Upgrade la AC pe motorul 0.9tce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da, se pot citi valorile senzorilor de temperatura interna si evaporator via diagnoza, vezi si procedura de diagnosticare in care am subliniat si PR003 Temperatura evaporatorului dar si graficul cu variatia acestuia pe masina mea in care se poate observa si PR001 Temperatura interna plus ceilalti parametri inclusiv PR016 Presiune fluid refrigerant, si este bine \recomandat sa se faca o diagnoza conforma a sistemului AC urmata eventual de o diagnosticare corespunzatoare (si da, se poate masura si rezistenta sondei, vezi si tabelul cu valorile la diferite temperaturi) plus celelalte verificari.
    Last edited by Gil26; 2 July 2024, 17:35.

    Comment


    • #17
      Iar pentru ca s-a mentionat atasez in graba si doua capturi cu senzorul temperatura interna, locatia si mufa plus un extras din procedura de diagnosticare a acestuia, se pot vedea si valorile rezistentei la diferite temperaturi, verificari, etc., poate sunt de folos si altor colegi de forum.
      Attached Files

      Comment


      • #18
        LE: dar din graba (bat-o vina) nu am raspuns si la intrebarea aceasta:
        Originally posted by EmanuelO View Post
        Din ce am citit pe o fotografie de la tine,senzorul este un termistor caruia ii pot masura rezistenta. Oare am acces cu un multimetru pe undeva, ca sa vad ce valori transmite?
        Asa cum am mentionat si in postul 14 sonda temperatura vaporizator nu are mufa, pentru aer conditionat tip CA02 cele doua fire merg direct in calculatorul AC in mufa gri ex pe pinii 23 si 26 (la CA01 firele intra in panoul AC ex in mufa alba pe pinii 1 si 2). De fapt aceasta este si o alta mare diferenta intre cele doua tipuri de AC (asa cum am scris anterior), CA02 avand si calculator AC plus alte componente diferite.
        Atasez doar ca exemplu si cateva capturi cu o schema electrica pentru CA02, locatia calculatorului AC plus ex o procedura de verificare a temperaturilor AC (desigur ca functie de “dotari” aceasta se poate “adapta”), poate sunt de folos.
        Si raman la parerea ca in cazul unor probleme cu AC primul pas este o diagnoza conforma (ex pentru CA02) urmata eventual de celelalte verificari. Ba mai mult, chiar inainte de a face orice “upgrade” al sistemului AC (functie si de tipul acestuia) cred ca este mai bine sa se inteleaga cum functioneaza, ce componente are si ce fac acestea si mai ales rezolvate eventualele probleme tehnice, pentru ca stiu multi useri care sunt multumiti de sistemul AC de pe X52, inclusiv cu 0.9 TCe, chiar si colegul EmanuelO a scris putin mai inainte acest lucru: “…dar am cunostinte cu logan 0.9 tot din anul 2019 carora le baga pe 18 - 19 grade de nu poti sta in masina.” (si fara ca acestia sa faca vreun “upgrade” al sistemului).
        Attached Files
        Last edited by Gil26; 3 July 2024, 06:34.

        Comment


        • #19
          Iti multumesc Gil26, am primit multe materiale de la tine de studiat... As vrea sa incerc pe cont propriu iar mai apoi daca nu reusesc cu diagnoza pe care o am/sa pun multimetrul pe pinii 23 si 26 pentru a masura rezistenta. voi apela la cineva cu CAN Clip. Inca odata merci pentru materiale si informatii.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Gil26 View Post
            Spiridusu Spiridusu , se pare ca “Tu acuma te oftici ca te-ai mai facut o data de cacao”, la fel ca in toate posturile tale inutile si aiurea in care mai “sfidezi” si limba romana mai ales gramatica.
            Macar vin-o si tu cu niste insulte originale. Pe ce te bazezi cand faci afirmatia asta?

            Originally posted by Gil26 View Post
            Dar pentru ca ai stat asa mult sa “elaborezi” lungul post atunci “Hai sa iti explic ca pt copii mici”: capturile din postul 7 le-am denumit foarte clar Logan1L90AC-1&2.png respectiv Logan2L52AC-1&2.png iar daca te uiti in ele am si scris (chiar cu rosu sa se vada) “Logan1 L90 AC normal” respectiv “Logan2 L52 AC No2” si este evident in care “din pozele alea se face referire la motorizarea 0.9tce” pentru toata lumea mai putin pentru tine “Thank you captain obvious”.
            Intreb si eu, pe logan 1 exista un singur tip de compresor, indiferent de motorizare? La fel si pe logan 2. Este acelasi tip de compresor daca este motor pe benzina sau pe motorina? Vad ca pt logan 1 ai spus "AC normal", exista si anormal? La logan 2 ai spus "AC no. 2" (eu trebuia sa visez ca te referi la "automat monozona"), de unde rezulta pt ce motorizare este?


            Originally posted by Gil26 View Post
            Spiridusu [FONT=Calibri][FONT=Arial]... intre H4B400 si H4B408 fiind diferente, inclusiv in softul injectiei, iar intre tipurile de AC de pe X52 diferentele pot sa fie foarte mari sau destul de mari depinzand care dintre ele se compara, exemplu intre AC manual si AC No. 2 (automat monozona) diferentele sunt foarte mari, componente diferite,extra, etc. …[/B][/I]”.
            Interesant ca vi cu tot felul de afirmatii, fara a avea si dovezi. Care sunt componentele alea diferite intre cele doua sisteme AC?​

            Comment


            • #21
              Originally posted by Spiridusu View Post

              Intreb si eu, pe logan 1 exista un singur tip de compresor, indiferent de motorizare? La fel si pe logan 2. Este acelasi tip de compresor daca este motor pe benzina sau pe motorina? Vad ca pt logan 1 ai spus "AC normal", exista si anormal? La logan 2 ai spus "AC no. 2" (eu trebuia sa visez ca te referi la "automat monozona"), de unde rezulta pt ce motorizare este?
              Greșit.

              Pe Logan I ai același tip (cilindree variabilă) de compresor (ca și funcționare) dar diferit ca și coduri funcție de motorizare.

              Pe Logan II compresorul e cu cilindree fixă, coduri diferite,implicit și tipul, funcție de motorizare - sunt cel putin 2 compresoare, diferite unul de altul, pe 0,9TCe pus pe Dacia. Dacă intrăm și pe Renault /Nissan sunt vreo 6 compresoare diferite pe motorizarea 0,9TCe
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #22
                Spiridusu , doar te citez si cred ca orice alte comentarii sunt inutile (cand habar nu ai, nu poti si mai ales NU vrei sa intelegi diferentele acestor sisteme AC):

                Originally posted by Spiridusu View Post
                Ca sa inteleg. Tu acuma te oftici ca te-ai mai facut o data de cacao....
                ....​

                Comment


                • #23

                  Originally posted by t0rquemada View Post

                  Greșit.

                  Pe Logan I ai același tip (cilindree variabilă) de compresor (ca și funcționare) dar diferit ca și coduri funcție de motorizare.

                  Pe Logan II compresorul e cu cilindree fixă, coduri diferite,implicit și tipul, funcție de motorizare - sunt cel putin 2 compresoare, diferite unul de altul, pe 0,9TCe pus pe Dacia. Dacă intrăm și pe Renault /Nissan sunt vreo 6 compresoare diferite pe motorizarea 0,9TCe
                  Am gresit intrebarea, ca nu inteleg?

                  Originally posted by Gil26 View Post
                  Spiridusu , doar te citez si cred ca orice alte comentarii sunt inutile (cand habar nu ai, nu poti si mai ales NU vrei sa intelegi diferentele acestor sisteme AC):


                  Va rog eu, veniti si cu dovezi, nu doar cu vorbe in vant.
                  Last edited by Spiridusu; 28 July 2024, 21:33.

                  Comment


                  • #24
                    Păi, nu ai scris tu asta (presupunând, greșit, că e un singur tip de compresor) ?

                    Originally posted by Spiridusu View Post
                    ...
                    Intreb si eu, pe logan 1 exista un singur tip de compresor, indiferent de motorizare? La fel si pe logan 2. Este acelasi tip de compresor daca este motor pe benzina sau pe motorina? Vad ca pt logan 1 ai spus "AC normal", exista si anormal? La logan 2 ai spus "AC no. 2" (eu trebuia sa visez ca te referi la "automat monozona"), de unde rezulta pt ce motorizare este?

                    Pentru Dacia 0,9TCe, ac manual sau regulat monozonă compresorul e la fel - ambreiaj
                    Pentru Renault 0,9TCe, ac manual sau regulat monozonă compresorul e la fel, dar diferit de cel Dacia - ambreiaj și electrovalvă - electrovalvă ce obicei pică pe la 150000km și se schimbă cu alt compresor.

                    În momentul în care vrei să modifici ceva trebuie să faci totul via DSI*, începând cu documentare (aici intră și AC no1 si AC no2) scheme, parametrii de funcționare și apoi partea de testare a îmbunătățirilor, abia apoi poți emite propoziții de genul : ai spus "AC no. 2" (eu trebuia sa visez ca te referi la "automat monozona").

                    Pot transforma oricând AC1 în AC2 pe mașina mea, piesele își așteaptă rândul de vreo 6ani (culmea că am o cutie de climă ce permite asta plug&play, cele mai noi sunt diferite iar upgrade-ul e mai consistent ca timp, bani și piese.

                    *DSI = Documentare și Studiu Individual
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Spiridusu View Post
                      ...
                      Va rog eu, veniti si cu dovezi, nu doar cu vorbe in vant.
                      Si eu va rog sa veniti si cu dovezi NU doar cu vorbe in vant, pentru ca pana acum si in acest topic dumneavostra ati "venit" doar cu interpretari si denaturari plus intrebari si "afirmatii" auirea, flame si polemica inutila.
                      Veniti si cu dovezi stimate coleg de forum.

                      Comment


                      • #26
                        Pentru ca in posturile precedente am oferit informatii referitoare la AC No. 2 (CA02) atasez doar ca exemplu si cateva capturi pentru AC No. 1 (CA01) Logan \Sandero X52, poate sunt de folos altor colegi de forum:
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google