Originally posted by alessandro
View Post
1,6 16 Vs 0,9 TCe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by alessandro View PostAm mai intrebat dar nu a raspuns nimeni. 0.9 TCe are si turbina si compresor cum are fratele mai mare 1.2 TCe ?
Daca gresesc corecteaza-ma tu.
Comment
-
La t=3min 36sec din filmuletul linkat de Octavian in postul #81 se arata turbina ( de fapt turbocompresor se numeste exact ) in stinga cu albastru este compresorul care comprima aerul si-l arunca in cilindri comprimat, in dreapta pe rosu este turbina invirtita de gazele de evacuare, se vede si conducta de ungere a axului care leaga impreuna turbina de compresor.
Motor turbocompreasat clasic. Decit poate un pic optimizat asa de marketing.
Comment
-
Originally posted by alessandro View PostBatalia asta intre 16v si 0,9 se rezolva usor...softati motorul de 0,9 si o sa va jucati cu 16v in ce fel doriti voi.
Deci sa ne limitam numai la motoare stok si nu daca am resofta,daca am umbla,daca am modifica,etc. ca nu isi are rost discutia aici.
Comment
-
Eu nu spun ca motorasul 0.9 TCe nu e OK in felul lui - desi ca o paranteza eu nu mi-as lua un motor in 3 pistoane. (asa o sa se ajunga la motoare in 2 cilindrii si cu 3 turbine)
Insa 1.6 16V este un motor foarte OK. In multe situatii in trafic si in functie de traseu 1.6 16V va "respira" mult mai lejer.
Daca ne gandim la un traseu montan cu multe serpentine, cu urcari si coborari - mai ales vara pe temperaturi de 35 - 40 grade, cred ca 0.9 TCe dupa ce se incinge bine - mai ales ca trebuie tinut sus in ture isi mai pierde din eficienta. Iar frana de motor la 0.9 este mult mai putin eficienta decat la 1.6 16V.
Sigur ca ar trebui sa vorbim despre masinile in configuratie stoc. In caz contrar la 16V nu i-ar trebui nici o resoftare - ar fi suficienta o cutie de SuperNova cum are Alessandro si da distanta la 0.9 TCe cu soft cu tot.
PS: compresorul e cu totul altceva decat turbina. Compresorul e antrenat mecanic de cureaua de distributie sau de lantul de distributie (dupa caz) si are eficienta mult mai buna pe turele joase si nu are lag, comparativ cu turbina. La unele motoare s-a folosit combinatia compresor+turbina pentru a oferi cuplu foarte bun pe intreaga plaja de turatii.
Comment
-
Originally posted by alessandro View Post
Solutia cu turbo + compresor se foloseste pentru puteri litrice mari, 100 CP din 1.2 clar nu se incadreaza. Doi la mana, este foarte scumpa si motorul destul de complex. VW a renuntat la 1.4 170CP (t+c) pentru 1.4 160CP doar turbo. Din moment ce 1.2 115CP e doar turbo pentru ce sa faca varianta mai slaba si cu compresor ? Si de ce doar 100 CP ? Sa nu mai spun ca nu este asa scumpa motorizarea, lucru greu de realizat daca era cum zici tu. E doar ciudata exprimarea aia de pe site-ul Renault, motorul are doar turbo. Daca avea si compresor sigur elaborau si scriau mai mult despre el.
PS - 1.2 TCE 115 CP e ideal. Daca urmatoarea masina o sa fie noul Logan, clar o sa fie echipat cu motorul asta (presupun ca o sa fie adaugat in lista de optiuni in viitorul apropiat).'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
Comment