Motor Logan 2 (1.5 DCi) Vs. Logan 1 (1.5 DCi))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Felicitarile mele. Pai asa vorbeste un olimpic la fizica?
    Originally posted by pilifida View Post
    Asta mi se pare ciudat - comparativ cu 1.5-ul de pe duster de 110 CP - motorul de pe stepway accelereaza mult mai bine, dar nu tine la viteze mari. La duster i-am dat 195 km/h si in jurul la 160 km/h accelera chiar bine. Nu inteleg de unde diferenta asta negatica la viteze mai mari.
    Daca tot esti olimpic la fizica, de ce ne intrebi pe noi. Asta e o problema foarte simpla, nu?
    Nu tine decat de: rezistenta la inaintare, greutatea (forta), forta de frecare, puterea si cuplul motorului, cutia de viteze, etc.
    Nu ar trebui sa fie dificil pentru tine.

    Ampt: lasand la o parte gluma, aia 20 de cp vor face diferenta la 160 km/h. Colegul nostru olimpic la fizica, nu a tinut cont de acest lucru. Dar la vitezele de 160 km/h exista niste forte care se opun inaintarii si pentru asta ai nevoie de horspowa.
    Daca la 100km/h, sandero stepway foloseste 50 cp ca sa inainteze masina aia (e vorba doar de inaintat!), ca atat are nevoie pentru a invinge fortele care se opun inaintarii, la 160 km/h poate are nevoie de 110, si daca nu ii are...hatza hatza...

    @pilifida: de fapt, asta ar fi un exercitiu bun pentru tine. De ce nu faci niste calcule?
    Sa vedem sandero ce forte are de invins la 160 km/h si de cati cp ar avea nevoie pentru a accelera, si similar pentru duster. Bineinteles, in c.i. (conditii ideale, stii tu).
    Last edited by Pacco; 19 June 2015, 11:01. Reason: Automerged Doublepost
    sigpic

    Comment


    • mr. iti zic doar forta de rezistenta a aerului este jumatate din produsul densitatii aerului,coeficientul lui de rezistenta,viteza automobilului la patrat si suprafata transversala maxima. e bun?
      poate imi zici si mie cat e forta de frecare sa vedem ce stii ) si unde exact pe pamant acceleratia gravitationala are cea mai mare valoare
      sigpic

      Comment


      • Nu suntem la ora de fizica.Pot cauta si eu pe google, stai linistit, si eviti intrebarea mea. Nu te-am intrebat de nu stiu ce formula. O sa iti fac lucrurile mai simple.
        Ai masina x care se deplaseaza cu viteza v= 160 km/h.
        Pe mine ma intereseaza sa stiu puterea de care are nevoie pentru a unvinge rezistenta la inaintare.
        Rezistenta la inaintare se calculeaza astfel: 1/2 * densitatea aerului (1.225 kg/cm3)* Cx (pe care il iei din datele tehnice) * v2( viteza auto la patrat) * A (aria supraf transversale maxime, pe care o iei din datele tehnice). Rezistenta la inaintare o notam cu R.
        Asadar puterea de care are nevoie masina ca sa invinga rezistenta la inaintare la 160 km/h, adica sa accelereze, este P= R * v.
        Last edited by Pacco; 19 June 2015, 11:53.
        sigpic

        Comment


        • Si eu ce am zis? am zis doar rezistenta aerului. Puterea oficial este lucru mecanic/timp adica forta x distanta/timp (care = viteza), deci pentru a inainta, puterea masinii trebuie sa fie mai mare decat Forta de rezistenta x viteza de deplasare. Si stai linistit ca nu cauta nimeni pe google. Desi ai putea cauta daca nu stii o amarata de forta de frecare dar dai definitii de influente, cand aici se discuta la feeling. Daca vrei sa ne mai zici si cum iti calculezi acceleratia, ca tot ne apucam de parametrizarea condusului masinii )) - iti dau un pont: e cu derivate
          sigpic

          Comment


          • Duster de 110 are cutie scurta in 6, turatie mult mai mare decat sandero dci, implicit si putere mai mare la aceiasi viteza de deplasare in ultima treapta.

            Comment


            • @pilifida: off...nu stiam ca fizica se face pe "filing". Wtv
              Uite, te-a luminat hasserro. Se pare ca nu e feeling.
              sigpic

              Comment


              • Da. a raspuns fara sa faca pe desteptul si fara sa se dea mare cunoscator in subiecte pe care nu le stapaneste. Cat era acceleratia aia totusi? Si la nivel macro cutia de viteze nu tine de fizica, ca altfel ai zice ca tot cea ce ne inconjoara tine de studiul acestei materii - inclusiv fulgerul caruia ii zici fenomen METEOROLOGIC si nu FIZIC. Exact si cutia de viteze tine de DOMENIUL AUTO si poti sa fi doctor in fizica si sa nu ai habar de ce e pe acolo. Asa ca data viitoare lasa impresiile si da raspunsuri pertinente
                Last edited by pilifida; 19 June 2015, 13:10.
                sigpic

                Comment


                • Ioi. Right in da face .
                  Cutia de viteze nu tine de fizica, tine de mecanica si nicidecum de domeniul auto (nu stiu ce materie e aia, domeniul auto, eu nu am facut-o). Dar, ai lipsit la prima lectie de mecanica se pare. Te rog, lasa-ma sa iti reamintesc: Mecanica este o ramură a fizicii care studiază modul în care se schimbă poziția corpurilor, schimbare numită mișcare mecanică. (wikipedia)
                  sigpic

                  Comment


                  • scuza-ma tine de organe de masini, mecanic e impropriu-zis intr-adevar. Faceam referire la "mecanica" - adica pseudonimul reparatiilor auto si nu la mecanica - obiect de fizica (similar cu optica si termodinamica). Ma gandesc ca te-ai prins la ce ma refeream dar nah... iar ne dam destepti cu definitii de SEMANTICA (caut-o si pe asta pe wikipedia si vezi exact ce inseamna). Si exact aia ziceam, ca fizica se aplica peste tot la nivel MACRO, (poate nu ai inteles asa ca iti mai explic o data) - dar studiul efectiv al miscarilor din cutia de viteze (ca vorbim de ea) se face la ORGANE de MASINI. Altfel daca tu cazi in cur' te duci la un profesor de fizica sa iti arate dinamica organelor "dinlauntrul" tau sau te duci la doctor (MEDICINA)?? Si la doctor ii zici ce ai sau ii zici ce energie potential gravitationala ai avut fix inainte sa cazi - ca deh caderea e un fenomen FIZIC? (Hai caut-o si pe asta pe wiki - energia potential gravitationala e energia unui corp situat la o anumita inaltime) - da-mi formula ei daca esti asa fizician
                    sigpic

                    Comment


                    • Wtv. Propun sa revenim la topic, before we primim warn. Suntem offtopic, ascult Bach si sunt prea calm sa ma cert cu tine.
                      As- Salamu Alaykum!
                      sigpic

                      Comment


                      • - daca vroiai sa nu iei "ban" intelegeai ce am vrut sa spun prin mecanica [AUTO] si nu mai rastalmaceai sensul cuvantului. Da banuiesc ca oricum stiai chestiile alea de frecare, energie cinetica, cat e acceleratia si apreciezi si bataia vantului cand mergi pe autostrada astfel ca, in timp ce masina se chinuie sa accelereze stii exact cati mm sa apesi pe acceleratie ca sa ajungi la urmatorul copac in 7,3 secunde. La tine comparatia intre 2 masini nu are nicio necunoscuta din moment ce cunosti pe de rost toate angrenajele existente in cutiile de viteze ale fiecarui automobil, cat si masa (!) fiecaruia in parte (chestiuni de fizica elementara-pe care si un posibil absolvent de profil uman care citeste forumul, ar trebui sa le stie). Logic
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by pilifida View Post
                          Singura mea dezamagire a fost consumul ridicat la 130 la ora - de vreo 6 la suta, fata de 90 la ora cand consuma 3.5. Am crezut ca e facuta sa consume ok (un 4 la suta) si la viteze normale de autostrada, dar se pare ca m-am inselat. Asta e, noroc ca nu avem autostrazi
                          Acolo nu e deloc vina motorului, un clio 4 cred ca sta mai bine la capitolul asta.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • Citind pe aici am o nelamurire...intentionez sa imi cumpar un logan diesel...inca nu m-am decis daca berlina sau mcv. O sa il folosesc pt mers la servici cam 14 km/zi dus-intors si ocazional in afara localitatii pt maxim 10.000 km/an. La ritmul asta de utilizare sunt probleme cu filtrul de particule? Nu vreau benzina pentru ca nu mai exista motorul de 1.6 si de 0.9Tce nu prea am incredere. Eu intentionez sa tin masina 10-12 ani.

                            Comment


                            • Fiabilitatea unui 0.9 a fost dovedita de stoicanu, membru al forumului.
                              Cu schimburi de ulei dacia oil la 20.000+ km i-a picat lantul de distributie la ~100.000 km in conditiile in care masina aia a trecut prin multe greutati, ture pe rosu de la 0 km, liniute, ture fara numar .
                              Daca faci schimburile la 10-15.000 km cu un ulei mai bun decat dacia oil, nu cred sa ai probleme cu 0.9.

                              Pentru ce vrei tu, nu se preteaza diesel.
                              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                              Comment


                              • Trebuie avut grija la diesel sa ii cureti filtrul de particule ( macar o data la 2-3 saptamani ). Eu de exemplu folosesc masina mai mult in oras, insa la 2 saptamani, ies la un drum de 60 km in care o turez de-i sar fulgii. Daca nu il cureti, se simte ca masina se ineaca prin oras sau merge in suturi. Dieselul merge si in oras, daca stii cum sa mergi cu dansul. Chiar daca faci km putini...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google