1,6 16 Vs 0,9 TCe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Stim toti ca pentru a avea putere si zvac de la un aspirat trebuie sa stai cu el in ture, si sub 3 mii nu poti sa-i ceri nimic, abia de la 4 mii depasesti in scurt. La un turbo tocmai asta e confortul, ca are o repriza mai buna pe ture mai mici si unde tu cu aspirat tre sa retrogradezi el poate rula in aceeasi treapta la turatie mai mica ajutat de cuplul putin mai mare in aceeasi plaja.
    Comparatia asta dupa parerea mea reflecta defapt gusturile si posibilitatile fiecaruia, turbo cu aspirat ambele pe benzina.
    De unde stiti ca vor tremura toate pentru ca sunt in 3 pistoane ?
    Visati umed la motoare si turbine pe 1.4 si 1.6, atunci uitati-va la alte clase de masini, nu la low cost.
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • #47
      Daca tot vorbim de Dacia Logan II nu credeti ca ar fi mai util de comparat cele doua motoare pe benzina disponibile 1,2 și 0,9?
      Si nu mă refer la putere ca acolo lucrurile sunt clar în favoarea celui de 0,9, ci la costuri (diferenta dintre ele este de 1100 euro), zgomot, fiabilitate etc

      Comment


      • #48
        Samy sa stie ca mie imi place mult mai mult cum se misca 1.6 16 vulve.
        Asta micu e anemic in turatii scazute. De unde sa se scoata putere daca nu dintr-un turbo mai maricel cu lagul aferent.

        @yogi: diferenta o percepi tu, cumparator al masinii. Daca vrei ceva mai multa putere, dai diferenta de bani. Daca nu, nu cam scumpi 15 cai in plus, dar asta e oferta ce sa-i faci...

        Comment


        • #49
          Eu am incredere in dci 90. E mai slab cu o secunda pe 0-100 decat tce 90 din ce am vazut pe site-ul francez dar sigur se misca foarte fain. Viteza maxima 173 vs. 175 (tce 90)...
          4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

          Comment


          • #50
            Diferenta intre 0.9 si 1.5 este de 1400 euro!!!!
            Cine isi cumpara Dacia ma indoiesc ca se uita la 0-100 si top speed.
            Cel putin eu cand am cumparat-o, nici nu m-am uitat la 0-100 si viteza maxima, pt ca stiam din start ca nu poate, avand motorase mici
            Nu cred ca exista un cumparator de Dacia care pune in balanta 0.9 cu 1.5 tinand cont de 0-100 si viteza maxima.
            Cumparatorul de Dacia se uita strict la cost per km, de la achizitie, consum la intretinere.
            De ce sa dau mai mult pe diesel cand 0.9 are un consum mediu de 5.3, iar un dci 90 de doar 3.9. Diferenta este de 1.4L/100 km, iar diferenta de pret este de 1400 euro.
            Sa spunem ca benzina=motorina, asta inseamna un cost de 1.4 euro x 1.4l/100 km = 1.96 euro castiga dieselul pe 100 km.
            Deci, ca sa amortizez diferenta de achizitie de 1400 euro trebuie sa parcurg 72.000 km, nepunand la socoteala intretinerea usor mai scumpa. Sa rotunjim si sa zicem 80.000 km.
            Cine iese castigator? De la performante la cost per km?

            Mai repede as lua 1.5 75, ca ala se amortizeaza in 40.000 km, comparativ cu cel de 90, diferenta intre ele fiind de 600 euro!!!
            Sau daca ma uit bine bine la cost per km si nu ma intereseaza deloc cum se misca cosmelia, 1.2 cu gpl - 9400, cu un consum mediu de 7.7 gaz, adica vreo 4 pe benzina. Cam ca un diesel, dar mai ieftin la achizitie cu 1200 euro.
            Last edited by Cezar; 22 December 2012, 06:26.

            Comment


            • #51
              Singura necunoscuta pentru mine este consumul la 0.9 tCe la drum intins, regim de condus rapid/energic, capitol la care ar putea furniza o surpriza negativa. Consumul instant pe acceleratie cu pedala la podea este mai mare decat la 1.6 16v montat pe caroseria de Laguna/Megane. In afara de lipsa de cuplu la demaraj daca nu sunt mentinute ~2000 rpm, motorasul asta-i chiar energic.

              Pentru felul in care folosesc eu masina, nu este indoiala ca as alege (desi nu sunt fan diesel) dCi 90 cp. Daca ar fi disponibil 1.2 tCe, nu s-ar mai pune problema sa aleg dieselul.

              Pana una alta, 1.6 16v bobineaza cu succes kilometri la greu
              sigpic

              Comment


              • #52
                Am mers cu sandero cu motorul de 0,9 trage bine in treptele mici dar sa mergi cu a 5-a la 90km/h si sa intri in depasire nici o sansa, pe cand a mea zburda 1,6 16v e5

                Comment


                • #53
                  In treapta a 5-a nu am apucat sa fac reprize, am fost prea ocupat cu 0-1000 m, unde am ajuns cu tr. 4 aproape in limitator si mi-a parut foarte buna acceleratia pana la 160/165 kmh.

                  Daca la un motor turbo ii lipesti pedala de accelaratie de podea cu viteza luminii, indiferent cilindree, te alegi cu un lag de 2-3 secunde. Oricum am sa trec din nou pe la Showroom pentru un drive-test mai ''detaliat''.

                  1.6 16v nu este un motor gurmand, exista doar soferi care nu stiu exploata corect plaja de cuplu/turatie. Ultimul consum urban a fost 9.1%, Vmed 20 kmh, facut pe 200 km, in Timisoara. Zic ca-i mai mult decat bun pentru un motor pe benzen de ~100cp. In mediul asta, 0.9 tCe ar trebui sa aiba in consum mai mic, sesizabil clar !

                  Alta intrebare am eu. Nimeni n-a spus ca motorasul asta se incalzeste de la rece foarte rapid acum iarna. Avantaj major in oras, atat de confort, cat si de consum/fiabilitate.
                  sigpic

                  Comment


                  • #54
                    0,9 are si turbina si compresor precum 1,2 ?

                    Eu mereu o sa prefer motoarele care livreaza cuplul liniar.
                    Am mers si cu big turbo si ma lasa rece senzatia de boost in comparatie cu liniaritatea unui atmosferic de cilindree mare.

                    Sent from my GT-B5330 using Forum Runner
                    Last edited by alessandro; 22 December 2012, 11:16.

                    Comment


                    • #55
                      exact ce ziceam, chestii strict in functie de gust, eu nu as alege dci de 90 cp daca as avea buget de asa ceva, mai degraba as schimba masina pentru ca nu mai e low cost sa dai 12 mii pe un logan...
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • #56
                        Cel putin ciudat, sau poate nu gasim un site cu informatii corecte.

                        Cam peste tot unde m-am uitat Renault Clio 0.9 apare mai usor decat noul Logan 0.9 si mai lent la acceleratie (12,2 sec Clio vs 11,1 sec Logan).

                        Ce nu se pupa aici...?

                        Comment


                        • #57
                          Cutia de viteze

                          Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                          Comment


                          • #58
                            Am facut drive test cu Sandero si Clio nou, nu e nici o diferenta la rapoarte.
                            Are Loganu 0.9 alte rapoarte decat Sandero? N-as crede.

                            Comment


                            • #59
                              Clio nou de 0.9?

                              Comment


                              • #60
                                Clio nou 0.9, lansarea a fost la o saptamana dif fata de Sandero 0.9 daca nu ma insel.
                                D-aia zic ca rapoartele sunt aceleasi si nu cred ca la Logan au pus alte rapoarte sa scoata demaraj mai bun decat Clio 0.9 )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google