Upgrade la AC pe motorul 0.9tce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Upgrade la AC pe motorul 0.9tce

    Salutare colegi. Am cautat pe forum si nu am gasit ceva despre acest subiect (daca ma ratat ceva chiar va rog sa imi atrageti atenita).

    A incercat cineva sa faca vre-un upgrade/imbunatatire la sistemul de aer conditionat? Pe langa faptul ca merge in "suturi" (merge ceva timp si se opreste, mai sta ce sta si pe urma iar porneste), parca abia baga aer rece si mai ales pe caldurile astea, daca ai mai lasat si masina la soare, nu prea se mai raceste calumea.

  • #2
    Salutare!
    Asa e conceput sa mearga..la fel e si alternatorul. Teoretic, salveaza puterea motorului. Practic..nu mai este ca la Logan I..

    Comment


    • #3
      Originally posted by vali2008 View Post
      Salutare!
      Asa e conceput sa mearga..la fel e si alternatorul. Teoretic, salveaza puterea motorului. Practic..nu mai este ca la Logan I..
      Stiu asta, dar prefer sa traga mai greu si sa am AC decent.

      Comment


      • #4
        Decât să îți pierzi timpul și banii de "upgrade", mai bine verifică instalația dacă mai are cantitatea normală de agent frigorific și de ulei de compresor în ea.
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • #5
          Spiridusu , in primul rand NU eate nevoie sa citezi (si in totalitate) ultimul post, vezi si Regulamentul forumului, pct. 14 :

          14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.
          Apoi este foarte "interesant" ce "upgrade/imbunatatire la sistemul de aer conditionat" doresti sa faci si mai ales cum anume.

          Comment


          • #6
            Pe Supernova,Solenza și Logan 1 compresorul avea cilindree variabila controlata mecanic. AC-ul facea frig tot timpul, chiar era frig în masina dar si motorul era lesinat. Am intrebat la un service care repara AC auto și nu se poate schimba doar compresorul, nu se potrivesc diametrele tevilor, ar trebui adaptata toata instalatia de AC.

            Comment


            • #7
              Corect , dar initiatorul NU a precizat nici macar ce tip de AC (la care doreste “sa faca vre-un upgrade/imbunatatire”) are pe masina sa.
              Iar diferente sunt chiar si la Logan1 L90 intre ph1 si ph2, plus ca pe langa motoare diferite intre L90 si L52 sistemele AC sunt total diferite, tipul de compresor, prinderea si antrenarea acestuia, traseele, conductele, componentele (la cel automat mai este si calculatorul AC), etc., etc. …(doar ca exemplu si atasat) evident ca si modul de functionare este diferit
              Legat de asta in aproape “o viata” am detinut diferite masini, marci, modele, motorizari cu diferite tipuri de AC (doua chiar din gama premium cu tot felul de “climatronice”) dar sunt multumit de CA02 (automat monozona) pe care il am acum pe masina mea, isi face foarte bine “treaba” (chiar si acum dupa 7 ani la temperaturile din zilele acestea, fara cea mai mica problema), poate cel mult este putin cam “zgomotos” vreo 5-10 minute la inceput mai ales cand \daca masina a stationat mai mult timp in soare dar asta consider ca este normal, deci pot spune “loud and clear” ca sistemul AC de la Dacia mea este unul OK, asa ca NU am ce (si de ce) “upgrade” sau “imbunatatire” sa ii fac (soft, electric, mecanic, etc.)
              Dar asa cum bine s-a scris si anterior daca sistemul AC nu functioneaza corespunzator si\sau are diverse si diferite probleme tehnice si “nu prea se mai raceste calumea” este cu totul altceva, iar acestea pot sa fie (sau ma rog trebuie) rezolvate iar sistemul AC intretinut si folosit in mod conform, atata tot.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Ce inseamna sa te bagi in seama fara sa faci o minima cercetare. Era suficient sa te uiti la profilul meu si sa vezi ca e motorizarea de 0.9tce care nu se gaseste decat pe logan/sandero 2. Decat sa poluezi postul cu informatii inutile mai bine abtine-te.

                Comment


                • #9
                  In primul rand eu m-am referit la posturile 2 si 6 ale colegilor vali2008 si mai ales bogdanmardare care au scris foarte bine si corect despre diferentele dintre AC la Logan II L52 si Logan I L90, dar cel care NU a inteles nimic se pare ca esti chiar tu.

                  Apoi decat sa poluezi aiurea forumul (ca in multe alte posturi ale tale) si sa te bagi aiurea in seama “fara sa faci o minima cercetare” mai bine te “documentezi” putintel inainte de a posta. Iar referitor la profilul tau “si sa vezi ca e motorizarea de 0.9tce care nu se gaseste decat pe logan/sandero 2” eu stiu si am inteles foarte bine asta, insa se pare ca tu habar NU ai ca pe Logan\Sandero X52 0.9 TCe sunt doua tipuri de motoare H4B400 si H4B408.

                  Si nu in ultimul rand am scris destul de clar “… dar initiatorul NU a precizat nici macar ce tip de AC (la care doreste “sa faca vre-un upgrade/imbunatatire”) are pe masina sa. …” pentru ca spre buna ta “documentare” pe acest model si motorizare pot sa fie diferite tipuri de AC (normal, AC No.1, AC No.2) fiind si diferente foarte (destul de) mari intre acestea, iar tipul de AC conteaza. Asa ca mai usurel cu pianul pe scari cand habar nu ai nici asta.

                  Iar in incheiere iti doresc mult spor (pentru ca din tot ceea ce ai scris pana acum ai foarte mare nevoie) cu “vre-un upgrade/imbunatatire la sistemul de aer conditionat (apropo, vezi si postul 4 al colegului DFA )

                  Comment


                  • #10
                    Ca sa inteleg. Tu acuma te oftici ca te-ai mai facut o data de cacao (in postarile sterse de moderatori) si acum pe unde postez, hop si tu cu informatii irelevante pentru topicul respectiv (ai cota de postari pe care trebuie sa le faci?).

                    Hai sa iti explic ca pt copii mici. In TOATA postarea ta, postarea #7, faci vre-o referire la motorul 0.9tce, despre care era defapt discutia? E ca si cum eu te intreb cum e vremea maine si tu imi spui ca ieri a plouat. Am inteles ca ai acces la softuri de service dar foloseste-le pentru a scoate informatii utile (apropo, de unde trebuie sa stim noi ca in ultimele 2 poze este vorba de motorizarea 0.9tce?). Reluam, in vreuna din pozele alea se face referire la motorizarea 0.9tce? Nu stiu, intreb ca din pozele tale nu reiese asta. De asemenea, pentru logan 1, pentru ce motorizare sunt acele poze? Cred ca nu e pentru toate motorizarile la fel.

                    A, mi-a scapat mie.
                    Originally posted by Gil26 View Post
                    [FONT=Calibri]L90 si L52 sistemele AC sunt total diferite​
                    Crezi ca e cineva care credea invers? Iar, informatii irelevante.​

                    A si apropo de postarea #9, ma scuzi, dar, daca tot esti asa de minutios,
                    Originally posted by Gil26 View Post
                    ce tip de AC (la care doreste “sa faca vre-un upgrade/imbunatatire”) are pe masina sa.
                    poate ne explici si la ce te referi atunci cand spui "tip de AC". La compresor, la conducte, la radiatoare?

                    Nu neg faptul ca
                    Originally posted by Gil26 View Post
                    pe Logan\Sandero X52 0.9 TCe sunt doua tipuri de motoare H4B400 si H4B408.
                    (apropo, poate ne spui si cum se identifica acest lucru. Cel putin in cartea mea de identitare nu gasesc acest cod de motorizare)
                    dar am cautat si eu compresorul pentru sistemul AC si nu par a fi doua tipuri de compresoare, unul pentru motoare H4B400 si unul pentru H4B408.

                    Spre exemplu aici: https://epiesadacia.ro/Compresor-Aer...BoC4HkQAvD_BwE
                    Ma gandesc, daca ar fi fost diferente asa mare, le puneau cumva in evidenta.

                    Originally posted by Gil26 View Post
                    (apropo, vezi si postul 4 al colegului DFA )
                    Thank you captain obvious. Ce ma faceam daca nu imi atrageai tu atentia.

                    A, si
                    Originally posted by Gil26 View Post
                    ...fiind si diferente foarte (destul de) mari intre acestea...
                    hotataste-te sunt foarte mari sau destul de mari?

                    In concluzie, exista un proverb care cred ca se potriveste foarte bine situatiei: "O picatura de miere prinde mai multe muste decat o galeata de fiere". Poate ca daca nu ne-ai mai trata cu aerul acesta de superioritate (pentru ca mai gresim cu toti), ar fi mai bine. Intradevar, postul acesta contrazice ceea ce am spus mai sus, dar, "fight fire with fire".​
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Spiridusu , se pare ca “Tu acuma te oftici ca te-ai mai facut o data de cacao”, la fel ca in toate posturile tale inutile si aiurea in care mai “sfidezi” si limba romana mai ales gramatica.

                      Dar pentru ca ai stat asa mult sa “elaborezi” lungul post atunci “Hai sa iti explic ca pt copii mici”: capturile din postul 7 le-am denumit foarte clar Logan1L90AC-1&2.png respectiv Logan2L52AC-1&2.png iar daca te uiti in ele am si scris (chiar cu rosu sa se vada) “Logan1 L90 AC normal” respectiv “Logan2 L52 AC No2” si este evident in care “din pozele alea se face referire la motorizarea 0.9tce” pentru toata lumea mai putin pentru tine “Thank you captain obvious”.

                      Iar daca habar nu ai ce cod motor ai pe masina ta asta confirma “Ce inseamna sa te bagi in seama fara sa faci o minima cercetare”, intre H4B400 si H4B408 fiind diferente, inclusiv in softul injectiei, iar intre tipurile de AC de pe X52 diferentele pot sa fie foarte mari sau destul de mari depinzand care dintre ele se compara, exemplu intre AC manual si AC No. 2 (automat monozona) diferentele sunt foarte mari, componente diferite,extra, etc. …

                      In concluzie cam tot ceea ce ai scris complet aiurea se aplica pentru tine, inclusiv “proverbele”, insa eu nu am timp si nici chef sa pierd timpul cu asa ceva si asa cineva.

                      Si in incheiere iti doresc si multa bafta (pe langa spor) cu “vre-un upgrade/imbunatatire la sistemul de aer conditionat” pentru ca si de asta ai foarte mare nevoie tinand cont de tot ceea ce ai scris pana acum (apropo, cand te lupti cu focul mai trebuie sa cunosti si cum \cu ce sa o faci, altfel risti sa te “arzi”, ai grija sa nu iti dai foc si la masina )

                      Comment


                      • #12
                        Salut!
                        Tocmai ce am verificat instalația la al meu Logan din 2019. Se pare că avea doar 18 g lipsa de freon. Problema e că, atunci când vreau 18-19 grade în mașină și sunt spre 40 afara nu reușește să răcească așa bine ca in trecut. Am citit ca, ar fi un sensor langa pedalier, sub bord care ar cauza probleme? Trebuie reinitilaizat sau schimbat cu totul? Multumesc. Mentionez ca, compresorul merge la fel, conductele se răcesc dar nu e la fel de rece in mașină. Atașez mai jos și raportul de la freon.

                        Comment


                        • #13
                          Diagnoza și cât s-a încărcat.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            EmanuelO , producatorul Dacia recomanda doar ca exemplu pentru aer conditionat CA02 si fluid refrigerant 1234Y cantitatea 450 ± 35 g, compresor Valeo VCS-14EC, cantitatea de ulei tip VC200YF este de 110 ± 10 ml, pentru ex CA01 si fluid R134A cantitatea 480 ± 35 g, compresor Valeo DKV11R, cantitatea de ulei tip PAG 488 este de 80 ± 10 ml.
                            Iar despre:
                            Originally posted by EmanuelO View Post
                            Salut!
                            ... Am citit ca, ar fi un sensor langa pedalier, sub bord care ar cauza probleme? Trebuie reinitilaizat sau schimbat cu totul? Multumesc.
                            probabil te referi la senzorul \sonda temperatura vaporizator, vezi ex atasat, dar daca sunt probleme aceasta doar se schimba cu totul (nu are mufa) si nu trebuie “reinitilaizat” nimic, atasat si procedura de demontare \montare, dar inainte de a schimba este bine sa se faca toate verificarile necesare, vezi ca ex si procedura de diagnosticare, ba mai mult, inainte de a schimba orice componenta a sistemului de aer conditionat este recomandat sa se faca o diagnoza conforma (daca este cazul) urmata de celelalte verificari electrice sau mecanice daca este nevoie.
                            Atasez doar ca exemplu si un grafic cu variatia parametrilor aerului conditionat de pe masina mea cu CA02, fluid 1234Y, etc. intr-o functionare normala si conforma, de fapt in cei sapte ani nu am avut nici cea mai mica problema cu AC, acesta functioneaza corespunzator si isi face bine "treaba", deci NU am avut nevoie sa fac vreun “update” si nici vreo “imbunatatire” sau modificare a sistemului AC.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15

                              Gil26 Multumesc pentru explicatii. Climatizarea functioneaza dar nu mai face la fel de rece ca in trecut, de aceea am banuit freonul. Mentionez ca instalatia este in regula, atat si compresorul deoarece face presiunea buna.
                              Gil26 stii cumva daca pot citi datele de la seznorul acela de temp interoara cu diagnoza? Sau cum pot diagnostica daca e vreo problema? Pe partea de instalatie/freon/compresor este totul ok deoarece am fost si am verificat.
                              Nu stiu daca sunt eu protentios, dar am cunostinte cu logan 0.9 tot din anul 2019 carora le baga pe 18 - 19 grade de nu poti sta in masina. La mine face rece dar nu e suficient cand temperatura exterioara depaseste 35 de grade Celsius.
                              Din ce am citit pe o fotografie de la tine,senzorul este un termistor caruia ii pot masura rezistenta. Oare am acces cu un multimetru pe undeva, ca sa vad ce valori transmite?
                              Last edited by EmanuelO; 2 July 2024, 17:22.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google