzina iese, releul de la motor se aude cum declanseaza. Am scos si curatat, desi nu erau excesiv de murdari, senzorul de la axa cu came si senzorul de pozitie al motorului. Am desfacut si dat cu spray de contacte, desi nu aveau urme de oxidare, toate mufele la care am avut acces. Am verificat toate sigurantele, si cele din habitaclu si cele din compartimentul motor - sint in regula.
Cu toate aceste verificari, nu vrea sa porneasca. Are momente cand pare ca vrea sa o ia, insa nu porneste. In toate aceste 3 zile de cautari/verificari/incercari, doar ieri a pornit pentru aproximativ 10 secunde, am incercat sa accelerez, insa fara succes, motorul parca nu avea vlaga. Combustibilul intrase pe rezerva, pe tester imi arata ca mai am cam 6,5 litri in rezervor. Am alimentat cu 10 litri de benzina, gandindu-ma ca poati fi si asta o cauza desi mi se parea putin probabil, insa fara succes. Cu senzorul de la axa cu came deconectat, incercand sa o pornesc, primesc eroare in bord, deci lipsa senzorului este detectata imediat. Nu am incercat acelasi lucru cu senzorul de pozitie, insa voi incerca in zilele urmatoare, doar sa se mai incalzeasca un pic afara. Pe tester, nu am nici o eroare prezenta, doar unele memorate in urma deconectarii diverselor mufe pe la motor si la pompa de benzina. Odata sterse, aceste erori nu am mai reaparut.
Ca o concluzie, totul pare in regula - vorba din popor - benzineste, scanteieste, insa nu porneste. Incerc sa fac si eu haz de necaz, insa nu stiu ce sa-i mai fac.
Daca cineva dintre voi poate veni cu o idee, un sfat ce sa mai incerc, ce sa mai verific ca sa o pornesc, i-as fi foarte recunoscator. Nu sint mecanic auto, insa nu sint nici chiar atehnic. Am si interfata cu care ma pot conecta la calculatoarele masinii, deci pot citi anumiti parametrii. Problema este ca, chiar daca ii citesc, nu am termen de comparatie, nu stiu care/cat ar trebui sa fie valorile nominale.
Sper ca nu v-am plictisit cu acest post lung si multumesc celor care au avut rabdarea sa il citeasca.
O zi buna va doresc.
Comment