Seba nu te mai agita...ca te agiti degeaba. Sunt multi "cunoscatori" si "pretentiosi" care n-ai nici macar decenta minima sa se docuemnteze putin (si multi nici nu pricep ce citesc)...dar tot ei se bat cu caramida in piept ca sunt "cunoscatori". Nu-i o rusine ca nu te pricepi, n-ai cunostinte. Rusine-i sa vorbesti si sa-ti susti parerea ca adevar suprem fara sa n-ai idee despre ce vorbesti
Probleme Tehnice Logan II
Collapse
X
-
Bolovane cred ca nu ai observat nuanta din textul meu.Am scris ca "se zice "deci nu este afirmatia mea si nici nu o sustin cu tarie ca fiind adevarul suprem.Oricum problema gpl-ului este larg dezbatuta pe forumuri si nu este clarificata pe deplin, iar problema consumului de ulei este de necontestat atata timp cat am n cunostinte cu gpl care au consum mai mare sau mai mic de ulei
Comment
-
Nu ma refeream la tine. De fapt...este un mare off al meu legat de forumuri. Fara sa nominalizez o persoana ceva. Nu de alta...dar n-am nici o idee de GPL (nu am, nu folosesc...si nici nu prezinta un interes pt mine. Cu atat mai mult cu cat am inteles ca 0.9 nu se impaca bine cu GPL-ul...decat din fabrica - ceva compoente schimbate pentru a face fata GPL-ului...dar posibil sa ma insel). Eram oleaca offtopic (rog moderatorii sa ignore ultima mea propozitie...am deja warning-uri)
Comment
-
si nici eu nu faceam referire la tine in mod special, daca te-ai simtit ofensat, scuze, nu era atac la tine. ci la ideea care circula de ani de zile ca gpl-ul distruge motoarele din cauza ca arde uscat si benzina arde umed. adica tre' sa-ti iei umbrela cand faci focul cu benzina, desi gpl produce apa prin ardere. nici eu nu-s specialist, dar am citit cate ceva legat de problema asta (din curiozitate, nu din nevoie) si explicatia care-am dat-o eu (nu-i 100% ideea mea) mi s-a parut cea mai aproape de adevar, ma rog, vazuta prin prisma capacitatii mele de intelegere despre cum functioneaza motorul cu ardere interna, in speta benzinarul aspirat si putin din cel turbo.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Seba View Post... ci la ideea care circula de ani de zile ca gpl-ul distruge motoarele din cauza ca arde uscat si benzina arde umed. ...
Esentialul este ca regimul termic din camera de ardere in cazul alimentarii cu GPL este mai ridicat si de aici apare alt joc in ansamblul de etansare piston-segmenti-cilindru cu implicatii mai mult sau mai putin importante (depinde de premisele de proiectare de la care a plecat initial proiectantul motorului si de calitatea uleiului utilizat) in consumul de ulei.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
tipicarul putin eronat din cate am intrebat eu: Temperatura de arde a GPL-ului este mai mare (adica flacara). Doar ca se c onsuma mai repede. iar arderea este mai violenta decat in cazul benzinei.
Explicatia unui tip care a facut studii pe motoare: GPL-ul arede violent si rapid (prin urmare, nu are asa de multa putere calorica ca benzina. In schimb flacara este violenta si cu temperatura mare...dar temperatura pe galeria de evacuare este mai mica). Iar efectul asupra motorul este cel spus de tine. Exista un soc mare...cu un timp scurt (de asta este mai ineficient). Prin urmare, supapele sunt supuse unui soc mai mare, pistonul, bieletele, bratul cotit etc)
El a facut o analogie: Este ca si cum ai da cu un ciocan in cilindru in cazul GPL-ului. Iar benzina...ca si cum ai impinge cu un ciocan in cilindru. GPL: putere mica dar violenta.
Nah...ca am aflat si eu ceva nou
Comment
-
Am gresit eu cand am spus gaze de esapament si s-a asociat galeria de evacuare... corect era gaze de ardere.
Eu nu am avut cum sa fac sa masor temperatura direct in camera de ardere... am masurat cu senzori de temperatura montati in portile supapelor de evacuare ... si acolo regimul termic este mult mai ridicat in gazul motoarelor alimentate cu GPL, dar in galeria de evacuare prin destindere scade simtitor temperatura.
Si asa este cum spui, viteza de propagare mai mare a frontului de flacara manifestata pe motorul pe GPL, ii confera mult mai multa predispozitie la detonatie comparativ cu cel pe benzina.
Tipul acela studios nu cumva esti matale?Last edited by tipicarul; 27 April 2017, 17:19.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Originally posted by mr.K View PostȘăfu', ma scuzi, dar era vorba de un Logan in garantie.
Cum poti sa spui ca Dacia Oil nu e de calitate, de vreme ce il recomanda producatorul masinii?
eu n-am specificat de la bun inceput dar nu ma refeream la un motor de dacie. totusi, este vorba despre motorul unei "aliante" care cuprinde si "pe Franta".
@Kojak: or fi segmentii de etansare mai "tzapeni". daca-i faci o resegmentare cu piese mai noi decit alea din vremea datei de productie oare o sa tina la fel de bine?
Comment
-
acum aveti explicatia de la tipicarul de ce scaunele de supape si segmentul de foc difera la motoarele facute din start sa mearga cu gpl si de ce consumul pe gpl e mai mare decat cel pe benzina. plus, de ce la unele motoare, proiectate la limita, se consuma ulei sau se duce dracu motorul in timp.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
@tipicarul m-am jucat cu motoare (de la motoare de motofierastrau, motopoma pana la motor de raba) si am citit foarte mult...dar nu...ala studiosul este un coleg de servici care si-a dat doctoratul in motoare termice (a terminat facultatea de mecanica)
Comment
-
Originally posted by Seba View Postacum aveti explicatia de la tipicarul de ce scaunele de supape si segmentul de foc difera la motoarele facute din start sa mearga cu gpl si de ce consumul pe gpl e mai mare decat cel pe benzina. plus, de ce la unele motoare, proiectate la limita, se consuma ulei sau se duce dracu motorul in timp.
Comment
-
Originally posted by Seba View Postacum aveti explicatia de la tipicarul de ce scaunele de supape si segmentul de foc difera la motoarele facute din start sa mearga cu gpl si de ce consumul pe gpl e mai mare decat cel pe benzina. plus, de ce la unele motoare, proiectate la limita, se consuma ulei sau se duce dracu motorul in timp.
Eu nu cred ca este nici o diferenta intre 0.9 tce si 0.9tce+GPL
Idem si pentru 1.4 , 1.2 16V
Sent from my iPhone using Tapatalksigpic
Comment
-
Razvane, depinde... daca ii dai blana, merge la Dumnezeu, se duce fericit, cu esapamentul inrosit. daca mergi cu el subturat, se umple de funingine ca un tractor si merge la partea intunecata
eu sper sa nu fie cazul, iar problema sa fie una trecatoare. sau si daca consuma 1 litru de ulei la 5000km, dar asa trebuie, atata timp cat nu crapa, e ok. e ok in sensul ca mai toate motoristile astea mici turbo beau ulei ca friteuzele, nu ca ar fi normal ca un motor in 4 timpi sa bea ulei ca unul in doi timpi...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by aris86 View PostChiuloasa la 1,2 16v GPL costa 1400 euro i la cel fr GPL costa 700 euro. Nu cred ca este doar marketing.
Pentru diferenta de bani poate îti da un GPL nou
Tot nu cred ca sunt diferite
Nu stau astia de la Dacia sa faca înca un tip de motor pentru GPL
Sent from my iPhone using Tapatalksigpic
Comment
Comment