Originally posted by mumus
View Post
Probleme Tehnice Logan II
Collapse
X
-
-
-
Cap. Anomalii la parte electrica.
O descriere pe scurt a funcționării geamurilor electrice fata (SL plus):
1. Cheia pe poz.M = funcționare normala.
2. Cheia pe A :
Geam dr. comanda tăiată (de fiecare data).
Geam stg. comanda tăiată cam 50% din cazuri.
3.Cheia pe Stop = idem pct.2.
Deci, când opresc motorul și am uitat sa ridic geamurile in prealabil, câteodată pot închide din comenzi doar geamul șoferului, iar cel din dreapta numai cu cheia pe M.
Și mai interesant, câteodată (mai rar), chiar și după ce am scos cheia din contact, mai pot acționa geamul șoferului.
Nu tratez fenomenul că o defecțiune, dar întreb cum ar fi trebuit să funcționeze fara anomalii. Dupa mine ar fi OK sa îmi permită inchiderea, un timp ∆t după oprire, indiferent de cheie. Dar e posibil sa fie și alte aspecte la care nu m-am gândit.
Oricum, e curios așa cum face acum.Last edited by jr65; 24 September 2018, 16:09.
Comment
-
Multumesc pt răspuns. Da, face cum am spus cu comenzile de pe ușa șoferului. Acum că am aflat secvență normala, presupun că un contact (pasager ?) al cheii e făcut o data da, alta data ba. Vorbesc fara a vedea o schemă, așa că mă opresc. Rezolvam cu cheia pe M. Văd că nu sunt singurul. Am eu altele mai deranjante ...
Comment
-
Jr65, si la mine se intampla la fel cu macaraua, nu i-am acordat importanta, e putin enervant pt ca trebuie sa rotesc mereu cheia iar daca uit geamurile deschise dupa ce opresc motorul dar asta e.
Ce alte probleme ai mai remarcat?
Despre problema mea nu zice nimeni nimic? Atatia posesori? Ma duc la service dar voiam sa aud si o parere poate imi spun ca "asa fac toate" si o fi, n-o fi, nu stiu.
Originally posted by iatagan View PostSalut, dupa un drum dus de 250 km pe valea oltului, a treia zi cand m-am intors spre Bucuresti tot pe valea oltului am simtit un zdranganit pe partea stanga in mers cand aveam 2100-2200 ture (motor 0,9 gpl fabrica 3000 km cand am auzit prima data faza, am mers doar pe benzina cei 500 km dus-intors). Zdranganitul nu era o vibratie si nici un zgomot banal de usa (greieri etc), era clar doar la intervalul acela de turatie. De la 2300 nu se mai auzea.
Sa dezvolt: mergeam cu 2800-3000 ture (nu cand urcam) schimbam si cobora la 1900-2000 ture iar dupa aceea se simtea/auzea zdranganitul. Cand urcam stateam mai sus pe la 3300-3500 si cobora mai sus de intervalul cu zgomot asa ca nu auzeam.
Am cautat pe net dar am gasit ceva de la motoare de prin 2005-2008, nimic de la 0,9.
A mai avut cineva asa? Momentan o sa vad daca se mai aude si o sa ma duc sa intreb la reprezentanta.
P.s.: am remarcat zgomotele caracteristice motorului, turbinei, am invatat ce e ok sa se auda, am auzul foarte fin asa ca mi-am dat seama ca era ceva diferit (mergeam si fara muzica).
Originally posted by iatagan View PostDin moment ce lichidul de parbriz nu ingheata iarna, nu ingheata nici ce pica pe usa .
Inca niste detalii in plus la problema mea de mai sus:
Se aude zgomotul la 2000-2100 ture DOAR cand ating foarte putin acceleratia ei merg constant asa (de exemplu in treapta 4 la 60 km/h dar se intampla si in a 3-a si in a 5-a). Daca apas mai tare sau iau piciorul nu mai face. Am remarcat ca pe gpl cand merg nu se simte asa ceva, DOAR pe benzina face. De asta nu am remarcat pana acum pt ca am mers 3000 km mai mult pe gpl iar daca eram pe benzina aveam radioul pornit cu muzica. Plus ca am remarcat pe drumul de intoarcere prin valea oltului deci la coborare asa ca apasam mai incet pe pedala (la dus apasam mai tare si stateam la 2500-3250 ture).
Are cineva idee?
Am si o inregistrare facuta aseara noaptea:
Este vorba de minutele 00:42 - 00:56 si 01:35 - 01:46.
Eram pe benzina, mai tarziu am cuplat pe gpl in aceleasi conditii si nu se auzea...
Comment
-
Incerc sa prezint ce mă deranjează. Pornirile de pe loc, de f multe ori greoaie, cu stres. Inițial am zis că trebuie să mă adaptez cu ambreiajul, care ține scurt, pe o cursa de câțiva mm, cu pedala sus. Dar e posibil să intervină și răspunsul motorului sau alte sisteme cum ar fi HSA.
Pe scurt, daca vrei sa pleci normal, cu ambele pedale ambreiaj + accelerație, ca la școală, rezultatul poate fi o pornire penibilă, cu socuri. Se simte o trepidație, ca și cum alunecarea ambreaiajului e discontinua, in impulsuri. La pornire în rampă și mai clar.
Poate ceva asemănător cu ce experimentează unii colegi cutie automatizata ? Asteptam sa vad și alte posturi pe aceasta temă, dar se pare că nu face toate așa.
In consecință, am folosit și tehnica: intai ambreiaj și apoi accelerare, dar ramai in urma la semafor.
Deși am bănuit că e o problema de ambreiaj (care oricum nu îmi place), totuși l-am incercat in stationare, cu frana trasa și pare normal. Mașina se încordează, alunecarea ambreiajului e continua, fara trepidații.
Ciudat ?
Comment
-
@jr65
Eu nu inteleg. Pornire greoaie (demaraj greoi), pornire cu socuri, ambele? Sunt lucruri diferite.
Totul tine de jocul picioarelor pe cele doua pedale sau altfel spus de coordonarea miscarilor. Daca apesi la fund ambreiajul, bagi in viteza, cresti usor apasarea pe acceleratie si dai drumul usor la ambreiaj concomitent cu cresterea apasarii pe acceleratie nu prea pot apare socuri decat daca nu-s bine coordonate cele doua miscari sau daca sunt defectiuni la transmisie.
Daca vrei sa pleci de pe loc mai rapid si pana acum ai avut poate o masina cu ceva mai multa vlaga-n ea trebuie doar sa se adaptezi la ceea ce ai acum, cum corect ai spus si tu. Tii ambreiajul la limita, turezi masina mai mult si (tot prin coordonarea picioarelor) poti pleca cat de repede doresti, limitarea fiind facuta doar de motor.
Cat despre stres asta dispare pe masura ce te obisnuiesti cu masina.
Eu patesc ceva similar ori de cate ori conduc pentru prima data o alta masina. La inceput este posibil sa plec in hopuri sau chiar sa se mai opreasca motorul pana ma invat cu pedalele. Chestia asta difera de la marca la marca, de la model la model si de la uzura diferita a ambreiajelor.
La fel si franele, sunt foarte diferite de la masina la masina si dureaza un pic adaptarea.
Cat despre HSA nu poate decat sa ajute, atat la plecarea cu fata cat si cu spatele in rampa. Tine masina nemiscata cam trei secunde dupa care sunt eliberate usor franele. Timpul este mai mult decat suficient pentru a o lua din loc . Sistemul este extrem de util in special pentru incepatori, dar nu numai.
Succes si nu ezita sa postezi in continuare aici toate problemele si nemultumirile legate de masina.Last edited by gabrieln1960; 26 September 2018, 10:43.
Comment
-
Trepidatii apar si la mine cateodata dimineata la rece (sa zic o data pe luna) si nu am easy-r, am manuala cu 0.9 tCe. Nu tine de coordonarea intre ambreiaj si acceleratie, dar avantajul fata de pilotata este ca o poti corecta rapid, accelerand mai mult si patinand ambreiajul. Crede-ma ca plec fix in acelasi fel cu masina si cand trepideaza si cand nu, deci este exclus ca asta sa fie cauza.
Am fost in trei reprezentante Dacia diferite pentru reviziile anuale si am discutat cu mecanicii din fiecare. Oameni foarte OK, care isi faceau treaba bine si deschisi la discutii, dar cand am adus discutia despre problemele de ambreiaj toti au intrat pe modul "nu stiu, nu am avut probleme". Unul singur a scapat ceva de genul ca "noi rezolvam prin schimbarea uleiului de la cutie", dar era vorba despre cutia manuala.Last edited by dangun03; 26 September 2018, 10:59.
Comment
-
Nu am luat in calcul modul de operare al pedalelor ...doar diferenta de la normal la ECO.
Fiind prima dată pe ECO se poate să nu fi accelerat suficient, conducând normal.
La rece o să experimentez când se va răci afara și am drum la prima oră.Last edited by anduvirgil; 26 September 2018, 11:16.Logan 0.9 TCe 2018
Comment
Comment