balanel, cu pedala la podea ar trebui sa taie modul ECO.
1,6 16 Vs 0,9 TCe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Normal ca este o diferenta la ture mai inalte.
Jos te ajuta intodeauna ca altfel nu ai pleca dupa loc dar cu cat de apropii de 3000 nu mai este naravasa.
Cu pedala la podea e rau in ambele moduri de functionare chiar daca nu apesi acel buton de sub ea care declupeaza eco, are aceleasi simtome ca diesele cin duci la fund pedala cea de inecare.sigpic
Comment
-
Originally posted by lord_wader View PostCe mi se pare mie interesant e ca 0.9Tce a pierdut in fata DCi 85, ceea ce pare inadmisibil pt o masina cu 5CP in plus si pe benzina. Parca benzina VS diesel era castigatoare la puteri apropiate.
Comment
-
Este foarte dificil de spus daca diesel-ul stock de 90 cp este inferior lui 0,9 TCE.Sa ne gandim totusi ca are cuplu mult mai mare si cum spunea colegul de mai sus il ajuta cutia !Sunt convins ca la drum,la reprize diesel-ul este in avantaj.
Modificat diesel-ul de 1,5 il poti aduce in 130 cp usor cu alta turbina,alt soft etc.,modificari oarecum decente,motorul va rezista o oarecare perioada cu internele stock.
Pe cand motorul de 0,9 cu 3 pistoane sa-l duci in 130 cp la aceeasi cilindree este aproape imposibil,indiferent ce s-ar modifica !
Comment
-
Cutia il ajuta ca e nu are plaja de turatii, nu?
Cum ar putea o cutie lunga ca o zi de posta sa fie prietena cu demarajul?
Am avut eu 6 la fizica, dar asta mi-a ramas in cap
Totusi, la o liniuta trebuie luat in calcul si timpul de reactie, altfel ajungem la concluzii gresite.
Comment
-
@ Cezar, cutia lunga ajuta, atat timp cat motorul are cuplu suficient sa impinga.
Gandeste-te la Porsche, care pana in la inceputul anilor '90 avea cutii de viteze in 4 trepte, desi inca de la jumatatea anilor 70, mai toate masinile de serie avea deja 5 trepte. Sigur, la Porsche era cu totul altceva, motoare boxer de turatie, cu cuplu motor foarte bun, dar obtinut la turatii mari. Viteze mari se obtineau in treapta 4 la peste 6000 rpm - motoarele aveau plaja de turatie mai mare (sigur, nu e cazul la diesel)
La Porsche se schimba din tr.1 in tr.2 pe la 50 km/h. Cu tr. 2 te duci la 80 - 90..... tocmai, fiindca e lunga - dar si motorul are resurse.
La o cutie lunga, acul vitezometrului urca mai pentru o crestere mai mica a turatiei, decat la o cutie scurta. Bineinteles, daca ai cuplu suficient.
Comparatia corecta trebuie facuta intre masinile stock. 1.5 dci 85/90 foarte usor ajunge la 105 PS, prin resoftare si modificand reglajul turbinei originale - dar in cazul asta nu mai poate fi comparat cu 0.9 tce stock
Comment
-
Ideea este ca o cutie lunga nu ajuta motorul.
Loganul 2 0.9 tce are cutia mai lunga decat 1.6 16 v deci are un dezavantaj dar trage destul de bine caroseria dupa el si asa.
Ma intreb cum s-ar comporta un 0,9 cu o cutie de 1,4.
Parca comparam benzinarele nu dci cu tce.sigpic
Comment
-
Originally posted by ion_R5 View Post@ Cezar, cutia lunga ajuta, atat timp cat motorul are cuplu suficient sa impinga.
Gandeste-te la Porsche, care pana in la inceputul anilor '90 avea cutii de viteze in 4 trepte, desi inca de la jumatatea anilor 70, mai toate masinile de serie avea deja 5 trepte. Sigur, la Porsche era cu totul altceva, motoare boxer de turatie, cu cuplu motor foarte bun, dar obtinut la turatii mari. Viteze mari se obtineau in treapta 4 la peste 6000 rpm - motoarele aveau plaja de turatie mai mare (sigur, nu e cazul la diesel)
La Porsche se schimba din tr.1 in tr.2 pe la 50 km/h. Cu tr. 2 te duci la 80 - 90..... tocmai, fiindca e lunga - dar si motorul are resurse.
La o cutie lunga, acul vitezometrului urca mai pentru o crestere mai mica a turatiei, decat la o cutie scurta. Bineinteles, daca ai cuplu suficient.
Comparatia corecta trebuie facuta intre masinile stock. 1.5 dci 85/90 foarte usor ajunge la 105 PS, prin resoftare si modificand reglajul turbinei originale - dar in cazul asta nu mai poate fi comparat cu 0.9 tce stock
Eu schimb la 25-30, unde am deja 3000 rpm.
Din treapta 2 in 3 schimb la 40-50 unde iar am 3000 rpm.
De obicei schimb din 3 in 4 la 40 km/h pt ca are cuplu suficient cat sa nu fie subturata si mai ales sa nu-mi urle in creieri prea tare.
Merg uzual in oras cu treapta a 6 a la 70 km/h, traiectul schimbarii treptelor fiind 1-3-5-6.
Cu toate ca masina are 320 de cai si cuplu mult, in treapta a 5 a la 2000 rpm am 70 km/h
PS: masina are 1270 kg, 320 de cai si cuplu cacalau. Dupa mentalitatea din popor, erau suficiente 2 -3 trepte. Uite, ca nu e asa.
Si inca ceva: porsche era singurul tampit ce avea o cutie de viteze in 4 trepte foarte proasta!Last edited by Cezar; 11 June 2013, 14:02.
Comment
-
Nu cred ca se referea la asta, ci la un mers uzual
"La Porsche se schimba din tr.1 in tr.2 pe la 50 km/h. Cu tr. 2 te duci la 80 - 90..... tocmai, fiindca e lunga - dar si motorul are resurse."
Iti pare ca a intrebat cu cat merge tr 1 si 2?
Merge multicel, pt ca taie pe la 7000 si ceva.
O sa fac azi un video sa-i arat.
Ca o concluzie: o masina usoara, cu putere mare, cuplu mare, are treptele scurte!
Ca mai sunt cativa ce cred ca pot pune pe o masina cu putere un rahat, cuplu un rahat si jumatate trepte lungi, iar apoi sa vezi ca fuge mai tare...
Comment
-
Probabil pe viitor se vor folosi cutii mai multe rapoarte, citisem ca Land Rover apare cu o cutie 9 trepte, probabil automata ca altfel e greu de gestionat daca nu esti camionagiu cu experienta.
Si probabil, rapoartele vor fi scurte, pentru eficientizarea cuplului si a consumului.
Comment
-
Comment