Eroare P0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eroare P0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below

    Salut, Loganiști!
    Povestea începe de mai mult timp, în urma cu vreo 2 luni s-a aprins martorul "check engine" și am pus diagnoza mea de 27 de lei și îmi a apărut eroarea P0420.
    Cam după o săptămână s-a stins
    După iar s-a aprins, iar s-a stins și așa mai departe câteodată la câteva ore, câteodată la câteva zile.
    Din câte am citit această eroare poate fi de la o bujie, poate fi de la sonda lambda sau în cel mai rău caz de la catalizator!
    Ați m-ai întâmpinat această situație?

  • #2
    Salut si bun venit in aceasta comunitate.

    In primul rand trebuie sa oferi mai multe detalii despre masina (an de fabricatie, motor, etc.) si despre problema.
    Apoi eroarea P0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below este una generica citita cu un tester \program multimarca, informatii se gasesc pe net, doar ca exemplu aici: https://dailydriven.ro/cod-eroare-obd2-p0420
    Preferabil insa este sa se faca o diagnoza conforma cu un tester \program dedicat Dacia \Renault sau macar derivate ale acestora (eventual de cineva care si stie sa foloseasca programul), erorile sub forma DTCxxxxxx sau DFxxx fiind mult mai precise, se pot analiza stari si parametri din injectie, etc.

    Iar daca cautai si pe acest forum gaseai destule informatii si experiente despre eroarea P0420, atat intr-un topic dedicat codurilor de eroare cat si in cele despre Logan 1.0 SCe (unii colegi au si revenit cu rezolvarea, altii din pacate nu).

    Totusi pentru ca eroare aceasta pare una destul de des intalnita incerc sa raspund si aici. In semnatura ai motorizarea 1.0 SCe, dar nu ai oferit alte informatii, poate sa fie un motor B4D400 \409 \411 \ (sunt asemanari dar si deosebiri intre acestea) si atasez cateva capturi cu procedura de diagnosticare a unei erori DTC042009 =Catalizator, cea de demontare \montare (se strang la 44 Nm) a sondelor, locatia si o schema electrica ex pentru un motor B4D400, poate sunt de folos si altor colegi de forum, si mai adaug ca unii posesori au pus un adaptor pe sonda lambda, altii circula asa, datorita instalatiei GPL, altii au facut o reprogramare a injectiei, etc. … putand sa fie si cauze diferite ale acestei erori.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Si mie imi apare eroarea P0420 de vreo 2-3 ori pe saptamana, o resetez de fiecare data.
      Concluzia dupa testul in reprezentanta a fost "Catalizator defect". Masina se comporta normal, nu stiu pe nimeni care sa caute cauza precisa, urmarind pasii de mai sus.
      Un catalizator nou se apropie de 9000 de lei si nu am de gand sa il schimb, mai ales pe presupuneri.
      1.0 sce 2019, 169000km, (se aprinde martorul de aprox. 20000km, resetat de zeci de ori).

      Comment


      • #4
        Procedura si verificarile sunt date de Dacia (si sunt mai multe), ceea ce fac sau nu fac cei din vreo reprezentanta poate sa fie alta discutie.
        Apoi am adaugat \mentionat destul de clar ca eroarea aceasta este una destul de des intalnita, nu implica neaparat catalizator defect si poate sa aibe cauze diferite (unele legate de sonda oxigen) inclusiv efecte diferite.
        Desigur insa ca diagnosticarea, rezolvarea sau nu, etc. ... a acestei erori depinde de fiecare.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Gil26 View Post
          Salut si bun venit in aceasta comunitate.

          In primul rand trebuie sa oferi mai multe detalii despre masina (an de fabricatie, motor, etc.) si despre problema.
          Apoi eroarea P0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below este una generica citita cu un tester \program multimarca, informatii se gasesc pe net, doar ca exemplu aici: https://dailydriven.ro/cod-eroare-obd2-p0420
          Preferabil insa este sa se faca o diagnoza conforma cu un tester \program dedicat Dacia \Renault sau macar derivate ale acestora (eventual de cineva care si stie sa foloseasca programul), erorile sub forma DTCxxxxxx sau DFxxx fiind mult mai precise, se pot analiza stari si parametri din injectie, etc.

          Iar daca cautai si pe acest forum gaseai destule informatii si experiente despre eroarea P0420, atat intr-un topic dedicat codurilor de eroare cat si in cele despre Logan 1.0 SCe (unii colegi au si revenit cu rezolvarea, altii din pacate nu).

          Totusi pentru ca eroare aceasta pare una destul de des intalnita incerc sa raspund si aici. In semnatura ai motorizarea 1.0 SCe, dar nu ai oferit alte informatii, poate sa fie un motor B4D400 \409 \411 \ (sunt asemanari dar si deosebiri intre acestea) si atasez cateva capturi cu procedura de diagnosticare a unei erori DTC042009 =Catalizator, cea de demontare \montare (se strang la 44 Nm) a sondelor, locatia si o schema electrica ex pentru un motor B4D400, poate sunt de folos si altor colegi de forum, si mai adaug ca unii posesori au pus un adaptor pe sonda lambda, altii circula asa, datorita instalatiei GPL, altii au facut o reprogramare a injectiei, etc. … putand sa fie si cauze diferite ale acestei erori.
          Salut,

          Am avut aceeasi eroare.
          Am urmat procedura si am depistat senzor oxygen defect ( cel dupa catalizator / downstream / aval / izolatie portocalie ). Dupa inlocuirea senzorului, eroarea a disparut

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google