Schimb ulei motor , cutie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimb ulei motor , cutie

    Salutare.
    Azi am făcut schimbul de ulei motor, filtru motor și ulei cutie viteza la un service autorizat.
    La schimbul de ulei motor au introdus 3.5 litri,
    La schimbul de ulei cutie de viteza au introdus 2,5 litri.
    Logan II, 2016, motor 1,2 , cod motor D4F-F7.
    Este corect schimbul făcut ? Pe alte postări cantitatea de ulei motor și cutie sunt mai mari .
    Va mulțumesc ptr răspunsuri.

  • #2
    Salutare!
    E ok, insa eu pot sa iti spun ca la motor de 1.2 pun doar 3 litri de ulei motor, nivelul este exact la jumatate pe joja si asa ramane un an intreg, nu se depasesc 10000 km anual. Ulei Elf 5W40.
    Legat de schimbul uleiului din cutie, ceva impresii pozitive? SI eu sunt adeptul acestui schimb, la toate masinile l-am schimbat la 4-5 ani.
    Bafta!

    Comment


    • #3
      Producatorul auto scrie in valorile de intretinere ca motorul D4F732 are o capacitate de 4L (cu filtrul de ulei) vezi si atasat, depinde insa si cum\cat se scurge, pana unde se face face umplerea (eu la toate masinile detinute pun pana la ¾ dintre min si max pe joja), asa cum a scris si vali2008 pana la ½ intra cam 3L, iar despre asta s-a mai discutat pe forum.
      Atasat si procedura de golire \umplere ulei cutie viteze pentru cutia JH3, intra cam 2.4L iar umplerea se face pana la preaplin \revarsare.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Salutare
        Acum tot 1.2 am și eu.
        Eu am făcut mereu schimbul se ulei la toate mașinile pe care le-am avut (numai dacia)
        Singurul indicator la cât ulei sa pun în motor a fost joja de ulei .
        Acolo vezi exact cât ai nevoie ,nu intra exact de fiecare data.
        în general din ce am observat eu
        Ce e recomandat de producător ,și ce întra în motor se încadrează pe la jumătate ,sau un pic mai sus pe joja.
        Important e sa fie între minim și maxim pe joja masina sa fie pe o suprafață dreapta.

        Comment


        • #5
          Diferenta dintre minim si maxim pe joja o consider destul de mare si la motorizarile Dacia, iar cantitatea de ulei nu trebuie sa fie nici prea mica nici prea mare. Apoi la toate masinile detinute in peste 35 de ani (diferite marci si capacitati cilindrice) cantitatea de ulei a fost destul de precisa, asa cum am scris depinde si cum se face golirea si umplerea, exemplu la masina actuala 1.5 dCi motor K9K626 producatorul ofera capacitatea de ulei cu schimbarea filtrului de ulei 4.8L, golirea se face dupa ce motorul este putin “caldut”, se asteapta vreo 10-15 minute, la umplere (si da, masina trebuie sa fie pe o suprafata dreapta) se toarna 4L, se asteapta putin, se mai toarna o cantitate mica, se asteapta apoi se verifica iar joja si se procedeaza asa de vreo doua ori cu atentie (este mai usor de turnat decat de scos), asa cum am scris nivelul de ulei este cam la trei sferturi dintre minim si maxim pe joja iar atunci cantitatea turnata este 4.2 - 4.4 L, lucru confirmat si de cantitatea de ulei ramasa in bidon, iar asta o consider destul de precisa si se stie destul de exact cat ulei este nevoie si cat s-a pus, de fiecare data cantitatea aceasta este cam aceeasi si se incadreaza in “toleranta” aceasta de cam 200 ml pe care o consider OK.

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google