If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Asa tind si eu sa cred...ca luminile de zi merg ca si faza scurta...ideea e sa te faci vazut/sa sari in ochi... si par mai puternice decat faza scurta pe timp de zi!
Acuma daca te opreste un purtator de "basca" si o da in diverse...cine stie ce iese...
Din moment ce eu am lumini de zi nu vad rostul fazei scurte pe timp de zi.
Eu nu am avut probleme pana acum legat de lumini pe timp de zi si nu am folosit nici o data faza scurta ziua.
Foarte rau. Pe drumurile europene din toata Europa plus autostrazi, legea spune sa folosesti lumina de intalnire ziua, adica faza scurta. Pe drumuri judetene pot merge cu luminile stinse, desi e bine sa le ai pornite tot timpul. De aia cand mai merg cu ceva viteza si bag tare pe langa un tir, parca se vede ceva in departare. Mda sunt cei care nu dau drumul la faza scurta. Cei care o au pornita se vad de la o distanta mai mare. Aici e buba. Esti vazut de ceilalti participanti in trafic de la o distanta mai mare. Doar nu-s aia nebuni sa dea o asemenea lege.
Last edited by Archangel80; 5 September 2013, 16:50.
Luminile de zi , tin rolul fazei scurte (lumina de intalnire)
La nivelul Uniunii Europene s-a hotarat ca toate masinile noi comercializate in spatiul uniunii sa fie echipate cu lumini de zi.
Ce inseamna asta?
Stiti ca, acum, folosirea luminilor de intalnire (faza scurta) este obligatorie in afara localitatilor. Comisia europeana spune insa ca folosirea luminilor reduce numarul accidentelor rutiere, asa ca a hotarat ca masinile sa aiba lumini speciale, active in timpul zilei, permanent.
LED Toate masinile noi vor avea lumini de zi. E deja obligatoriu. Asadar, producatorii sunt obligati sa monteze asemenea lumini, care nu pot fi oprite de sofer. Ele se aprind automat, la pornirea motorului. De ce sunt necesare? In primul rand pentru ca soferii sa nu mai “uite” sa circule cu luminile aprinse si in al doilea rand pentru ca aceste lumini consuma mai putina energie decat faza scurta a masinii.
Nu le confundati cu LED-urile, deja prezente pe modelele marcilor premium! Aceste lumini, pe care le vom intalni pe fiecare masina produsa de acum incolo sunt unele traditionale (cu becuri) si nu ar trebui sa coste in plus. Acele linii de LED-uri de care abuzeaza Audi, tin locul acestor lumini de zi, dar vor ramane probabil doar in echiparea masinilor scumpe, premium, pentru ca sistemele sunt mai costisitor de produs.
Last edited by jelly; 5 September 2013, 17:02.
Reason: Automerged Doublepost
LED Toate masinile noi vor avea lumini de zi. E deja obligatoriu. Asadar, producatorii sunt obligati sa monteze asemenea lumini, care nu pot fi oprite de sofer..
si uite asa, pornesc pozitia (nu faza scurta), asa se sting DRL, dar nu se aprinde nici faza scurta.
iar pe timpul zilei abia abia daca este sesizabil la o distanta mare, fata de DRL sau faza scurta.
mi se pare o idee superba DRL-ul. nu de putine ori am dat peste soferi care pe timpul zilei, cand era ceata mergea fara lumini pornite (masini vechi, fara DRL).
Obligativitatea drl-urilor are alt scop (daca aveti curiozitatea puteti lectura normativele UE si mai ales notele de fundamentare ale acestor normative adoptate) - haideti va rog sa revenim la subiect - ca astea nu sunt probleme tehnice nicicum - ca altfel ni se inchide si aici mustaria si ...
Hello,
1. Acum ceva timp ziceam ca am prob cu aerul conditionat, imi intra miros de benzina uneori, am fost in service a puricat-o ... nimic concludent.
2. O alta problema pe care o aveam este cea cu radio care pierde semnalul (de parca as intra si iesi din tunel..) s-a pus pana acum 2 variante de soft pe el.. cred ca il schimb pe garantie...
si a 3-a problema, daca am farurile aprinse si dau semnal de stanga (uneori) mi se sting farurile si trece automat pe farurile de zi, ca si cum as fi oprit faza scurta (se stinge si martorul din bord). am fost in service, a dat comanda de alta maneta... astept sa vina sa o schimb...
Un prieten are logan 2 0,9 de prin luna Iulie parca.
Acum vreo 2 zile am fost la el si mi-a "raportat" alta problema. Cand i-a de volan stanga un sfert de tura se aude un clampanit/clantanit. Am zis ca o fi de la maneta de semnalizare, din ce mi-a zis el, dar cand am ajuns la masina am constatat ca aia nu are nici o treaba. Asa ca defect ar putea fi sistemul de blocare al volanului. Acum are o programare in service si asteptam verdictul.
Un Verdict...E JALEEEE cu astia.
A fost ieri la un service Meridian si aia de acolo i-au facut poze/filmulete volanului desfacut si a piesei defecte, ca sa le trimita la Dacia/Reno la inJIneri, ca sa vada despre ce este vorba.
Aia de acolo trebuie sa isi dea acordul pt a inlocui piesa si asta mai dureaza vreo luna de zile (asa zic ei), pt ca este ceva nou pt DOREII din service si nu stiu sa repare defectiunea.
Plus de asta, a plecat si cu maneta de semnalizare cam clampanind, in loc sa stea mai batoasa, adica cum era ea in mod normal.
Pana la urmatoarea vizita (30/60 de zile, cine stie) trebuie sa mearga asa cu masina si la fiecare sfert de tura stanga trebuie sa suporte acel clantanit, plus bonus maneta de semnalizare slabita.
Last edited by Ivan Marian; 6 September 2013, 09:23.
Era de asteptat. Garantia Dacia loveste din nou. Credeam ca volanul ala nu-mi place doar cum se simte la mana, dar se pare ca e si prost proiectat din alt punct de vedere.
Cica piesa nu o aveau pe stoc pt ca nu au mai intalnit o astfel de defectiune la volanul de logan 2. Deaia au trimis pozele si filmele la STABI/BOSI, pt a vedea despre ce este vorba si mai apoi sa faca comanda piesei ( de prin Coreea,China sau Australia parca) si sa o aprobe pt a fi inlocuita in service-ul Doreilor
Ps,,astia cand au proiectat volanul de logan 2, cred ca l-au si REinventat si schemele de reparatie le stiu doar inJinerii si mai tarziu se vor transmite si celor de prin reprezentantele dacia.
Last edited by Ivan Marian; 6 September 2013, 09:44.
Doua saptamani a stat un prieten pentru pompa de ambreiaj (hidraulic) la un Hyundai, in conditiile in care a fost adusa pe vapor din Korea. Dacia care are uzina la nici 150 de km, asteapta o luna
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Problema nu ar fi cei 150 de km sau luna de zile pana vine piesa in service,,ci APROBARILE,, alea dureaza, ca trebuie vizionate niste poze si filme si niste stampile puse si semnaturi de fiecare inJiner in parte, ca este ceva inedit la acel volan
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment