Probleme 0.9tce. Coduri: P0300, P0098, P0095, P1525(F4)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme 0.9tce. Coduri: P0300, P0098, P0095, P1525(F4)

    Am si eu un Logan din 2014 cu motor 0.9 tce.

    Povestea incepe cand am observat ca au aparut niste variatii ale turatiei la relanti si un zgomot ciudat al motorului.

    https://mega.nz/file/7cUn1KqQ#c2qNZqXHRfJrEKG1ECWL7ufilyd2hYTq4b7ze4CFl qI
    Am folosit un adaptor OBD ca sa citesc erorile si am dat peste P0300 (ramdom/multiple cylinder misfire detected). Am incercat sa vad daca sunt devina cei 2 senzori de presiune (223650002R si 223650001R). I-am inlocuit cu unii noi dar problema nu a disparut. Am observat ca temperatura lichidului de racire era -40grade. Asta era si la senzorul vechi si la cel nou. Insa nici o eroare despre el in memoria masinii. Am incercat sa verific si mufa conform acestui video https://youtu.be/r6b6WtbMv9s?si=cxB_3ddnHfDse_Wp&t=100 si rezultatele erau asemanatoare. Am mai vrut sa verific si firele de la un cap la celalalt dar m-am uitat pe pinout-ul UCH-ului si nu am regasit acele fire. Banuiala mea este ca de fapt acelea se duc in ECU dar pentru acesta nu am reusit sa gasesc pinout-ul ca sa verific.

    Stie cineva care este pinout-ul pentru ECU?

    Am mai desfacut corpul cu clapeta de acceleratie si nici acolo nu am vazut nimic suspect, doar niste urme de ulei. Am mai desfacut si furtunul de la turbina, ce duce spre motor, si si acolo am gasit urme de ulei.

    WhatsApp Image 2025-02-25 at 19.06.14.jpg
    WhatsApp Image 2025-02-25 at 19.05.40.jpg
    E normal sa fie ulei pe acolo sau e vreo problema pe undeva?

    Urmatorul pas a fost sa schimb bujiile si am vazut ca pe urma nu a mai aparut eroarea cu "misfire detected". Nu mai tin minte exact daca dupa asta a disparut si variatia de turatie la relanti.

    In momentul actual, nu mai este problema cu variatia de turatie, insa au aparut alte 3 coduri P0098 (Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit High), P0095 (Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit Malfunction) si P1525(F4) (Air Bypass Valve System). Am incercat sa caut, sa vad unde este "Air Bypass Valve System" pe motorul meu, dar nu am reusit sa gasesc nimic.
    Stie cineva unde se gaseste "Air Bypass Valve System"?

    De asemenea, am aprins in bord, de culoare portocalie, cam tot timpul, martorul luminos cu motorul si uneori martorul luminos cu linia zimtata. O problema ar fi ca atunci cand se aprinde cel de-al doilea martor, imi dezactiveaza cruise control si nu se mai aprind nici martorii de recomandate pentru schimbare de viteza.

    MartoriLuminosi.png

    Stie cineva care ar putea fi problema?​
    Last edited by MariusBucur; 6 days ago.

  • #2
    Motorul tău are instalație GPL?
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      MariusBucur , erorile acelea Pxxxx sunt generice citite cu vreo aplicatie multimarca si NU sunt relevante, sugestia mea este sa faci o diagnoza conforma (subliniez asta) cu un tester dedicat Dacia/Renault preferabil CLiP sau macar derivate ale acestuia (ex PyRen /PyClip asta daca si clona aceea este una OK), erorile sub forma DFxxx sau DTCxxxxxx sunt mult mai precise daca sunt citite corect, analizati parametri si starile aferente din injectie, apoi functie de rezultate se pot face celelalte verificari mecanice si /sau electrice si rezolva potentialele cauze.

      PS: iti atasez totusi doar ca exemplu (subliniez si asta) procedura de diagnosticare a unei erori DTC0095xx =Senzor de temperatura de admisie aer pentru un X52 motor 0.9 TCe si cateva capturi aferente, dar repet ca erorile acelea Pxxxx sunt irelevante.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Momentul ăla când ai chef de joacă pe banii tăi... ai -40C la temperatura lichidului de răcire, mașina îți spune același lucru, dar tu schimbi piese aiurea.

        99% filtrul de gpl stă pe senzorul de temperatură apă (clasic) și te pricopsești cu erori.
        1% cablaj motor copt, pentru că la alegere ( întreținere necorespunzătoare, scurgeri ulei/antigel/lichid de frână, gpl, etc)

        LE. Cu probleme grave pe injecție CCSL este dezactivat pentru siguranță, dacă nu a ta măcar pentru protecția motorului și a celorlalți participanți la trafic.

        2014 e H4B400 euro5, ce nu avut GPL din fabrică, deci partea de GPL se consideră absentă.
        Last edited by t0rquemada; 5 days ago.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #5
          Gil26 Multumesc pentru poze.

          t0rquemada & DFA​ Masina nu are instalatie GPL.

          Ce mi se pare ciudat este ca pana acum nu imi aparea eroarea aceea de temperatura desi imi arata -40grade.

          Acum am mai reusit sa gasesc o problema. De mult timp auzeam de la motor un tiuit atunci cand puneam contactul si acum am reusit sa imi dau seama si de unde este, si anume de la corpul de acceleratie. Daca pun contactul si scot mufa din el se poreste tiuitul. E normal sa fac asa?



          De asemenea, partea cu uleiul din turbina si admisie (din primul post) e normala sau e si acolo o problema?​​

          Comment


          • #6
            Sugestia mea ramane valabila: o diagnoza \diagnosticare conforma a injectiei urmata de verificarile mecanice si\sau electrice necesare (altfel se pot face cel mult presupuneri, se poate pierde timp, efort si chiar bani, etc. ...)

            Comment


            • #7
              Originally posted by MariusBucur View Post
              Gil26 Multumesc pentru poze.

              t0rquemada & DFA​ Masina nu are instalatie GPL.

              Ce mi se pare ciudat este ca pana acum nu imi aparea eroarea aceea de temperatura desi imi arata -40grade.

              Acum am mai reusit sa gasesc o problema. De mult timp auzeam de la motor un tiuit atunci cand puneam contactul si acum am reusit sa imi dau seama si de unde este, si anume de la corpul de acceleratie. Daca pun contactul si scot mufa din el se poreste tiuitul. E normal sa fac asa?



              De asemenea, partea cu uleiul din turbina si admisie (din primul post) e normala sau e si acolo o problema?​​
              Cu ocazia asta ai mai generat niște erori că nu erau destule, dar ce-și face omu cu mâna lui se numește sepuku.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Apropo de multiple erori (plus raspunsul la intrebare):

                Originally posted by MariusBucur View Post
                Am si eu un Logan din 2014 cu motor 0.9 tce.
                ....
                In momentul actual, nu mai este problema cu variatia de turatie, insa au aparut alte 3 coduri P0098 (Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit High), P0095 (Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit Malfunction) si P1525(F4) (Air Bypass Valve System). Am incercat sa caut, sa vad unde este "Air Bypass Valve System" pe motorul meu, dar nu am reusit sa gasesc nimic.
                Stie cineva unde se gaseste "Air Bypass Valve System"?
                ...​
                => pentru un Logan L52 2014 0.9 TCe cod motor H4B400 eroarea DTC1525F3 se refera la CCSL sau RVLV (regulator /limitator viteza) care poate sa fie inhibat si de catre injectie (generat de alte probleme \cauze), doar ca exemplu si atasat:
                Attached Files
                Last edited by Gil26; 1 day ago.

                Comment


                • #9
                  t0rquemada Stiu ca am mai introdus niste erori, tocmai de aia le-am sters dupa ce am bagat mufa la loc.​

                  Originally posted by t0rquemada View Post
                  Momentul ăla când ai chef de joacă pe banii tăi... ai -40C la temperatura lichidului de răcire, mașina îți spune același lucru, dar tu schimbi piese aiurea.
                  Nu inteleg ce ti se pare asa aiurea. Mi se pare normal, ca atunci cand ai o eroare a unui senzor, primul lucru pe care il faci este sa verifici senzorul respectiv.

                  Comment


                  • #10
                    Mda, :

                    Originally posted by MariusBucur View Post
                    ....
                    Am incercat sa vad daca sunt devina cei 2 senzori de presiune (223650002R si 223650001R). I-am inlocuit cu unii noi dar problema nu a disparut. Am observat ca temperatura lichidului de racire era -40grade. Asta era si la senzorul vechi si la cel nou. Insa nici o eroare despre el in memoria masinii. ...
                    si mult spor cu inlocuirea aiurea de componente pe "baza" unor erori generice citite cu vreo aplicatie multimarca si doar pe "presupuneri" ....

                    Comment


                    • #11
                      Dar daca tot s-a discutat despre senzorul temperatura lichid de racire atasat si cateva lucruri despre acesta, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by MariusBucur View Post
                        t0rquemada Stiu ca am mai introdus niste erori, tocmai de aia le-am sters dupa ce am bagat mufa la loc.​



                        Nu inteleg ce ti se pare asa aiurea. Mi se pare normal, ca atunci cand ai o eroare a unui senzor, primul lucru pe care il faci este sa verifici senzorul respectiv.
                        Greșit.

                        1. Citești erorile/Interoghezi mașina cu niște scule* de diagnoză
                        2. Ar trebui să cunoști cum lucrează sculele folosite la pct1, măcar la nivel de 3/5, deși e insuficient.
                        3. Ar trebui să cunoști funcționarea unor componente ca să nu mai apară descoperiri : auzeam de la motor un tiuit atunci cand puneam contactul si ... anume de la corpul de acceleratie.
                        4. Ar trebui să cunoști condițiile de apariție ale unor defecțiuni (coduri de eroare)
                        5. Abia după parcurgerea pct. 1+2+3+4, poți trece la verificări cu schema în față

                        Dar scriu degeaba, nici măcar nu știi să scrii corect TCe și mai ales de la ce vine acronimul, în condițiile în care 0,9TCe e apărut în 2012 /!\

                        Succesuri.





                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • #13
                          t0rquemada​ Ok, sunt eu prost, batut in cap, dar din postarile tare anterioare, am ratat eu vreuna, care raspune vreuneia din intrebari? Am crezut ca acest forum este ca sa ne ajutam intre noi. Pana acum in afara de cateva scheme pe care le-a pus Gil26​​ (pt care ii multumesc) nu am vazut nici o umbra de raspuns de la tine. Doar afirmatii de genul, si acum parafrazez, esti prost pt nu stii raspunsul la intrebarile pe care ai venit aici sa le pui.


                          Originally posted by Gil26 View Post
                          MariusBucur , ... cu un tester dedicat Dacia/Renault preferabil CLiP sau macar derivate ale acestuia (ex PyRen /PyClip asta daca si clona aceea este una OK)...
                          Te referi la ceva de genul acesta?

                          Comment


                          • #14
                            Normal că ai ratat

                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            ...ai -40C...mașina îți spune același lucru...
                            Désactivation fonction régulateur / limiteur de vitesse - Température trop basse

                            Și gata. Nu mai ajutăm băbuța să treacă strada (vezi bancul cu Bulă).



                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • #15
                              Plus ca temperatura lichidului de racire se mai afla in alte cateva conditionari din softul injectiei.

                              MariusBucur , mai usurel cu "pianul pe scari", cele cinci puncte /etape detaliate de t0rquemada sunt foarte corecte si asa se procedeaza pentru rezolvarea unor astfel de probleme. Iar referitor la "... Pana acum in afara de cateva scheme pe care le-a pus Gil26​​ (pt care ii multumesc) nu am vazut nici o umbra de raspuns de la tine ..." acestea sunt mai multe de cateva: proceduri de diagnosticare, ce si cum se verifica, scheme electrice, extrase din manualul de service, locatii, pinout cu descrierea pinilor, toate cu adnotari si sublinierile necesare, etc..., iar tangential la acestea chiar tu ai scris:

                              ... Am mai vrut sa verific si firele de la un cap la celalalt dar m-am uitat pe pinout-ul UCH-ului si nu am regasit acele fire. ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google