Originally posted by silviu8601
View Post
1,6 16 Vs 0,9 TCe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Dan_Ionut View Post
Comment
-
Renault n-a facut pana acum motoare pe benzina proaste si nu vad de ce-ar incepe tocmai acum. 16v-ul lui MareOm n-a mers decat cu ulei pus in service, el nu are habar ce anume i s-a pus in masina, pur si simplu nu-l intereseaza, iar motorul merge brici la peste 200.000 km. Casete de directie are vre-o 2 la activ, de chestii prin suspensie nu mai vorbim. Omul a respectat insa regula simpla pe care cei mai multi n-o stiu: finom cu gazul si turatia pana se incalzeste motorul
Motoarele pe benzina de la Renault rezista in general eroic la muuuuulte abuzuri. D-aia n-am eu nici un stres sa merg cu gazul in podea pe la nemti si austrieci, chit ca-mi ia 14% ca popa.
Tubina aia cat o lamaie face multe, inclusiv cuplu maxim la jumatate din turatia 16v -ului, lucru care se simte, inclusiv la consum. Consumul de carte cred c-am dovedit de 'nspe mii de ori ca se poate obtine fara mare stres, deci nu ma indoiesc de consumul comunicat pentru 0.9 tCe. Doar in conditii de forja l-as suspecta sa fie surprinzator de mare pentru asa motor mic.
Amu' io vaz ca discutia o ia catre vulpea cu strugurii acri din partea unor colegi.
Totusi, inca nimeni din noii posesori de 0.9 tCe nu s-a plans de comportamentul putin ciudat putin sub turatia de 2000 rpm, cand motorul are obiceiul sa intre si sa iasa din sarcina cam smucit, in traficul de oras, cand aplici mici corectii de gaz in tr. 2 si 3 ruland cam pe la turatiile respective. Teoria zice ca turbina este in boost deja la 1600 rpm, desi in treptele mari la turatia asta exista un lag apreciabil.
Desi am mai spus-o, ma repet intentionat. Comparatia este injusta, sunt 15 cp si ceva Nm in minus. Corect era sa fie comparat cu 1.6 8v @90cp, pe care il cam bate la toate capitolele, zic eu.
Probabil vom vedea si 1.2 tCe si atunci comparatia are sens, dara agregatul ala bate cam din orice pozitie 1.6 16v @105cp fara drept de apel.
@Cezar: eu am inteles ca te referi la 1.6 16v ca atare, drept urmare m-am simtit dator sa trec in revista calitatile de baza ale acestui motor.
Oldie but goldie
LE > ca tot o dam in offtopic, unul din motoarele aspirate frantuzesti foarte bune si care merita incercat cand se iveste ocazia, este motorul de 1900 cmc montat pe Pejo 205 GTI. In versiunea cu catalizator chiar, cu ''doar'' 122cp, jar mananca si raspunde instant la gaz ca un motor pe carburator.Last edited by dr_mke; 26 December 2012, 00:00.sigpic
Comment
-
Motoarele pe benzina de la Renault rezista in general eroic la muuuuulte abuzuri. D-aia n-am eu nici un stres sa merg cu gazul in podea pe la nemti si austrieci, chit ca-mi ia 14% ca popa.....Amu' io vaz ca discutia o ia catre vulpea cu strugurii acri din partea unor colegi.
Asa ca eu zic sa ne mai calmam si sa asteptam ce vor spune noii posesori de 0.9 pana la anul in vara. Deabia atunci sa vorbim mai multe vrute si nevrute. Sa asteptam parerile lor dupa iarna asta si cand va veni caldura din primavara sa se pronunte daca este sau nu un motor fiabil.
Comment
-
Originally posted by eugenmanea View Postnu stiu dc ai observat,dar in familie am 2 1'4 si un sandel.te deranjeaza ca nu iti poti continua minciunile?activez aici de dinainte sa te gandesti tu sa iti iei masina asa ca lasa nee tu.0.8 trebuie vazut intre 100 si 130 acolo unde sunt intrebuintate 99% din loganuri,nu peste 150 unde au vise umede unii posesori de 16v
Comment
-
Pac si Clat Pe Alex aka Distrigaz cum il stim noi,stim cu totii ca ii da la 1.4 de zace si il las pe el sa spuna cat de periculos este. Sa mai spuna si el cum m-a dus numai cu 180 cu al lui 1.4 de la Tulcea la Bucuresti. Sa mai spuna cum mergem noi la intalniri nationale numai blanaaaa, de la logane 1.2,1.4 si 1.6 cu tot cu alea diesel. Asa ca numai are rost comparatia asta injusta intre 0.9 si 1.6 16v si ca cineva daca ar merge cu logan 1.6 16 v ca viteza de croaziera cu 150 e de domeniul viselor umede.
Comment
-
Mai i-am prins? Cu 185/65/R15 de fabrica)). Asta conteaza, ca si aia 160 pe ceas sunt nereali daca o luam asa. Eu zic cum arata ceasul, mi-a luat 190 pe ceas cu rotile de fabrica, eram fericit. Si i-am prins pe linie dreapta.
Daca iau un 16v de fabrica, cu rotile lui si ii dau 200 pe ceasul sau de fabrica, eu zic ca am mers cu 200, clar. Ca sunt nereali, nu ma intereseaza deloc sincer. Sunt cat mai aproape de realitate avand dimensiunile rotilor de fabrica.
Comment
-
Nu am ce sa comentez despre motoarele Renault,dar eu zic ca pana nu vedem cat ii de fiabil si cum se comporta in timp si km,ii cam aiurea sa facem vs pe aici.Mai ales ca 1.6 16v este scos din peisaj de catre Dacia.Toti producatorii o ard in litraje mici si turbine pentru ca asta ii "moda" acum.Daca producatorii respecta calitatea materialelor nu are importanta cati litri ,mililitri,turbine,compresoare,etc, o sa aiba.
Zicem ca orbul: O sa vedem
Comment
-
Uhm, 1-2-3 minute mai trebuie sa incetinesti din cauza traficului, chiar daca-i noapte mai treci pe langa benzinarii si parcari unde sta Rendorshegu' sau Polizei-u' si te parleste, dar in vara am mers practic etape de aprox 2 ore (fac pauza in general la 2 ore) si cu pedala literlamente in fund. Viteza de croaziera pe autostrada, in general este la 160 kmh pe ceas. In general am noroc sa se si mearga asa, daca toti merg ''legal'' nu fac nota discordanta, asa ca pana acum nu m-am incaltat cu nici un radar p-afara.
Printsecreen cu drumul cel mai lung de asta vara.
Totusi, pentru o turbina nu chiar sanatos sa fie tinuta ''la rosu'' doar de dragul de a rula cu viteza maxima. N-am insa nici o indoiala ca 0.9 tCe poate mentine 140 kmh reali in miez de vara.Attached Filessigpic
Comment
-
Pfffff,,fata de mine chiar ai ars-o nu gluma,ca ai avut si unde. Eu cel mai mult am mers sustinut intre 175-185 de km/h vreo 45 de km,,de la intrarea pe A2 pana aproape de Lehliu Gara. In general pe A2 cand plec la tara sau la Constanta in concedii merg destul de tare..140/150 de croaziera. Daca ma ma iau la depasit vreo coloana de masini sau tiruri ajung si la mai mult ,apoi o las iar la viteza de croaziera dupa ce am depasit coloana.
Deaia am si intrebat mai devreme si as fi curios sa vad cum se descurca un 0,9 incarcat cu bagaje la drum lung si mers relativ tare.
Ca sa numai zic de urcat la munte pe serpentine. Si acolo as vrea sa-l vad in actiune.Last edited by Ivan Marian; 26 December 2012, 01:57.
Comment
Comment