Cred ca cineva care ar dori sa isi ia un Logan nou, pe benzina, si dispune in jur de 10000 euro, s-ar putea gandi sa aleaga intre variantele amintite mai sus.
La nivelul de echipare Laureate, care mie mi se pare ca este minimul de bun simt in materie de dotari, masina costa 9400 euro (1.2 16V GPL), respectiv 9800 euro (0.9 TCE).
Comparand obiectiv cele 2 modele, eu am ajuns la concluzia ca ele sunt absolut similare, astfel ca, real, cineva pus in situatia de a alege, cred ca se va putea decide foarte greu.
Ce ziceti, il ajutam pe ipoteticul client sa se hotarasca?
Din punct de vedere al costurilor, avem cost de achizitie aproape similar.
Mai departe, in ceea ce priveste intretinerea, avem consum si revizii.
La consum, 1.2 consuma mai mult, dar combustibilul e mai ieftin (gaz), iar 0.9 consuma mai putin, dar combustibilul e mai scump (benzina). Consider ca sunt costuri similare si aici.
Reviziile, putem spune ca sunt mai scumpe la 0.9 TCE (ulei mai scump, probabil si filtru de aer mai scump, pentru a proteja turbina), dar avand distributia pe lant, costul se compenseaza cu cel mai redus al reviziilor la 1.2, dar la care periodic trebuie inlocuit kit-ul de distributie. Consider remiza si aici, si da, am luat in considerare si filtrele sistemului GPL.
Mai avem 2 puncte foarte importante: performante si fiabilitate.
Performantele eu nu consider ca sunt foarte diferite. Desi motorul de 0.9 TCE are cuplu mare la turatie mica, si putere mai mare, are o cutie de viteze foarte prost etajata, ceea ce ii ia tot elanul. Pe cealalta parte, modelul de 1.2 are o cutie de viteze etajata scurt, asa cum trebuie, si exploateaza la maximum resursele motorului.
Fiabilitate. Aici comparam un model clasic, aspirat, cu fiabilitate dovedita, cu unul turbo, la care exact aceasta solutie tehnica moderna, turbina, poate constitui punctul lui slab. Pe cealalta parte, cel de 1.2, fiind alimentat cu gaz, ii scade si lui din cauza asta intrucatva fiabilitatea.
Mai departe ce mai putem socoti? Pentru cine vrea mai multa performanta, se poate vorbi de chiptuning. Aici, aparent, este favorizat cel de 0.9, care castiga mai mult decat aspiratul, in urma operatiunii. Spun aparent, pentru ca ceea ce se castiga la capitolul performante, este pierdut la capitolul fiabilitate.
In concluzie, eu nu pot decide din comparatia celor 2 variante de Logan, pentru cineva care ar dori o eventuala achizitie, care ar merita mai mult. Pur si simplu am impresia ca la fiecare capitol, comparatia celor doua se soldeaza cu remiza.
Voi ce parere aveti, ce ati alege, si de ce? Am rugamintea sa discutam strict intre cele 2 variante la care am facut referire.
La nivelul de echipare Laureate, care mie mi se pare ca este minimul de bun simt in materie de dotari, masina costa 9400 euro (1.2 16V GPL), respectiv 9800 euro (0.9 TCE).
Comparand obiectiv cele 2 modele, eu am ajuns la concluzia ca ele sunt absolut similare, astfel ca, real, cineva pus in situatia de a alege, cred ca se va putea decide foarte greu.
Ce ziceti, il ajutam pe ipoteticul client sa se hotarasca?
Din punct de vedere al costurilor, avem cost de achizitie aproape similar.
Mai departe, in ceea ce priveste intretinerea, avem consum si revizii.
La consum, 1.2 consuma mai mult, dar combustibilul e mai ieftin (gaz), iar 0.9 consuma mai putin, dar combustibilul e mai scump (benzina). Consider ca sunt costuri similare si aici.
Reviziile, putem spune ca sunt mai scumpe la 0.9 TCE (ulei mai scump, probabil si filtru de aer mai scump, pentru a proteja turbina), dar avand distributia pe lant, costul se compenseaza cu cel mai redus al reviziilor la 1.2, dar la care periodic trebuie inlocuit kit-ul de distributie. Consider remiza si aici, si da, am luat in considerare si filtrele sistemului GPL.
Mai avem 2 puncte foarte importante: performante si fiabilitate.
Performantele eu nu consider ca sunt foarte diferite. Desi motorul de 0.9 TCE are cuplu mare la turatie mica, si putere mai mare, are o cutie de viteze foarte prost etajata, ceea ce ii ia tot elanul. Pe cealalta parte, modelul de 1.2 are o cutie de viteze etajata scurt, asa cum trebuie, si exploateaza la maximum resursele motorului.
Fiabilitate. Aici comparam un model clasic, aspirat, cu fiabilitate dovedita, cu unul turbo, la care exact aceasta solutie tehnica moderna, turbina, poate constitui punctul lui slab. Pe cealalta parte, cel de 1.2, fiind alimentat cu gaz, ii scade si lui din cauza asta intrucatva fiabilitatea.
Mai departe ce mai putem socoti? Pentru cine vrea mai multa performanta, se poate vorbi de chiptuning. Aici, aparent, este favorizat cel de 0.9, care castiga mai mult decat aspiratul, in urma operatiunii. Spun aparent, pentru ca ceea ce se castiga la capitolul performante, este pierdut la capitolul fiabilitate.
In concluzie, eu nu pot decide din comparatia celor 2 variante de Logan, pentru cineva care ar dori o eventuala achizitie, care ar merita mai mult. Pur si simplu am impresia ca la fiecare capitol, comparatia celor doua se soldeaza cu remiza.
Voi ce parere aveti, ce ati alege, si de ce? Am rugamintea sa discutam strict intre cele 2 variante la care am facut referire.
Comment