If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De când s-a răcit afara după pornire nu mai stă turată, coboară direct la ralanti.
Când este cald la prima pornire stă 20-30 secunde / poate mai mult la 1200 ture, coboară la ralanti.
La fel face fiatul - motor 1.2 16v, 80cp.
N-am sesizat zgomotul. O să verific/filmez.
Eu plec de pe loc după scăderea turației la ralanti.
Ce pot spune este ca indiferent de moment are acea trepidație la 1200 și ceva de ture.
Sunt legate una de alta.
Zgomotul apare doar atunci cat sta turata in soc la 1200 rpm. Dupa iese din soc zgomotul dispare imediat.
Andrei mircea poate confirma.
Torquemada, testeaza te rog pornirea si la a ta cand temp motor e intre 15- 30 gr si spune ne cum se manifesta
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Glumești sper...
1. "problema" e specifică euro6 H4B408
2. din 2012 și până acum cred că am învățat cum se comportă H4B400 în orice condiții
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Pai nu glumesc deloc, dar eu nu sunt atat de bun cunoscator al problemelor specifice tce.
Ceea ce incerc sa aflu este daca este o problema sau "asa face la toate".
Avand in vedere faptul ca, am vazut bunele si vastele tale cunostinte in domeniu, am apelat si la tine in acest sens.[emoji4]
Nu stau acum să fac teoria pornirii la rece , cine vrea poate căuta informații, dar:
1. definește rece - temperatură lichid de răcire, temperatură aer admisie, temperatură exterioară că nu sunt separate
2. ce face șocul și ce vrea el
3. vapourlock că spune ceva
De ce numai(preponderent) la euro6 și nu la euro5:
euro5 H4B400 135Nm@2500 90CP@5250rpm 122g CO2
euro6 H4B408 140Nm@2250 90CP@5000rpm 112g CO2 Stop&Start
cine se pricepe vede niște diferențe
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
... La scârțâit poate sa provină de la tamburi sau plăcute ruginite, cauze sunt multe.
N-am placute pe spate, iar "scartaitul" (un fel de scartait, nu ca atunci cand ai placute proaste sau nu prea ai) se aude cand calc frana stand pe loc, este asemanator cu zgomotul care se aude cand trag frana de mana.
Eu am desprafuit tamburii la 56000 km si apoi la vreo 70000 km iar, din cauza mizeriei si a scartaitului la fiecare franare, la rugina pe discuri am vrut sa ma refer si a iesit placute.
Nu stau acum să fac teoria pornirii la rece , cine vrea poate căuta informații, dar:
1. definește rece - temperatură lichid de răcire, temperatură aer admisie, temperatură exterioară că nu sunt separate
2. ce face șocul și ce vrea el
3. vapourlock că spune ceva
De ce numai(preponderent) la euro6 și nu la euro5:
euro5 H4B400 135Nm@2500 90CP@5250rpm 122g CO2
euro6 H4B408 140Nm@2250 90CP@5000rpm 112g CO2 Stop&Start
cine se pricepe vede niște diferențe
Apreciez cunostintele tale, dar as aprecia daca ai spune mai pe inteles care ar fi cauzele (din pct tau de vedere).
Eu am putut doar sa ofer informatiile constatate de mine referitoare la temp motor (lichid racire), atunci cand se manifesta anomaliile discutate.
Cred ca nu sunt singurul de pe forum care ar vrea sa stie mai multe despre acest subiect.
Daca porneste si poti merge cu ea nu o cauta prea mult ca s-ar putea sa dai de alte probleme. Cine stie ce a gandit fabricantul cand a setat acest mers. Posibil a dorit sa ajunga catalizatorul mai repede in temperatura de lucru ca sa scoata noxe mai putine sau sa sa se ventileze mai bine cilindrii sa nu fie amestecul prea bogat sa dilueze uleiul. Poate isi incarca bateria in regim mai rapid.
Daca nu ai erori si functioneaza in parametri las-o asa.
Parerea mea...
Momentan nu i am facut nimic.
Incerc doar sa aflu daca:
- este o problema ?
- asa trebuie sa faca ? daca Da, de ce ?
Pana acum, nimeni nu a reusit sa imi spuna o explicatie, nici macar Dacia. Decat ca, totul functioneaza in parametrii.
Daca asta
@ cyrusmddd. Nu sunt specialist ci doar un simplu utilizator. Daca imi aduc bine aminte ai JS3. Ai facut cumva update de soft?
Ca de obicei colegul valioglu cred ca a punctat bine. In ideea lui as da exemplul unei alte marci. Turatia in soc (indiferent de temperatura exterioara, dar tinand cont de temperatura lichidului de racire) ajuta. Iarna la pornirea la rece era chiar mai pronuntata (ca timp aprox 2-3 minute si turatie aprox 1500 rpm)). Si nu am avut nici o problema.
Despre zgomote nu stiu ce sa zic (0.9 Tce si eventual JS3).
Pana la urma cred ca totul se reduce la soft-cinematica-termodinamica-mecanica.
Este doar o parere.
PS: Sincer nici nu stiu ce ai putea face. Pare a fi o problema soft cu efecte mecanice. Putin probabil sa apara un cod de eroare (si de aici bataia de cap in reprezentanta). La fe de adevarat e ca o eventuala problema necesita explicatii. Cine ce si cum chiar nu stiu.
Sa vezi cum e la seat... Te crucesti...
Vara, (nu stiu fix peste cate grade) masina porneste la vreo mie si ceva de rpm, si sta mereu asa vreo 30 de secunde. Vorbim de pornirea cu motorul rece.
Iarna, porneste normal la relanti, parca 700rpm, si cand motorul se incalzeste un pic, daca prinzi momentul sa fii fix la relanti, urca 30 de secunde la o mie si ceva rpm...
Cica ar fi ceva in legatura cu incalzirea catalizatorului...
Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
@ cyrusmddd. Nu sunt specialist ci doar un simplu utilizator. Daca imi aduc bine aminte ai JS3. Ai facut cumva update de soft?
Ca de obicei colegul valioglu cred ca a punctat bine. In ideea lui as da exemplul unei alte marci. Turatia in soc (indiferent de temperatura exterioara, dar tinand cont de temperatura lichidului de racire) ajuta. Iarna la pornirea la rece era chiar mai pronuntata (ca timp aprox 2-3 minute si turatie aprox 1500 rpm)). Si nu am avut nici o problema.
Despre zgomote nu stiu ce sa zic (0.9 Tce si eventual JS3).
Pana la urma cred ca totul se reduce la soft-cinematica-termodinamica-mecanica.
Este doar o parere.
PS: Sincer nici nu stiu ce ai putea face. Pare a fi o problema soft cu efecte mecanice. Putin probabil sa apara un cod de eroare (si de aici bataia de cap in reprezentanta). La fe de adevarat e ca o eventuala problema necesita explicatii. Cine ce si cum chiar nu stiu.
Update soft nu exista. Are ultima versiune.
Eu m am cam obisnuit cu ea si dupa cum spuneam am facut vreo 10 mii km si nu pare sa afecteze ceva. Dupa ce iese din soc: trage,consuma la fel, se tureaza linear, ulei nu consuma.
Nu prea am de gand sa imi pierd timpul prin reprezentanta ca s ar putea sa nu obtin nimic, decat daca Dacia ar face ceva in acest sens. Dar cum 0.9 tce va fi inlocuit cu 1.0 tce in vreo cativa ani, nu cred ca cei de la Dacia isi mai bat capul.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment