If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
PS - 1.2 TCE 115 CP e ideal. Daca urmatoarea masina o sa fie noul Logan, clar o sa fie echipat cu motorul asta (presupun ca o sa fie adaugat in lista de optiuni in viitorul apropiat).
... ideal o să fie când o să treacă testele interne de fiabilitate !
O.K, noi suntem ruda mai săracă a Renault-ului, dar v-aţi întrebat de ce motorizarea aceasta de 1,2 TCe nu se regăseşte nici măcar pe noul Renault Clio ?
Dacia a scos din rahat grupul Reno-Nissan. Imaginea de marca solida, simpla, fiabila nu va fi compromisa asa cu una cu doua, c-un motor nefiabil. Sunt sigur de asta.
Dacă lucrul acesta îl recunosc şi francezii, vă daţi seama că în realitate lucrurile stau chiar şi mai bine pentru Dacia.
Eu altceva vroiam să subliniez, acela că fiind oarecum la început pe curentul acesta downsizing, mai sunt încă multe de pus la punct.
Exact cum şi pentru ceilalţi producători este dificil să scoată o maşină la dimensiunile, nivelul de dotări şi mai ales preţul Logan-ului, tot aşa şi pentru Renault va mai trebui să treacă ceva timp să se perfecţioneze cu noile motoare turbo pe benzină.
Orice motor nou-noutz are anumite ''boli ale copilariei'', asta-i clar. Se pare totusi ca sta mult mai bine la capitolul asta fata de 1.2 TSI de la FauVe. Renault face motoare turbo foarte bune de multi ani, sa nu uitam asta.
Mecanic nu cred ca vor probleme, doar la anumite ''periferice'' ma astept sa fie cu surprize. Vom vedea in maxim 1-2 ani cum sta treaba.
1.2 tCe mi-as lua maine pe un Sandero Stepway albastrel.
Crăciun Fericit tuturor !
PS : pe de alta parte, comparatia mi se pare injusta. Eu compar motorul asta cu 1.6 8v @90cp. In aceiasi oala cu 1.6 16v as pune 1.2 tCe.
Cred ca in comparatie ar trebui tinut cont
- cum se descurca cele 2 intre 2,000 ture si 4,000 pentru ca acolo faci cam 90% din kilometri. 0-100 si viteza maxima e asa pentru confortul psihic- de cate ori te lovesti de acesti parametrii in exploatarea de zi cu zi
- costuri de exploatare. 0.9 are avantajul ca e pe lant, dar 16v are avantajul ca si-a dovedit fiabilitatea
- consum ca aici ii e cel mai greu oricarui voinic
Una peste alta 16v e un motor conceput prin anii 95 cu distributie fixa si pe curea vs un motor nou nout.
Din cate stiu eu vanzarile Dacia pe acest motor au fost destul de slabe pentru ca Prestige ul cu acest motor deja sarea de 10,000 si se apropia 'periculos de mult' de concurenta care ofera ceva mai multe.
Ar fi fost totusi o treaba asa cum au mentinut in productie ptr Dacia 1.6 8 v ala antic vechi si de demult, sa fim mentinut cativa ani si 16 v u. Dar probabil costurile de productie sunt ceva mai mari la 16v si pretul ar fi trebuit sa fie apropiat de 0.9 rezultand astfel o canibalizare, altfel nu imi explic.
Iti spun eu,,multi nu au luat motor de 1.6 16 v de frica consumului mare. Pe multi,foarte multi i-am auzit sa vorbeasca despre asta cand i-am intrebat de ce nu au luat un 16V in loc de 1.4 sau 1.6 normal.Le-a fost frica de consum.
Dar cine l-a cumparat a avut numai de castigat.
Am mai zis,eu am testat motorul 0.9 de pe sandero si este destul de ok pt ceea ce ofera. Ideal este pt oras,iar la drum lung as vrea sa vad cum se comporta in depasiri si viteze mai mari 140/150 la ora si incarcat cu bagaje,adica cum merg eu de obicei in afara capitalei.
Last edited by Ivan Marian; 24 December 2012, 16:46.
Cine nu a cumparat 1.6 16v n-a avut bani. Punct.
Ce povesti nemuritoare despre consum si altele...
Era diferenta de aproape 2000 euro intre 1.4 si 1.6. Cine isi ia masina de 8000, 2000 sunt foarte multi. Cel putina asa a fost in cazul meu...
Incarcat cu bagaje 0.9 cred ca se descurca ceva mai bine, datorita minciunii turbinei.
Adica eu am mers pe dealul negru cu Smartul si chiar n-a prea simtit. Asta e avantajul turbinei pe motoarele mici: te minte frumos, insa iti da un confort psihic excelent.
Am mai zis,eu am testat motorul 0.9 de pe sandero si este destul de ok pt ceea ce ofera. Ideal este pt oras,iar la drum lung as vrea sa vad cum se comporta in depasiri si viteze mai mari 140/150 la ora si incarcat cu bagaje,adica cum merg eu de obicei in afara capitalei.
Plimba bre ursu cu viteza ta mai mare 150 in afara localitatii- vezi ca iti creste nasul ca la Pinocchio.
De la a merge odata de 2 ori la a 'merge de obicei cu peste 150' e cale luuunga
Eu nu prea reusesc cu o masina de 250 de cai sa merg cu viteze asa mari, pt ca nu prea ma simt in siguranta. Poate doar pe autostrada, insa in rest sa te fereasca sfintii...
Depinde Cezare, prin partea voastra se merge mult mai incet pe drumurile nationale/europene. Aici in zonele de campie si cea mai rabla masina merge cu 120 kmh in afara localitatii. Nu-i nimic deosebit sa mergi intr-un ''stol'' de 3-4-5 masini care ruleaza cuminiti la 140
Cu simtitul in siguranta iara-i totul relativ, eu nu ma simt in sigurana nici la 80 kmh cand de pe contrasens imi tot vine o coloana care nu se mai termina de 5 minute. La un moment dat va veni si idiotul din cauza caruia trebuie sa pun frana si sa ma lipesc de parapet, sa nu ma ia cu el in depasire
Oricum, cele 3 doze de Pepsi c-o lamaie se achita mai mult decat onorabil de sarcina si mi-s destul de sigur ca se va vinde mai bine decat 1.2 16v. Confortul in utilizare este incomparabil mai bun.
Plimba bre ursu cu viteza ta mai mare 150 in afara localitatii- vezi ca iti creste nasul ca la Pinocchio.
De la a merge odata de 2 ori la a 'merge de obicei cu peste 150' e cale luuunga
Eu nu stiu ce te freaca pe tine grija cu cat merg eu cu loganul meu in afara localitati. Asa ca mergi cum poCi cu kia ta pro ceed si lasa-neeee pe noi cu ligheanele in pace.
Poate ai treaba pe forum Kia si te retin eu cu viteza mea de 150 la ora
La urmatorul OFF ai report..postul tau ma vizeaza direct si nu are nici o legatura cu titlul topicului.
Ps,,Dr_Mke o alearga de o gaseste dr@cii pe autostrazi in Ungaria si in tara cu viteze muuult mai mari de 150 si a si pus multe filmulete cu vitezele lui pe YouTube si nu a mai patit nimic cu ea. Vii tu cu Kia ta si o dai in balarii ca de obicei. Asa ca lasa-neeeeee !
Last edited by Ivan Marian; 24 December 2012, 19:40.
fiti ma mai buni ... macar acum... trecem cu vederea de data asta ... schimbati directia discutiei sau o sa va petreceti sarbatorile cu familia si nu pe forum...
Iti spun eu,,multi nu au luat motor de 1.6 16 v de frica consumului mare. Pe multi,foarte multi i-am auzit sa vorbeasca despre asta cand i-am intrebat de ce nu au luat un 16V in loc de 1.4 sau 1.6 normal.Le-a fost frica de consum.
Dar cine l-a cumparat a avut numai de castigat.
Am mai zis,eu am testat motorul 0.9 de pe sandero si este destul de ok pt ceea ce ofera. Ideal este pt oras,iar la drum lung as vrea sa vad cum se comporta in depasiri si viteze mai mari 140/150 la ora si incarcat cu bagaje,adica cum merg eu de obicei in afara capitalei.
Fa un sondaj si ai sa vezi ca majoritatea nu si-au luat 1.6 16V pt ca nu au avut bani mai multi.
Daca aveam buget si era varianta de 1.8 turbo, aia mi-o luam.
Iti propun sa pui si o rulota dupa el si sa faci depasiri.
Are 90 cp pe 1100+ kg.
90 cp<105 cp.
Si cuplu mai mic, la ce te-ai astepta oare?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment