Probleme Tehnice Logan II
Collapse
X
-
Am masina de 18 luni si mi-am facut o parere despre pornire. 0,9 TCe in varianta Euro 6 consider ca este un motor sensibil la pornire, in special in perioada rece. Prin comparatie, in nicio circumstanta nu porneste ca Dieselul din 2010. La asta pot pleca fara probleme de pe loc imediat dupa pornirea motorului chiar daca la temperaturi negative se aud, timp de cateva secunde zgomote dubioase sub capota. Cu o singura exceptie, niciodata nu s-a oprit motorul imediat dupa pornire si atunci a avut legatura cu amorsarea manuala a parei de cauciuc.
In schimb, la benzinar nu se aude niciun fel de zgomot suspect indiferent de cate grade sunt afara. Vara, pe caldura mare, turatia motorului se duce undeva peste 1200 rot/min si sta acolo pana la o jumatate de minut dupa care scade linistit la turatia de ralanti. Daca vrei sa pleci de pe loc in acest rastimp ai surpriza sa constati ca la apasarea pedalei de acceleratie simti cum da in nas.
La temperaturi exterioare intre 10 grade si 20 turatia se stabilizeaza foarte rapid la cea de ralanti.
La temperaturi intre +10 grade si -5 poate apare celebra balbaiala si uneori se opreste motorul chiar si de cateva ori la rand daca nu-l ajuti un pic cu acceleratia. Cel mai des se intampla undeva in jurul a zero grade.
La temperaturile din aceste zile intre 7 si 12 grade sub zero a pornit mereu din prima, turatia fiind initial putin peste 2000 rot/min si stabilizandu-se mai rapid decat vara la cea de ralanti.
Si o ultima observatie: consider ca nu are niciun fel de importanta cata benzina ai in rezervor. Ca ai o padela aprinsa sau pe toate comportamentul este la fel si eu zic ca este legat doar de temperatura exterioara.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by Cyrusddm View PostDa.
Ieri dimineata la -7 grade a pornit prin balbaiala obisnuita.
Azi dimineata la - 10 grade a pornit si imediat murea. La a 3-a incercare am tinut-o 10 sec turata la 1500 rpm ca sa nu mai moara.
Comment
-
Pana acum nu mi s-a intamplat sa moara (doar se balbaia).
Dpmdv, daca as stii ca acest comportament ciudat la pornire:
- iarna: vezi videourile anterioare;
- vara: sta turata 1 min la 1500 rpm si ulterior scade la valoarea normala de relanti;
- adica exact pe invers raportat la temperatura exterioara;
nu ascunde alte defecte, care sa iasa ulterior la iveala, dupa cativa ani sau km parcursi, nu as mai avea niciun gand sau vreo problema in ceea ce priveste motorul.Last edited by Cyrusddm; 1 December 2018, 15:43.
Comment
-
Originally posted by gabrieln1960 View Post"La temperaturile din aceste zile intre 7 si 12 grade sub zero a pornit mereu din prima, turatia fiind initial putin peste 2000 rot/min si stabilizandu-se mai rapid decat vara la cea de ralanti."
Corectez o scapare de-a mea: nu 2000 ci 1200 rot/min,
mereu turare catre 2000 rpm.
Comment
-
Asa a facut ieri: a dat sa moara (scadere turatie catre 500 rpm) si brusc urcare la 1500 rpm.
Comment
-
Eu nu m-as alarma asa mult pe treaba cu uleiul daca creste putin si doar in sezonul rece. E de la condens si ar trebui sa revina la nivelul initial imediat ce se incalzeste sau dupa un drum lung.
Comment
-
sebibv si iarna trecuta am avut o discutie pe tema aceasta(uleiul).Ai retinut bine, zilnic fac 2 drumuri scurte(cam 4 km). Si iarna trecuta am extras ulei pe care l-am pus inapoi cand a venit caldura deoarece scazuse nivelul.
15 mm? Esti sigur? La mine a crescut de la mijlocul reperului pana la limita superioara.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by sebibv View Post1.4 porneste mai usor ca 0.9...
Vali da, benzina e in ulei ptr ca antigel nu e (nu scade nivelul si nici nu spumeaza).
E frustrant sa îți cumperi o masina noua și sa ai astfel de probleme... Mai ales ca platesc rate mari la ea (3000 de lei pe luna nu-i chiar nimic...).estecaracteristica motorului cu turbina . Cu ce ne incomodeaza asta? Apoi , sub zero grade tinde sa se opreascca in primele secunde ceea ce impune sa tinem cateva secunde piciorul pe acceleratie. Eii si … este o drama ? ne face viata un calvar ? Eu as spune ca dimpotriva , ne dezmorteste putin creierul . Voi nu ati condus masinile mai vechi care va puneau la incercare priceperea de sofer si astfel ati fi observant ca prin comparatie motoarele Dacia de acum sunt "parfum".
Apoi uleiul crescut … Pornirile la rece , mai ales la foarte rece pe langa alte chinuri pentru motor induse de ungerea deficitara adduce dupa sine o supraalimentare cu benzina ( asa zisul soc automat) aproape pana cand lichidul de racier aproape atinge temperature de regim optim. Daca cobori din masina si mergi in apropierea tevii de esapament vei simti un pronuntat miros de benzina nearsa. Eiii… din cauza ca cilindrii sunt la inceput cam reci , benzina nearsa se va scurge pe peretii cilindrilor inspre aia de ulei . Daca in fiecare zi faci cateva porniri la rece si parcurgi doar cativa kilometri exista sanse mari sa-ti creasca nivelul uleiului in baie dupa o perioada mai lunga de timp.
Atentie , pornirile scurte si dese nu-ti va uza doar motorul ci iti va sulfata si bateria. Daca nu poti suporta deplasarea pe distante scurte " per pedes" atunci trebuie sa te orientezi spre o masina electrica findca toate motoarele cu ardere interna au acelasi comportament. Numai bine.
Comment
-
Dizelul nu face asa, e valabil doar la benzinare, georgstelsib !Last edited by george.sce; 1 December 2018, 21:09.
Comment
Comment