Probleme 0.9tce. Coduri: P0300, P0098, P0095, P1525(F4)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme 0.9tce. Coduri: P0300, P0098, P0095, P1525(F4)

    Am si eu un Logan din 2014 cu motor 0.9 tce.

    Povestea incepe cand am observat ca au aparut niste variatii ale turatiei la relanti si un zgomot ciudat al motorului.

    https://mega.nz/file/7cUn1KqQ#c2qNZqXHRfJrEKG1ECWL7ufilyd2hYTq4b7ze4CFl qI
    Am folosit un adaptor OBD ca sa citesc erorile si am dat peste P0300 (ramdom/multiple cylinder misfire detected). Am incercat sa vad daca sunt devina cei 2 senzori de presiune (223650002R si 223650001R). I-am inlocuit cu unii noi dar problema nu a disparut. Am observat ca temperatura lichidului de racire era -40grade. Asta era si la senzorul vechi si la cel nou. Insa nici o eroare despre el in memoria masinii. Am incercat sa verific si mufa conform acestui video https://youtu.be/r6b6WtbMv9s?si=cxB_3ddnHfDse_Wp&t=100 si rezultatele erau asemanatoare. Am mai vrut sa verific si firele de la un cap la celalalt dar m-am uitat pe pinout-ul UCH-ului si nu am regasit acele fire. Banuiala mea este ca de fapt acelea se duc in ECU dar pentru acesta nu am reusit sa gasesc pinout-ul ca sa verific.

    Stie cineva care este pinout-ul pentru ECU?

    Am mai desfacut corpul cu clapeta de acceleratie si nici acolo nu am vazut nimic suspect, doar niste urme de ulei. Am mai desfacut si furtunul de la turbina, ce duce spre motor, si si acolo am gasit urme de ulei.

    WhatsApp Image 2025-02-25 at 19.06.14.jpg
    WhatsApp Image 2025-02-25 at 19.05.40.jpg
    E normal sa fie ulei pe acolo sau e vreo problema pe undeva?

    Urmatorul pas a fost sa schimb bujiile si am vazut ca pe urma nu a mai aparut eroarea cu "misfire detected". Nu mai tin minte exact daca dupa asta a disparut si variatia de turatie la relanti.

    In momentul actual, nu mai este problema cu variatia de turatie, insa au aparut alte 3 coduri P0098 (Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit High), P0095 (Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit Malfunction) si P1525(F4) (Air Bypass Valve System). Am incercat sa caut, sa vad unde este "Air Bypass Valve System" pe motorul meu, dar nu am reusit sa gasesc nimic.
    Stie cineva unde se gaseste "Air Bypass Valve System"?

    De asemenea, am aprins in bord, de culoare portocalie, cam tot timpul, martorul luminos cu motorul si uneori martorul luminos cu linia zimtata. O problema ar fi ca atunci cand se aprinde cel de-al doilea martor, imi dezactiveaza cruise control si nu se mai aprind nici martorii de recomandate pentru schimbare de viteza.

    MartoriLuminosi.png

    Stie cineva care ar putea fi problema?​
    Last edited by MariusBucur; 12 hours ago.

  • #2
    Motorul tău are instalație GPL?
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      MariusBucur , erorile acelea Pxxxx sunt generice citite cu vreo aplicatie multimarca si NU sunt relevante, sugestia mea este sa faci o diagnoza conforma (subliniez asta) cu un tester dedicat Dacia/Renault preferabil CLiP sau macar derivate ale acestuia (ex PyRen /PyClip asta daca si clona aceea este una OK), erorile sub forma DFxxx sau DTCxxxxxx sunt mult mai precise daca sunt citite corect, analizati parametri si starile aferente din injectie, apoi functie de rezultate se pot face celelalte verificari mecanice si /sau electrice si rezolva potentialele cauze.

      PS: iti atasez totusi doar ca exemplu (subliniez si asta) procedura de diagnosticare a unei erori DTC0095xx =Senzor de temperatura de admisie aer pentru un X52 motor 0.9 TCe si cateva capturi aferente, dar repet ca erorile acelea Pxxxx sunt irelevante.
      Attached Files

      Comment

      Working...
      X
      Anulare DPF
      Politica de Securitate Google